Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Elektra via huishoud accu

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
California_coach
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jul 2022, 19:29

Elektra via huishoud accu

Bericht door California_coach »

Beste forumleden. Ik ben helemaal nieuw hier. Drie weken geleden hebben wij een buscamper gekocht. Het is een T4 California Coach met een 2.5tdi. Voor dat we de bus kochten, heb ik hier op het forum al ontzettend veel info gevonden, waardoor wij nu een mooie bus zonder mankementen gekocht hebben. Dank daarvoor!

Nu we de bus volop aan het gebruiken zijn, loop ik er wat tegenaan dat de verlichting in het woongedeelte soms wel en soms niet werkt. Heeft iemand een idee hoe dat kan komen? Als de bus aan de 220 ligt thuis werkt de verlichting gewoon. Als de bus op de huishoud accu functioneert, dan werken de lichtjes vaak niet. Ook het stopcontact rechts van het kookgedeelte werkt dat niet. Terwijl de koelkast het dan weer wel doet.

Iemand tips/ advies??
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2022
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: Elektra via huishoud accu

Bericht door Mickel Moen »

Vaak zijn dit soort storingen het gevolg van slechte contacten. Ik zou als eerste dat dus nalopen, te beginnen bij de accu.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4787
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Elektra via huishoud accu

Bericht door Hanz »

Kijk ook eens naar het massapunt achter het paneel rechts naast het keukenblok waar de stopcontacten in zitten. De interieur lampen hangen volgens mij allemaal aan dit massapunt.
Overigens wel een vreemde storing want het enige dat de walstroom doet is je huishoudaccu opladen. De voeding van de verlichting is in alle gevallen gewoon de huishoudaccu.
Heb je geen garantie op de camper?
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3217
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Elektra via huishoud accu

Bericht door J vd Pal »

Stopcontact werkt alleen als je aan de walstroom hangt.

De koelkast werkt wel als je niet aan de 220 hangt?

Doen alle drie de lampen het niet?
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Plaats reactie