Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Olielekkage blijft bestaan.

vragen over de T5
Plaats reactie
macbek
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 aug 2020, 09:32

Olielekkage blijft bestaan.

Bericht door macbek »

Van onder de bus gefotografeerd
Van onder de bus gefotografeerd
Hoi, na het hele forum te hebben doorzocht :nuts en niets vergelijkbaars kon vinden, toch maar besloten jullie hulp in te schakelen. Mijn T5 2.5 tdi uit 2009 lekt olie. Links voor als je voor de bus staat. Kleppendekselpakking en inlaatspruitstukpakking reeds vervangen. O-ringen zijn vervangen. De olie op de koelvloeistofbuis. Boven de koelvloeistofbuis zit een motorsteun. Rondom deze motorsteun is het droog. Alles boven de motorsteun is ook droog. Alleen de moer van de motorsteun is nat van verse olie en lekt volgens mij dus op de koelvloeistofbuis. Maar ik kan dit niet plaatsen. Er zit toch niets achter de motorsteun dat olie kan lekken? Oliefilterhuis, oliekoeler zijn droog.Iemand een idee? Zie hier nog enkele foto's. De steun is schoongemaakt, maar waar de lekkage zich afspeelt heb ik omcirkeld.
Bijlagen
Bovenaanzicht
Bovenaanzicht
Vooraanzicht
Vooraanzicht
Laatst gewijzigd door macbek op 29 aug 2022, 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.
VW T5 2009 2.5 TDI 130 PK
macbek
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 aug 2020, 09:32

Re: Olielekkage bij motorsteun??

Bericht door macbek »

Ik ben denk ik iets verder. Heb er weer een paar 1000 km mee gereden nadat kleppendekselpakking e.d is vervangen. Auto lekt nog steeds. Alles schoongespoten na de vakantie. Linksvoor (passasierszijde) blijft lekkage. Komt van hogerop. Oliespoor gevolgd en nu zit er aan de linkervoorzijde van de motor, op de hoek een een ruimte. Niet zichtbaar met het oog. Als ik daar mijn vinger instop, dan zijn ze zwart van verse olie. Denk bijna wel zeker te weten dat dit de bron is. Ik heb er foto's van gemaakt. Volgens mij gaat er een slang van de radiator voorlangs en gaat er ook een slangaftakking daarvan de motor in. Daar lekt het. Iemand enig idee wat dit is?
Bijlagen
Zijaanzicht
Zijaanzicht
Vooraanzicht. Onder het omcirkelde, boven het oliefilter, lekt het olie
Vooraanzicht. Onder het omcirkelde, boven het oliefilter, lekt het olie
VW T5 2009 2.5 TDI 130 PK
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Olielekkage blijft bestaan.

Bericht door Multivan Generation »

Interkoelerslang lek.. zou ik denken
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
daanser
Berichten: 113
Lid geworden op: 09 feb 2008, 16:48

Re: Olielekkage blijft bestaan.

Bericht door daanser »

Geen idee of die daar zit maar ik heb in het verleden 2 maal de oliekoeler van de stuurbekrachtiging stuk gehad. Ook alles aan de linkerkant onder de olie.

Groeten Mark
Plaats reactie