Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Even voorstellen Rick

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
RW1992
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 nov 2022, 09:35

Even voorstellen Rick

Bericht door RW1992 »

Dag allen,

Sinds een weekje zijn mijn vriendin en ik in het bezit van een T4 Westfalia uit 1992.
Het is een geïmporteerd voertuig uit Duitsland, sinds 2001 rijdt deze in Nederland rond.
Er hangt een 2.4 diesel 5 cilinder in met motorcode AAB. Kilometerstand ca 380.000 km. Niet de snelste, maar dat hoeft van ons ook niet. Want vakantie begint voor ons al, zodra we thuis wegrijden.
Gezien de hoge kilometerstand, was ik er eerst een beetje huiverig voor. Ik heb mij eerst goed laten informeren, oa door dit geweldige forum en een aantal monteurs bij het bedrijf waar ik werk. Werkelijk iedereen die ik erover sprak, zei dat deze motoren onverwoestbaar zijn, mits je goed onderhoud pleegt. De volledige onderhoudshistorie is bekend, dus dat vond ik een voordeel.
We zijn er gaan kijken en hij zag er erg netjes uit voor z'n leeftijd. Je merkte direct dat vorige eigenaren er zuinig op waren en het busje met liefde hebben behandeld. Er zitten weinig opties op, maar wat er niet opzit kan ook niet kapotgaan! haha. :nuts

Er waren een aantal interieurlampjes kapot, daarom besloten om de boel om te bouwen naar LED verlichting.
Wederom het forum hiervoor gebruikt om informatie te winnen.
Deze zijn inmiddels besteld en hoop ik eind deze week in te bouwen. Ondertussen de kunststof biesjes iets warm gemaakt en deze weer op hun plaats gedrukt. Op de foto kun je mooi het verschil zien tussen boven en beneden.
IMG_20221126_104316.jpg
Van het voorjaar willen we het doek van het hefdak grondig schoonmaken, ik vermoed dat het originele doek er nog inzit.
Dan willen we ook het overige interieur goed schoonmaken.
Ik ben er al wel achter dat de huishoudaccu niet wil opladen dmv walstroom, maar wel oplaad als we rijden.
De startaccu en de huishoudaccu (nu 1 van 105 ipv 2 accus) zijn afgelopen jaren vernieuwd en de lader is in de loop van jaren ook vernieuwd, de originele zit er in ieder geval niet meer in.
De standkachel werkt ook niet meer. Ik zal hier hiervoor een nieuw topic aanmaken.
Dat zijn puntjes die we in de loop der tijd willen aanpakken.

Hij gaat straks lekker de stalling in, zodat hij mooi droog staat.
We hopen er veel plezier en vrijheid van te krijgen!

groet Rick.
Bijlagen
18023198_3.jpg
18023198_1.jpg
T4 Westfalia '92 2.4 diesel 5 cilinder
RW1992
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 nov 2022, 09:35

Re: Even voorstellen Rick

Bericht door RW1992 »

18023198_26.jpg
18023198_10.jpg
18023198_5.jpg
T4 Westfalia '92 2.4 diesel 5 cilinder
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Even voorstellen Rick

Bericht door Snautzer »

:toppie welkom
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Even voorstellen Rick

Bericht door J vd Pal »

Welkom, ziet er netjes uit!

Voor de oplader kan je contact opnemen met forumlid HenkK. Laat ook meteen de electronica van de koelkast nakijken door hem.

Voor de standkachel is Oskar ook hier op het forum de aangewezen persoon.
Laatst gewijzigd door J vd Pal op 28 nov 2022, 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3585
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Even voorstellen Rick

Bericht door krekwakwol »

Welkom hier Rick.
Veel plezier met je T4 camper en hier op het forum.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
RW1992
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 nov 2022, 09:35

Re: Even voorstellen Rick

Bericht door RW1992 »

J vd Pal schreef: 28 nov 2022, 13:33 Welkom, ziet er netjes uit!

Voor de oplader kan je contact opnemen met forumlid HenkK. Laat ook meteen de electronica van de koelkast nakijken door hem.

Voor de standkachel is Oskar ook hier op het forum de aangewezen persoon.

Bedankt iedereen!

Ik ga eerst zelf even op onderzoek uit. Misschien kan ik al wat dingen uitsluiten.
In ieder geval bedankt voor de tip en mocht het nodig zijn, dan neem ik contact op met desbetreffende persoon.
T4 Westfalia '92 2.4 diesel 5 cilinder
Gebruikersavatar
Remco_T5
Berichten: 463
Lid geworden op: 04 apr 2021, 18:06
Locatie: Lansingerland - Zuid Holland

Re: Even voorstellen Rick

Bericht door Remco_T5 »

Ziet er zeker netjes uit. Welkom en veel plezier met de camper :zwaai
Groeten Remco (T5 GP 2013, CCHA) :T4politie
Gebruikersavatar
cor_stijn
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 aug 2022, 14:21

Re: Even voorstellen Rick

Bericht door cor_stijn »

Mooie bus, zo op de foto's. Wij hebben deze uitvoering ook gehad. Je komt overal (boven), inderdaad geen haast hebben. Veel plezier!
RW1992
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 nov 2022, 09:35

Re: Even voorstellen Rick

Bericht door RW1992 »

Update: de T4 heeft de eerste serieuze test doorstaan.
Rondreis door Denemarken, Zweden en Noorwegen. ca. 5000 km gereden.
Dag 2 brak de V-snaar van de dynamo, we reden net de ferry af bij Rodby, Denemarken. We konden gelukkig wel doorrijden.
Eerst naar een VW dealer geweest, maar konden geen onderdeel meer bestellen. (of wilden dit gewoon niet :bifun )
Volgende ochtend probleem verholpen bij een lokale garage en konden onze reis uiteindelijk zonder problemen uitrijden.

Viel mij op hoe betrouwbaar deze motoren zijn. Ik had op voorhad al de thermoschakelaar al verwijderd en de lammellen vastgezet met tyrips, voor optimale rijwind koeling. Ook had ik de radiateur schoongemaakt en schoongeblazen.
Onderweg kwamen we ook een aantal serieuze zeetunnels tegen, waaronder de Eikesund tunnel. (300 meter onder zeeniveau, diepst gelegen verkeerstunnel ter wereld, 7,7 km lang met stijgingspercentages van 9,6 %)
Moet zeggen, hij hield zich goed staande. In z'n drie omhoog, ca 30/35 km per uur.
Temperatuur kwam niet boven de 100 graden celcius uit en zodra we weer boven waren, zat hij in een mum van tijd weer op de normale 85 graden celsius.

We hebben de bus nu ca 7000 km en nog geen druppel olie hoeven bij te vullen. Motortje zit dus goed in elkaar.
Hij lekt wel wat koelvloeistof, ik denk dat ik een kleine liter heb bij moeten vullen. De kachelradiateur in het woongedeelte lekt, dus die staat op de planning om te vervangen.

Groet Rick,
T4 Westfalia '92 2.4 diesel 5 cilinder
Plaats reactie