Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

VW T5 camper verlengd: ervaringen en advies gevraagd

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
fresco
Berichten: 118
Lid geworden op: 25 okt 2019, 14:44
Locatie: Zwolle

VW T5 camper verlengd: ervaringen en advies gevraagd

Bericht door fresco »

We hebben nu een T5 California comfort Line uit 2006 . We willen toch graag meer benedenruimte en daar beneden kunnen slapen. Ik vond deze bij Van-tuyl campers : https://van-tuyl.nl/product/volkswagen- ... nner-l2h1/

Graag advies: zien jullie iets wat vraagtekens oproept? Welke positieve/ negatieve ervaringen met....
1 een dergelijke camper
2 met het type motor in deze camper

En misschien andere opmerkingen?

Alvast hartelijk dank,
Frank
Gebruikersavatar
Jan anno NU
Berichten: 646
Lid geworden op: 19 jul 2021, 22:50
Locatie: Breda

Re: VW T5 camper verlengd: ervaringen en advies gevraagd

Bericht door Jan anno NU »

Wat wel belangrijk is , kom je op dit forum voor raad en oplossingen m.b.t "problemen " voor je met benzine gevoede bus dan zal je hier niet echt verder komen.
De verkoper zegt het al , deze uitvoeringen zijn zeldzaam!
Op dit forum zit gewoon de meeste kennis m.b.t. de diesels
Verder zou ik goed gaan proefrijden , zou mij niet verbazen dat zo,n toch wel vaak zwaardere T5 camper in benzine uitvoering met 115 pk toch wat minder goed van zijn plek komt.
Een diesel staat toch wel bekend om zijn goede koppel.

En kijk goed , rdw gegevens , of je met deze bus van bouwjaar 2015 meer dan twee ! personen mag vervoeren.
Persoonlijk mijn mening , anno 2022 wil je dat niet op zijwaarts gerichte bankjes zonder gordel.
T4 2,5 TDI 2002
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3561
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: VW T5 camper verlengd: ervaringen en advies gevraagd

Bericht door krekwakwol »

Aantal zitplaatsen staat op kenteken(pasje)
En zijwaartse zitplaatsen zijn (om passagiers mee te nemen) verboden sinds bj' 2012 als ik het goed heb.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4677
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: VW T5 camper verlengd: ervaringen en advies gevraagd

Bericht door Hanz »

Volgens de site van Aart camperbouw is dit een tweepersoons camper. De achterbanken zullen dus niet goedgekeurd zijn als zitplaats tijdens de rit.
Maar als je aan twee zitplaatsen genoeg hebt is dit wel een nette en ruime camper. Over de (benzine) motor kan ik niets zeggen, behalve dat je dan geen gezeur hebt met milieuzones.
Op de site van van Tuyl staat als bedmaat 185 x 160. Dat is wel lekker breed maar ook een beetje kort. Maar op de site van Aart staat 196 x 166. Dat zou ik even checken.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
fresco
Berichten: 118
Lid geworden op: 25 okt 2019, 14:44
Locatie: Zwolle

Re: VW T5 camper verlengd: ervaringen en advies gevraagd

Bericht door fresco »

Bedankt tot zover voor jullie reacties. Even een eerste korte reactie:
1. het vervoer van meer dan 2 personen is voor ons minder urgent:we zijn met z'n tween op een leeftijd dat we het ook prima vinden als de kleinkinderen gehaald en gebracht worden door de ouders😏.
2. De power van de benzinemotor met 102 pk is wel belangrijk voor ons. Ik kan niet inschatten of deze voldoende is voor bijv bergritten? Is een bescheiden Chiptuning misschien mogelijk, zonder dat de motor dan teveel te verduren krijgt?
3. Bedlengte is inderdaad op het randje, maar ik ben indertijd in mijn T4 ook gewend aan het feit dat de tenen dan misschien iets over het randje gaan. En anders een beetje schuin liggen, bij deze breedte en een vrouw die wat kleiner van stuk is moet dat ook mogelijk zijn.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4677
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: VW T5 camper verlengd: ervaringen en advies gevraagd

Bericht door Hanz »

De motor is geen 102 pk maar 115 pk. Toch weer iets meer. Maar als het gaat om het op gang krijgen van een zware auto is het koppel interessanter. Als de camper verder wel aan jullie wensen voldoet dan zou ik gewoon een proefrit regelen om zelf te ervaren hoeveel pit er in die motor zit.
En volgens de site van Aart is het bed 196 x 166 en dat is voor een bed in een buscamper behoorlijk royaal. En deze maten zijn waarschijnlijk betrouwbaarder dan die op de site van van Tuyl.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
Remco_T5
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 apr 2021, 18:06
Locatie: Lansingerland - Zuid Holland

Re: VW T5 camper verlengd: ervaringen en advies gevraagd

Bericht door Remco_T5 »

Ik vind het persoonlijk een doodsaaie bus voor vreselijk veel geld. Maar dat is mijn mening.
Groeten Remco (T5 GP 2013, CCHA) :T4politie
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3561
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: VW T5 camper verlengd: ervaringen en advies gevraagd

Bericht door krekwakwol »

Nou weet ik niet of ze op jou mening zitten te wachten Remco :knipoog
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33692
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: VW T5 camper verlengd: ervaringen en advies gevraagd

Bericht door Multivan Generation »

Hallo Fresco,
Zie de pb die ik je gestuurd heb.

Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
fresco
Berichten: 118
Lid geworden op: 25 okt 2019, 14:44
Locatie: Zwolle

Re: VW T5 camper verlengd: ervaringen en advies gevraagd

Bericht door fresco »

Remco_T5 schreef: 06 aug 2022, 21:31 Ik vind het persoonlijk een doodsaaie bus voor vreselijk veel geld. Maar dat is mijn mening.
Wel wat saai dat klopt, maar is door kleine dingen en kleurgebruik binnen van materialen en accessoires wel wat op te pimpen.
Inbouw van camperdeel zoals deze "verkenner" heeft in 2019 vermoed ik zo'n 14-15000€ gekost. De bus zelf vind ik wat moeilijk in te schatten. Hij is zeldzaam blijkbaar , plus enkele extraatjes en in het eerste telefonische contact is aangegeven dat de bus goed is onderhouden( onderhoudsgegevens zijn aanwezig). Dat zal allemaal ook een rol hebben gespeeld bij de prijsbepaling.Komende maandag en dinsdag nog wat info verzamelen hier en daar en dan wellicht een afspraak maken om de bus te bekijken en voor een proefrit natuurlijk

Bedankt allen, we gaan het zien.
fresco
Berichten: 118
Lid geworden op: 25 okt 2019, 14:44
Locatie: Zwolle

Re: VW T5 camper verlengd: ervaringen en advies gevraagd

Bericht door fresco »

Multivan Generation schreef: 07 aug 2022, 06:40 Hallo Fresco,
Zie de pb die ik je gestuurd heb.

Groetjes Peter
Peter. Ik heb geen pb ontvangen. Ik weet niet waardoor, maar graag nog een keer proberen . Alvast bedankt,
Frank
fresco
Berichten: 118
Lid geworden op: 25 okt 2019, 14:44
Locatie: Zwolle

Re: VW T5 camper verlengd: ervaringen en advies gevraagd

Bericht door fresco »

fresco schreef: 07 aug 2022, 20:33
Multivan Generation schreef: 07 aug 2022, 06:40 Hallo Fresco,
Zie de pb die ik je gestuurd heb.

Groetjes Peter
Peter. Ik heb geen pb ontvangen. Ik weet niet waardoor, maar graag nog een keer proberen . Alvast bedankt,
Frank
Zie inmiddels dat er een pb binnen is, bedankt
Gebruikersavatar
Remco_T5
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 apr 2021, 18:06
Locatie: Lansingerland - Zuid Holland

Re: VW T5 camper verlengd: ervaringen en advies gevraagd

Bericht door Remco_T5 »

krekwakwol schreef: 06 aug 2022, 22:25 Nou weet ik niet of ze op jou mening zitten te wachten Remco :knipoog
Eens Arnold maar iemand moest het zeggen toch :toppie :bonk
Groeten Remco (T5 GP 2013, CCHA) :T4politie
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3561
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: VW T5 camper verlengd: ervaringen en advies gevraagd

Bericht door krekwakwol »

Tja, ik zeg maar zo, ik zeg maar niets.

Maar de buitenkant kun je ook een mooie print op maken , iets van bergen en een kompas of zo :toppie
Dat breekt de grijze wand al weer.
In dit geval een zwarte, maar de print is ook in andere kleuren leverbaar. Past ook wel bij een verkenner.
In dit geval een zwarte, maar de print is ook in andere kleuren leverbaar. Past ook wel bij een verkenner.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
freek
Berichten: 682
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:14

Re: VW T5 camper verlengd: ervaringen en advies gevraagd

Bericht door freek »

Ik zou de voor en nadelen van een benzinemotor in een zware t5 nog eens goed op een rijtje zetten.
Volgens mij is de vlucht naar een benzinemotor erg door emotie gedreven. Van o jee straks kunnen we nergens meer heen met diesel.
Wil je echt met je camper naar de centra van steden? En is dat jou de fors hogere variabele autokosten waard? De benzine is nog steeds duurder dan diesel en het verbruik zeer veel meer. Is het nog steeds vrijheid blijheid met de camper als iedere 1000km €300,- kost?
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Plaats reactie