Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Nieuw met “Pippi”

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
theun
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 sep 2014, 07:08

Nieuw met “Pippi”

Bericht door theun »

Dag mede-busliefhebbers,

Geen idee of ik me ooit voorgesteld heb.. een jaar of 10 geleden had ik een hele mooie, ietwat roestige groene T4. Ik was er helemaal weg van, maar moest hem wegdoen omdat het me te duur werd (andere baan, lager loon).

Sinds een tijdje heb ik nu een mooie rode, omgedoopt tot Pippi. Ook daar ben ik weer helemaal weg van. Het heeft wel het nodige gekost… nieuwe koppeling, distributieriem, pompriem, pomp-revisie, tankelement, remmen en nog wat zaken… ohwja, en een randje laten lassen bij de instap van de schuifdeur..
bij iedere andere auto was ik er al flauw van geweest… maar deze bus kan ik het allemaal vergeven.. ik ben er nog steeds heel blij mee…

Ik probeer van de oude bus en van Pippi even een plaatje toe te voegen..

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
theun
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 sep 2014, 07:08

Re: Nieuw met “Pippi”

Bericht door theun »

Persoonlijk vind ik de oude neus een stuk fraaier, maar Pippi is een tdi en dat rijdt wel stukken fijner dan de groene (2.4D)…

Waar ik nog niet helemaal uit kom: na het uitzetten van het contact blijven de toerenteller, temp-meter en brandstofmeter in dezelfde stand staan, pas na opnieuw op contact zetten gaan ze naar nul. En de klok en dagteller beginnen dan telkens opnieuw.. en ik zal het zelf wel kapot vernield hebben, want het is sinds ik een radio heb ingebouwd… weet iemand hoe ik het kan herstellen?

Voor de toekomst… we twijfelen nog naar ombouw naar camper… of er een busje bijkopen die al camper is.. (mijn vriendin rijdt een oldtimer die in de winter de stalling in gaat. Daar zou een 2e busje natuurlijk een toffe oplossing voor zijn 😇)
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Nieuw met “Pippi”

Bericht door Snautzer »

Hernieuwd welkom :toppie leuke bus hoor.
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3586
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Nieuw met “Pippi”

Bericht door krekwakwol »

Welkom hier op het forum en veel plezier met Pippi.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
theun
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 sep 2014, 07:08

Re: Nieuw met “Pippi”

Bericht door theun »

Mijn vriendin kwam tot de ontdekking hoe fantastisch een Volkswagen busje is.. en nu wil ze er een ombouwen tot camper…

Dus heel vervelend… :knipoog
We hebben “duvel” aangekocht voor ons camperproject…

Afbeelding
theun
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 sep 2014, 07:08

Re: Nieuw met “Pippi”

Bericht door theun »

En Pippi gaat ondertussen lekker door… en blijft ons gezinsvoertuig…

Afbeelding
Gebruikersavatar
Remco_T5
Berichten: 463
Lid geworden op: 04 apr 2021, 18:06
Locatie: Lansingerland - Zuid Holland

Re: Nieuw met “Pippi”

Bericht door Remco_T5 »

theun schreef: 07 aug 2022, 18:05 Mijn vriendin kwam tot de ontdekking hoe fantastisch een Volkswagen busje is.. en nu wil ze er een ombouwen tot camper…

Dus heel vervelend… :knipoog
We hebben “duvel” aangekocht voor ons camperproject…

Afbeelding
Fantastisch mooie kleur zeg :yes , ik ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat :sjaal
Groeten Remco (T5 GP 2013, CCHA) :T4politie
Plaats reactie