Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

gesjoemeld met APK voor aankoop van camper - advies?

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 658
Lid geworden op: 01 feb 2007, 23:49
Locatie: dieverbrug
Contacteer:

Re: gesjoemeld met APK voor aankoop van camper - advies?

Bericht door jos_br »

Op het keuringsrapport staat de naam van het bedrijf die de auto afgemeld/gekeurd heeft. Deze laten weten dat je een herkeuring laat doen door de RDW, of hiermee voorstellen de koop volledig ongedaan te maken. Daarmee laat je de heren een keuze. Ook het verhaal van de oude zieke man hoef jij geen boodschap aan te hebben, dit zijn keuzes die ze zelf maken. Zij maken misbruik van deze situatie terwijl jij echt sterk staat door een van de ze mogelijkheden aan te bieden.

Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
pwhooftman
Berichten: 338
Lid geworden op: 14 jul 2019, 22:06

Re: gesjoemeld met APK voor aankoop van camper - advies?

Bericht door pwhooftman »

jos_br schreef: 18 sep 2022, 09:25 Op het keuringsrapport staat de naam van het bedrijf die de auto afgemeld/gekeurd heeft. Deze laten weten dat je een herkeuring laat doen door de RDW, of hiermee voorstellen de koop volledig ongedaan te maken. Daarmee laat je de heren een keuze. Ook het verhaal van de oude zieke man hoef jij geen boodschap aan te hebben, dit zijn keuzes die ze zelf maken. Zij maken misbruik van deze situatie terwijl jij echt sterk staat door een van de ze mogelijkheden aan te bieden.

Jos.
Een herkeuring op een keuring van meer dan drie maanden geleden, terwijl er ondertussen ook gelast en gewerkt is aan de bus? Gaat hem niet worden.
Goldkiwi
Berichten: 120
Lid geworden op: 22 mei 2022, 03:38

Re: gesjoemeld met APK voor aankoop van camper - advies?

Bericht door Goldkiwi »

Ik heb juridisch advies gevraagd en te horen gekregen dat ik geen poot heb om op te staan omdat het een particuliere verkoop was. Maar de verkoper heeft mij toch 1200 euro teruggestort (van de 4000 die hij kostte in aanschaf) dus dat vind ik dan toch wel weer coulant.

Mijn camper is een verlengde t4 die vanwege zijn lengte een mooie hoekzit van 2 meter heeft die om te bouwen is naar een bed, en nog een keuken ernaast waar je bij kan wanneer het bed is uitgeklapt. Qua indeling perfect en iets wat ik nergens terug vind.

Mijn idee was om een donorbus te regelen en dan het dak enzo over te plaatsen en wat te upgraden aan de binnenkant maar dat wordt ook een dure grap. Ik laat binnnenkort nog een keer naar de bus kijken of hij nog opknap-waardig is.
Nicolaas
Berichten: 114
Lid geworden op: 19 feb 2017, 13:14

Re: gesjoemeld met APK voor aankoop van camper - advies?

Bericht door Nicolaas »

Dat is toch netjes van de verkoper, 1200,-euro terug storten.

Dan heb je voor 2800,-euro toch een leuke (opknap) camper.

als ik zo de foto's bekijk dan is deze bus echt nog wel te redden, het plaatmateriaal is allemaal nog wel te koop, Dorpels etc zijn in aanschaf niet duur
Zoek maar eens op "van wezel 1017883 en 5874101.

Als je er nog eens 2000,-euro tegen aan gooit (wat voor jou dus 800,-netto is) dan heb je echt nog wel een leuke bus waar je nog veel plezier van hebt.

Alles ombouwen naar een donor bus lijkt me veel meer werk.

Mvg Nico
Plaats reactie