gisterennacht, ik vertrek: na 50 meter begint rode lichtje te pinken van het koelwater en een hoop gepiep.
Direct gestopt natuurlijk. Koelwaterreservoir tot aan de bodem leeg.
Op de oliedop zat een heel klein beetje aanslag (van dat grijze spul), maar echt nog niet veel. Auto komt 2 weken uit onderhoud. Balen balen.
Zal zoals bij zovelen waarschijnlijk waterpomp of oliekoeler zeker?
Al sprak die van de takeldienst over de koppakking, maar dat hoop ik toch niet.
Bus staat bij dealer nu, amper 67000km in 1.5 jaar tijd. Dus in principe volledig garantie denk (hoop) ik.
Een vraagje dat ik eens wilde stellen.
Wie heeft er hier een ABT 4 pijps einddemper? Doet dit wat aan het vermogen? of is het enkel sier en geluid voor 700 euro's?
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
bussie weg
Het zal hoogstwaarschijnlijk de waterpomp zijn. De oliekoeler levert minder vaak een probleem op.
Meerpijps einddempers produceren meestal alleen maar meer geluid.
Wil je daadwerkelijk meer vermogen, dan moet het hele uitlaatsysteem vanaf de cylinderkop gewijzigd worden. Gezien de kosten en de beperkte vermogenswinst kun je je geld beter besteden aan chiptuning. Dit levert meer vermogen voor minder geld!!!!
Meerpijps einddempers produceren meestal alleen maar meer geluid.
Wil je daadwerkelijk meer vermogen, dan moet het hele uitlaatsysteem vanaf de cylinderkop gewijzigd worden. Gezien de kosten en de beperkte vermogenswinst kun je je geld beter besteden aan chiptuning. Dit levert meer vermogen voor minder geld!!!!