Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

USB laadaansluiting maken.

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martens-Tvier
Berichten: 335
Lid geworden op: 24 feb 2014, 09:47
Locatie: Twente

USB laadaansluiting maken.

Bericht door Martens-Tvier »

Hoi,

Situatie nu: California Event 2003. Met een sigarenstekker-verdeeldoosje aan de zijkant van het keukenblok, achter de bestuurderstoel. Ziet er niet profi uit en is slecht bereikbaar.

Ik wil graag een dubbele USB laadaansluiting maken in de kunststof plint waarin ook de lamp zit, boven de koelkast. Plan is om de lamp even te demonteren en ernaast een gat te maken voor de USB connector. Ik ga ervan uit dat ik de 12V van de lamp-bedrading kan gebruiken.

Een paar vragen:
- hoe is die de lamp boven de kk. gezekerd? Ik schat dat ik max. 1A extra uit de 12V trek voor die USB aansluiting.
- wie weet een goede,dubbele, inbouw 12V USB aansluiting te koop, zonder ingebouwde LED etc?
- is er een beter/simpeler idee voor een USB aansluiting te maken?

Bedankt!
Laatst gewijzigd door Martens-Tvier op 12 sep 2022, 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.
T4 California Event 2.5TDI 102pk 2003
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4776
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: USB laadaansluiting maken.

Bericht door Hanz »

Naast je keukenblok zit geen sigarettenaansteker maar een standaard 12 stopcontact. De simpelste oplossing is een stekker in dat stopcontact met USB aansluiting.
Zoiets als dit:
81194.jpg
(14.84 KiB) Nog niet gedownload
Met het rode busje past hij in een sigarettenaansteker, zonder rood busje past hij in een 12V stopcontact. Geen gat in je paneel nodig en geen zorgen over de juiste zekering. Er zijn ook andere uitvoeringen die alleen in een 12V stopcontact passen, worden vaak op motoren gebruikt. Zoek maar eens op '12V USB adapter'.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
Martens-Tvier
Berichten: 335
Lid geworden op: 24 feb 2014, 09:47
Locatie: Twente

Re: USB laadaansluiting maken.

Bericht door Martens-Tvier »

Hoi Hanz, zoiets als op de foto heb ik nu, maar de plek daar achter de stoel vinden wij niet handig en ook vind ik zo’n verloopje niet echt mooi. Het is wel de snelste oplossing idd.
T4 California Event 2.5TDI 102pk 2003
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33769
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: USB laadaansluiting maken.

Bericht door Multivan Generation »

Zie ook hier.
viewtopic.php?t=67225&start=57

Gekocht via Amazon, ze zijn er in verschillende uitvoering: in/uit schakelbaar, met en zonder LED en met en zonder spannings weergave

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie