Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
220v aansluiting in een T4.
220v aansluiting in een T4.
Hallo WJWers,
Ik wil een 220v aansluiting in onze T4 maken.
Maar ik zoek een manier om de CEE aansluiting zo onopvallend te maken, dwz ik wil geen zichtbare aansluiting aan de buitenkant,
De meeste campers/caravans hebben zo'n contrasteker aan de buitenkant, maar ik zoek een andere oplossing.
Nu heb ik wel eens gezien/gehoort dat dat de kabel via een van de reflectors naar binnen ging.
Wie heeft er een idee?
Groetjes
Hans
H&M235
Ik wil een 220v aansluiting in onze T4 maken.
Maar ik zoek een manier om de CEE aansluiting zo onopvallend te maken, dwz ik wil geen zichtbare aansluiting aan de buitenkant,
De meeste campers/caravans hebben zo'n contrasteker aan de buitenkant, maar ik zoek een andere oplossing.
Nu heb ik wel eens gezien/gehoort dat dat de kabel via een van de reflectors naar binnen ging.
Wie heeft er een idee?
Groetjes
Hans
H&M235
Dit is een mogelijke oplossing:
http://www.katunddet.de/t4/um-anbauten/230_volt.htm
Indien de stekker niet wordt gebruikt, "klikt" hij deze uit de reflector (met gat), plaatst een normale reflector terug en legt de stekker in de ruimte achter de reflector.
Hoe de stekker in de reflector met gat klikt is me niet duidelijk.
Heb er zelf wel eens over gedacht om de reflector zo te maken dat deze met een scharnier naar buiten draait, waarna je de stekker aansluit op de contrastekker, die zich dan in de opening bevindt.
Maar ik gebruik eigenlijk nooit stroom op de camping, met een 2e accu en een omvormer heb je voldoende voor een ladertje oid. Ijskast is op gas en de TV blijft thuis.
http://www.katunddet.de/t4/um-anbauten/230_volt.htm
Indien de stekker niet wordt gebruikt, "klikt" hij deze uit de reflector (met gat), plaatst een normale reflector terug en legt de stekker in de ruimte achter de reflector.
Hoe de stekker in de reflector met gat klikt is me niet duidelijk.
Heb er zelf wel eens over gedacht om de reflector zo te maken dat deze met een scharnier naar buiten draait, waarna je de stekker aansluit op de contrastekker, die zich dan in de opening bevindt.
Maar ik gebruik eigenlijk nooit stroom op de camping, met een 2e accu en een omvormer heb je voldoende voor een ladertje oid. Ijskast is op gas en de TV blijft thuis.
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
-
- Berichten: 789
- Lid geworden op: 08 apr 2007, 17:12
- Locatie: 't Veld
- Contacteer:
- Dennis 449
- Berichten: 2034
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 09:55
- Locatie: Westfriesland (vezelf)
Dat bedoel ik........
Maar tegenwwoordig heb ik een kleine netvoedingsconnector (die ook achter in computers zit) genomen. Aan oude beeldschermen die nog via de computerkast werden gevoed zit een contrastekker, de hele kabel heb ik er af geknipt en die via de kabeldoorvoer tule achter het rechter (nep)mistachterlicht de bus in gebracht. Binnen zit meteen een verdeling en daar heb ik de kabel vastgezet. De contrastekkerkabel aan de bus is ongeveer 30 cm. Hierin steek ik dan zo'n standaard apparaten kabel met een netvoedingstekker en een geaarde stekker aan de andere kant.
Het voordeel van de netvoedingscontrastekker is dat je die erg makkelijk droog en schoon kunt maken en het is meestal een aangesmolten model en dus geheel waterdicht!!!
De gekoppelde stekkers leg ik terug in het gat van het mistlicht, de (nep)lamp kan er dan weer een stukje in, (mijn voordeel; ik heb dat licht ook in gebruik als mistlicht dus hangt die aan een draadje erbij). De geaarde stekkerkoppeling gooi ik dan achter in de bus.
Aan het andere eind van het verlengsnoer heb ik een blauwe CEE stekker.
Ik heb het voordeel dat ik op de gevel van mijn huis, waar de bus met de achterzijde tegen aanstaat, een stopcontact heb. Dan draaien in de winter de kachel (op tijdklok) en de acculader 's nachts in de bus.
Succes
Het probleem van de oude kabel die tussen de tips en trucs staat is de lengte, hij viel eens tussen de bumper uit en hing over de grond, vandaar de verandering.
Maar tegenwwoordig heb ik een kleine netvoedingsconnector (die ook achter in computers zit) genomen. Aan oude beeldschermen die nog via de computerkast werden gevoed zit een contrastekker, de hele kabel heb ik er af geknipt en die via de kabeldoorvoer tule achter het rechter (nep)mistachterlicht de bus in gebracht. Binnen zit meteen een verdeling en daar heb ik de kabel vastgezet. De contrastekkerkabel aan de bus is ongeveer 30 cm. Hierin steek ik dan zo'n standaard apparaten kabel met een netvoedingstekker en een geaarde stekker aan de andere kant.
Het voordeel van de netvoedingscontrastekker is dat je die erg makkelijk droog en schoon kunt maken en het is meestal een aangesmolten model en dus geheel waterdicht!!!
De gekoppelde stekkers leg ik terug in het gat van het mistlicht, de (nep)lamp kan er dan weer een stukje in, (mijn voordeel; ik heb dat licht ook in gebruik als mistlicht dus hangt die aan een draadje erbij). De geaarde stekkerkoppeling gooi ik dan achter in de bus.
Aan het andere eind van het verlengsnoer heb ik een blauwe CEE stekker.
Ik heb het voordeel dat ik op de gevel van mijn huis, waar de bus met de achterzijde tegen aanstaat, een stopcontact heb. Dan draaien in de winter de kachel (op tijdklok) en de acculader 's nachts in de bus.
Succes
Het probleem van de oude kabel die tussen de tips en trucs staat is de lengte, hij viel eens tussen de bumper uit en hing over de grond, vandaar de verandering.
Groeten
Dennis 449
Team West
![Afbeelding](http://home.zonnet.nl/goggomobil/T4BANA.JPG)
sinds september 2003
Klik hier voor meer over mijn Transporter
Enjoy yourself, it's later than you think
Dennis 449
Team West
![fun :wjw](./images/smilies/wjw.gif)
Klik hier voor meer over mijn Transporter
Enjoy yourself, it's later than you think
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
de avond voor ik ga vliegen laad ik modelheli, zender en startaccus weleens op terwijl deze al in de auto staan (zodat ik 's ochtends de boel niet eerst hoef in te laden, maar alleen wat stekkertjes los hoef te gooien).
Ik leg dan een verlengkabel onderlangs via de schuifdeur naar binnen, de deurrubber daar geeft zat ruimte voor de kabel...........
Ik leg dan een verlengkabel onderlangs via de schuifdeur naar binnen, de deurrubber daar geeft zat ruimte voor de kabel...........
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
- Multivan Generation
- Berichten: 33875
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Ik zou een vaste aansluiting links achter het achterwiel maken,
daar zit genoeg ruimte om een stopcontact onopvallend weg te werken, en de kabel kun je via de ontluchtingsroosters van de achterklep of de deurtjes naar binnen geleiden.
Aan je auto een soort van stopcontact met klepje,
en dan met een verlengsnoer naar de stroomkast.
Denk daarbij wel aan veiligheid![fun :knipoog](./images/smilies/knipoog.gif)
daar zit genoeg ruimte om een stopcontact onopvallend weg te werken, en de kabel kun je via de ontluchtingsroosters van de achterklep of de deurtjes naar binnen geleiden.
Aan je auto een soort van stopcontact met klepje,
en dan met een verlengsnoer naar de stroomkast.
Denk daarbij wel aan veiligheid
![fun :knipoog](./images/smilies/knipoog.gif)
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
220 v in T4
Hallo WJWers,
Bedank voor de ractie, en sorry voor mijn late antwoord.
Ik ga zaterdag is onder en achter bus kijken wat ik er van/voor kan maken.
Bedankt
en tot de volgende keer
Groetjes
Hans
H&M 235
Bedank voor de ractie, en sorry voor mijn late antwoord.
Ik ga zaterdag is onder en achter bus kijken wat ik er van/voor kan maken.
Bedankt
en tot de volgende keer
Groetjes
Hans
H&M 235