Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

imperiaal vragen voor een T4

vragen over de T4
Plaats reactie
Swalker
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 sep 2022, 22:57

imperiaal vragen voor een T4

Bericht door Swalker »

Hallo Weters,

Ik ben sindskort trotse eigenaar van een mooie T4 en ik ben op zoek naar een Imperiaal ervoor zodat ik nog een keer lekker met de kano op pad kan (onder andere). Marktplaats en internet zit er vol mee maar ik heb vandaag met een bedrijfswagen garage gemaild en zij vertelden mij dat de T4 Imperiaal niet met bouten maar geklemd in de dakrand vast zit.

Weet iemand hier mij daar meer over te vertellen? Alle "T4 Imperiaal" advertenties op MP hebben toch echt bouten in de poten zitten! Ik weet het niet meer en daarom kom ik hier weer terecht. Wie weet mij uitsluitsel te geven hierover? Heb je zelf een originele Imperiaal op je T4 zitten, dan ben ik heel nieuwsgierig naar een fototje!

Bedankt alvast!
JanpeterJ
Berichten: 175
Lid geworden op: 17 aug 2009, 15:10
Locatie: Apeldoorn

Re: imperiaal vragen voor een T4

Bericht door JanpeterJ »

Geen idee wat er origineel beschikbaar was, maar ondertussen bestaat alles wat je kan bedenken.

Blijft ie er altijd opzitten, dan zou ik er een nemen die vast zit met bouten door het dak in de dakgoot.
Af en toe een imperiaal erop, dan is klemmen om de dakrand zoals deze een optie:
viewtopic.php?p=377611

Ook kunnen er rails in de dakgoot waar je een imperiaal in bevestigd. (beetje een dure in de link)
https://www.frontrunneroutfitters.com/n ... k-kit.html

En dan zijn an natuurlijk nog gewone dakdragers die om de dakrand klemmen,
of aan een dakrail in de goot.
Ik heb dakdragers die klemmen om de dakrand, maar ik vertrouw zo na 10 jaar nog steeds niet.
Zo vaak gebruik ik ze dan ook niet, als ik weer zo kiezen zo ik voor dakrails gaan i.c.m. dakdragers.
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: imperiaal vragen voor een T4

Bericht door Beckontheroad »

Gebruik de zoekfunctie eens...
viewtopic.php?p=440418&hilit=Dakdragers#p440418

JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Hella
Berichten: 279
Lid geworden op: 10 feb 2015, 20:46

Re: imperiaal vragen voor een T4

Bericht door Hella »

Voor de T4 zijn de Sherpa dakdragers het meest geschikt. Waren indertijd een origineel VW accessoire. De voetjes daarvoor zitten met bouten door het dak en blijven dus permanent zitten. Verder is de dakdrager uitschuifbaar en kantelbaar voor het makkelijk kunnen vastzetten van daklasten. Alleen ......... vind er maar eens een.
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: imperiaal vragen voor een T4

Bericht door J vd Pal »

Sherpa's Combi Translift dragers zijn in mijn ogen de mooiste oplossing. Zeker voor het meenemen van een kano. Op het forum staan plaatjes van mijn T4 met deze dragers en met een Kayak en SUP.
IMG_20210714_090442525_HDR.jpg
Ik heb nog een set te koop. Bij interesse stuur een bericht.
Laatst gewijzigd door J vd Pal op 09 nov 2022, 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: imperiaal vragen voor een T4

Bericht door Beckontheroad »

Hella schreef: 09 nov 2022, 10:46 Voor de T4 zijn de Sherpa dakdragers het meest geschikt. Waren indertijd een origineel VW accessoire. De voetjes daarvoor zitten met bouten door het dak en blijven dus permanent zitten. Verder is de dakdrager uitschuifbaar en kantelbaar voor het makkelijk kunnen vastzetten van daklasten. Alleen ......... vind er maar eens een.
Kleinanzeigen.de, handen vol
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Hella
Berichten: 279
Lid geworden op: 10 feb 2015, 20:46

Re: imperiaal vragen voor een T4

Bericht door Hella »

:yes :driveT4
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: imperiaal vragen voor een T4

Bericht door Multivan Generation »

Swalker schreef: 08 nov 2022, 23:27 Hallo Weters,

Ik ben sindskort trotse eigenaar van een mooie T4 en ik ben op zoek naar een Imperiaal ervoor zodat ik nog een keer lekker met de kano op pad kan (onder andere). Marktplaats en internet zit er vol mee maar ik heb vandaag met een bedrijfswagen garage gemaild en zij vertelden mij dat de T4 Imperiaal niet met bouten maar geklemd in de dakrand vast zit.

Weet iemand hier mij daar meer over te vertellen? Alle "T4 Imperiaal" advertenties op MP hebben toch echt bouten in de poten zitten! Ik weet het niet meer en daarom kom ik hier weer terecht. Wie weet mij uitsluitsel te geven hierover? Heb je zelf een originele Imperiaal op je T4 zitten, dan ben ik heel nieuwsgierig naar een fototje!

Bedankt alvast!
Gaat het over een bedrijfsauto of een camper?
Dat maakt voor de beantwoording mijnsinziens nogal uit.
Kingpin had vroeger mooie imperiaals, met rol als eerste dwarsverbinding.
Of zou je met allesdragers ook geholpen zijn?
Je kunt het namelijk zelf in het laatste geval ook prima zelf maken.
Zie ook hier: https://weetjewel.nl/phpbb3/viewtopic.php?t=64833
Kan ook met Bosch Hexroth of Item profielen zelf gemaakt worden.

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Erik450
Berichten: 462
Lid geworden op: 24 apr 2017, 22:40
Locatie: Harfsen
Contacteer:

Re: imperiaal vragen voor een T4

Bericht door Erik450 »

De king ping imperial kan wel mooi zijn en niet met bouten door het dak.
Ze roesten bij het leven en zien er niet mooi uit vind ik.

Ik heb zelf twee imperials in de weide liggen, deze zijn zwaar gegalvaniseerd, en super degelijk.
Ze zitten wel met bouten door het dak, maar dit geeft bij mij geen lekkage.

Ik heb eventueel wel fotos.


Groeten Erik-Jan
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: imperiaal vragen voor een T4

Bericht door Multivan Generation »

Je kunt ze natuurlijk ook mooi zwart laten poedercoaten.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: imperiaal vragen voor een T4

Bericht door SyncRoon »

Die kingpin roesten van binnenuit. Ik heb er een paar in mijn handen gehad en die braken in tweeën ook al zagen ze er goed uit na lang liggen achter in de zooi op een sloop.

Ik heb een rvs equinox en ben daar tevreden over. Dan ook een alu Rhino maar daar heb ik heel snel de stalen inbus en schuifmoeren tussen liggers en langsrail vervangen door rvs. Krijg je roestsporen van op de lak.....
Groet, Ronald
dennisnotebaart
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 aug 2014, 09:00

Re: imperiaal vragen voor een T4

Bericht door dennisnotebaart »

ik heb net een t4 gekocht en daar zit er 1 op, als je die wil hebben mag je daar gratis omkomen in zeeland, zit wel op de hoeken wat roest plekjes aan. maar anders gaat ie bij het oud ijzer
Plaats reactie