Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 California Bedplank haak

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T4 California Bedplank haak

Bericht door Multivan Generation »

@goon326,
wat is precies je bedoeling bij de bus en je vragen?
Ik bedoel: je bent heel erg op zoek naar onderdelen van het juiste bouwjaar,
en ik vermoed om je camper zo origineel mogelijk te maken.
Veelal doen mensen dat, om een zo hoog mogelijke vraagprijs bij verkoop te kunnen vragen.
Als het per se voor jezelf en om gebruiksgemak gaat, dan zou ik je adviseren om er goed over na te denken en kiezen voor praktischere betere oplossingen.(radio, kluisje, handgreep, haak voor bedplank)

ik heb destijds mijn oude bedplankvanger/haak/systeem omgebouwd naar het nieuwere systeem met een strap.
En dat had ik jaren eerder moeten doen.
Zie hieronder de foto's..
2015-08-01 10.47.16.jpg
2015-08-01 10.43.50.jpg
2015-08-01 10.42.19.jpg
doe er je voordeel mee, ook met de andere tips.
Ik zou de handgreep zoektocht laten zitten er daar een veel praktischere zonnebril houder plaatsen.
Radio is 30 jaar oud, de kwaliteit van de ontvangst en functionaliteit is belabberd.

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3586
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: T4 California Bedplank haak

Bericht door krekwakwol »

@Peter, dit systeem zou ook mijn voorkeur hebben, i.p.v. zo'n naar beneden uitstekende haak. Als je daar met je hoofd tegen aan komt zal dat niet prettig voelen, of is dat onmogelijk.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Chris1974
Berichten: 235
Lid geworden op: 12 okt 2018, 22:39

Re: T4 California Bedplank haak

Bericht door Chris1974 »

Ik heb er een klein knuffelbeestje aan hangen als het dak omhoog is, zodat mijn kids tijdig gewaarschuwd worden als ze er bij in de buurt komen. Nog nooit problemen mee gehad. In de praktijk werkt de haak ook gewoon prima...
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T4 California Bedplank haak

Bericht door Multivan Generation »

krekwakwol schreef: 11 aug 2022, 10:39 @Peter, dit systeem zou ook mijn voorkeur hebben, i.p.v. zo'n naar beneden uitstekende haak. Als je daar met je hoofd tegen aan komt zal dat niet prettig voelen, of is dat onmogelijk.
De deuk in mijn schedel doet mijn onprettige aanvaring met de haak herleven..Dus ja, je kunt je er zeker aan stoten.

Met die strap kun je de bedplank ook steiler naar boven zetten, wat je net iets meer hoofdruimte geeft.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
goon326
Berichten: 184
Lid geworden op: 03 aug 2022, 10:46

Re: T4 California Bedplank haak

Bericht door goon326 »

Multivan Generation schreef: 11 aug 2022, 10:01 @goon326,
wat is precies je bedoeling bij de bus en je vragen?
Ik bedoel: je bent heel erg op zoek naar onderdelen van het juiste bouwjaar,
en ik vermoed om je camper zo origineel mogelijk te maken.
Veelal doen mensen dat, om een zo hoog mogelijke vraagprijs bij verkoop te kunnen vragen.
Als het per se voor jezelf en om gebruiksgemak gaat, dan zou ik je adviseren om er goed over na te denken en kiezen voor praktischere betere oplossingen.(radio, kluisje, handgreep, haak voor bedplank)

ik heb destijds mijn oude bedplankvanger/haak/systeem omgebouwd naar het nieuwere systeem met een strap.
En dat had ik jaren eerder moeten doen.
Zie hieronder de foto's..

2015-08-01 10.47.16.jpg

2015-08-01 10.43.50.jpg

2015-08-01 10.42.19.jpg

doe er je voordeel mee, ook met de andere tips.
Ik zou de handgreep zoektocht laten zitten er daar een veel praktischere zonnebril houder plaatsen.
Radio is 30 jaar oud, de kwaliteit van de ontvangst en functionaliteit is belabberd.

Groeten Peter
Peter, ik maak dingen graag zo dicht bij origineel, dat vind leuk en originele onderdelen zoeken is een leuke hobby die daarbij komt kijken. Ben vrij nieuw in deze tak dus heb veel vragen, hopelijk kunnen jullie die beantwoorden. En ben blij dat mensen dan ook andere opties laten zien zoals jij. Op dit moment zit er een zelf gemaakt houtje touwtje systeem aan de bedplank waardoor de kans bestaat als je hem omhoog hangt dat hij valt dus dat wil ik weer origineel maken als het kan.

Dus mocht er iemand zijn die zijn bedplank ombouwt naar een strap systeem ben ik graag bereid om de haak over te nemen.

De radio wil ik een originele in hebben want die ga ik ombouwen zodat er Bluetooth in komt, heb je een retro uiterlijk met de functionaliteit van een nieuwe. Radio luistert mijn generatie toch niet meer (:

Daarnaast vind ik zelf een handvat naast de bijrijders stoel wel handig en zit er nu een afgebroken handvat dus vandaar.

Ik heb de bus nu een aantal weken dus verkopen ga ik voorlopig niet doen. Ben nu bezig de bus aan te passen aan mijn wensen en dingen die stuk zijn te vervangen. Er komt een nieuwe set stickers op want die missen en de koelkast moet nagekeken worden want die functioneert soms niet. Verder zijn het alleen optische dingen zoals handvatten en kluisjes die missen die ik wil aanpassen.
Plaats reactie