Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

220v aansluiting in een T4.

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
H&M 235
Berichten: 403
Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:19
Locatie: Gers (32) France
Contacteer:

220v aansluiting in een T4.

Bericht door H&M 235 »

Hallo WJWers,

Ik wil een 220v aansluiting in onze T4 maken.

Maar ik zoek een manier om de CEE aansluiting zo onopvallend te maken, dwz ik wil geen zichtbare aansluiting aan de buitenkant,
De meeste campers/caravans hebben zo'n contrasteker aan de buitenkant, maar ik zoek een andere oplossing.

Nu heb ik wel eens gezien/gehoort dat dat de kabel via een van de reflectors naar binnen ging.

Wie heeft er een idee?

Groetjes
Hans
H&M235
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Bericht door pluuke »

Dit is een mogelijke oplossing:

http://www.katunddet.de/t4/um-anbauten/230_volt.htm

Indien de stekker niet wordt gebruikt, "klikt" hij deze uit de reflector (met gat), plaatst een normale reflector terug en legt de stekker in de ruimte achter de reflector.

Hoe de stekker in de reflector met gat klikt is me niet duidelijk.

Heb er zelf wel eens over gedacht om de reflector zo te maken dat deze met een scharnier naar buiten draait, waarna je de stekker aansluit op de contrastekker, die zich dan in de opening bevindt.

Maar ik gebruik eigenlijk nooit stroom op de camping, met een 2e accu en een omvormer heb je voldoende voor een ladertje oid. Ijskast is op gas en de TV blijft thuis.
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Bikevouwer
Berichten: 789
Lid geworden op: 08 apr 2007, 17:12
Locatie: 't Veld
Contacteer:

Bericht door Bikevouwer »

Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Bericht door Harry 341 »

Kijk bij tips en trucs ..electrisch. en dan 220v stekker.
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Dennis 449
Berichten: 2034
Lid geworden op: 14 jan 2007, 09:55
Locatie: Westfriesland (vezelf)

Bericht door Dennis 449 »

Dat bedoel ik........

Maar tegenwwoordig heb ik een kleine netvoedingsconnector (die ook achter in computers zit) genomen. Aan oude beeldschermen die nog via de computerkast werden gevoed zit een contrastekker, de hele kabel heb ik er af geknipt en die via de kabeldoorvoer tule achter het rechter (nep)mistachterlicht de bus in gebracht. Binnen zit meteen een verdeling en daar heb ik de kabel vastgezet. De contrastekkerkabel aan de bus is ongeveer 30 cm. Hierin steek ik dan zo'n standaard apparaten kabel met een netvoedingstekker en een geaarde stekker aan de andere kant.
Het voordeel van de netvoedingscontrastekker is dat je die erg makkelijk droog en schoon kunt maken en het is meestal een aangesmolten model en dus geheel waterdicht!!!

De gekoppelde stekkers leg ik terug in het gat van het mistlicht, de (nep)lamp kan er dan weer een stukje in, (mijn voordeel; ik heb dat licht ook in gebruik als mistlicht dus hangt die aan een draadje erbij). De geaarde stekkerkoppeling gooi ik dan achter in de bus.
Aan het andere eind van het verlengsnoer heb ik een blauwe CEE stekker.

Ik heb het voordeel dat ik op de gevel van mijn huis, waar de bus met de achterzijde tegen aanstaat, een stopcontact heb. Dan draaien in de winter de kachel (op tijdklok) en de acculader 's nachts in de bus.

Succes

Het probleem van de oude kabel die tussen de tips en trucs staat is de lengte, hij viel eens tussen de bumper uit en hing over de grond, vandaar de verandering.
Groeten
Dennis 449
Team West
Afbeelding
:wjw sinds september 2003
Klik hier voor meer over mijn Transporter
Enjoy yourself, it's later than you think
Gebruikersavatar
Adri626
Berichten: 2291
Lid geworden op: 12 jan 2007, 23:56
Locatie: Zaanstreek

Bericht door Adri626 »

Je kan de contrastekker (opbouwmodel) ook bv bij de trekhaak plaatsen (net als je verlichtingstekker) of aan de bodemplaat daar waar je aan de binnenzijde de stroom nodig hebt.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

de avond voor ik ga vliegen laad ik modelheli, zender en startaccus weleens op terwijl deze al in de auto staan (zodat ik 's ochtends de boel niet eerst hoef in te laden, maar alleen wat stekkertjes los hoef te gooien).

Ik leg dan een verlengkabel onderlangs via de schuifdeur naar binnen, de deurrubber daar geeft zat ruimte voor de kabel...........
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Ik zou een vaste aansluiting links achter het achterwiel maken,
daar zit genoeg ruimte om een stopcontact onopvallend weg te werken, en de kabel kun je via de ontluchtingsroosters van de achterklep of de deurtjes naar binnen geleiden.

Aan je auto een soort van stopcontact met klepje,
en dan met een verlengsnoer naar de stroomkast.

Denk daarbij wel aan veiligheid :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
H&M 235
Berichten: 403
Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:19
Locatie: Gers (32) France
Contacteer:

220 v in T4

Bericht door H&M 235 »

Hallo WJWers,

Bedank voor de ractie, en sorry voor mijn late antwoord.

Ik ga zaterdag is onder en achter bus kijken wat ik er van/voor kan maken.

Bedankt

en tot de volgende keer

Groetjes
Hans
H&M 235
Plaats reactie