Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

aditives en blokspoeling

vragen over de T4
Plaats reactie
Sandrrr
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 aug 2007, 23:49
Locatie: Zaanstad

aditives en blokspoeling

Bericht door Sandrrr »

Wat denken jullie over aditives

en hebben jullie je blok wel eens gereinigd met een blokspeoling voordat je gaat verversen.

graag ervaringen en adviezen.
vooral ook wat niet te doen en welk product niet te kopen.

alvast bedankt

grt sandrrr
T4-EVERREADY
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

ik dacht er aan om eens bij de motorolie, engine clean er in te gooien van Motul.
Ik ben eigenlijk ook wel eens benieuwd naar ervaringen en meningen van anderen hierover.

Dus kom maar op en maak ons gek :gekte
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
bas caravelle
Berichten: 173
Lid geworden op: 13 jan 2007, 08:51
Locatie: Huizen ( Noord Holland )

Bericht door bas caravelle »

Alleen doen indien noodzakelijk. Het spoelen dan. Je haalt met een dergelijke spoeling ook aanslag weg die zorgt voor afdichting.

Een verrijking van je motorolie kan geen kwaad. Ik heb eens een toevoeging bij de t4 2.5 benz. gevoegd die zorgde vrijwel direct voor minder wrijving ( hoorbare mooiere motorloop binnen 10 min. stationair lopen. ) en heb daar geen verdere problemen mee gehad.

Wel moet je in je achterhoofd houden dat een additief ondeveer € 2.-- kost aan grondstoffen. Als dat daadwerkelijk op langere termijn oplossing zou bieden voor alerlei zaken, dan zouden de grotere oliemerken dit allang in de olie hebben zitten.

Fa. als Forte ( leveren aan veel autobedrijven additieven ) adviseren alleen te gebruiken na bepaalde motorrep. als tijdelijke verbetering van smeerwaarde.
Spoelen alleen als dit noodzakelijk is na bijv. Koppakking lekkage ( sludge ).

gr. Bas
VW Caravelle 2.5 Tdi Lwb 1997
Plaats reactie