Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
uitvallen motor gedurende 1 sec tijdens rijden OPGELOST
- pieter 762
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 25 jan 2007, 22:30
- Locatie: N. Brabant
uitvallen motor gedurende 1 sec tijdens rijden OPGELOST
Ik heb het nu een aantal keer meegemaakt; tijdens het rijden valt de motor gedurende een seconde eventjes uit. Heel vreemd is het. Bij verschillende snelheden, tijdens optrekken, stationair draaien... Steeds gaat het voorgloei lampje even geel branden en vervolgens pakt ie weer op alsof er niets aan de hand was.
Tijdje terug heb ik bij de VW garage nagevraagd of ze een dergelijke storing kenden, was niet het geval. Relais 109 ? was al vernieuwd zeiden ze... Eerst gebeurde het zelden, nu dagelijks !? Begin me een beetje zorgen te maken !
Het is een T4 Caravelle TDI 75 KW van '98, 230.000 op de klok. Verders helemaal geen problemen. Wie herkent de storing en zet me op het goede spoor voor de oplossing ? Alvast mijn dank
Gr. Pieter
Tijdje terug heb ik bij de VW garage nagevraagd of ze een dergelijke storing kenden, was niet het geval. Relais 109 ? was al vernieuwd zeiden ze... Eerst gebeurde het zelden, nu dagelijks !? Begin me een beetje zorgen te maken !
Het is een T4 Caravelle TDI 75 KW van '98, 230.000 op de klok. Verders helemaal geen problemen. Wie herkent de storing en zet me op het goede spoor voor de oplossing ? Alvast mijn dank
Gr. Pieter
Laatst gewijzigd door pieter 762 op 11 sep 2007, 23:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Vaak moet er iets gebeuren, voordat er iets gebeurt (Johan Cruijff)
Ex T4 Caravelle # 762. Nu T5 TDI 2004 LWB + T2b panel van 1977
Ex T4 Caravelle # 762. Nu T5 TDI 2004 LWB + T2b panel van 1977
Ik heb ook wat problemen gehad,maar dan met het gloeirelais,de ene dag wel starten en de andere dag niet.Relais vervangen...en gaan!De volgende dag weer geen prik op de gloeiers.Relais aangedrukt en lopen!
De pootjes van het relais en en de kast ingespoten met contactspray en sindsdien geen problemen meer.
grtz.harry
De pootjes van het relais en en de kast ingespoten met contactspray en sindsdien geen problemen meer.
grtz.harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
afslaan motor
Hallo Pieter
Ik probeer met je mee te denken.
Kijk eens naar de brandstofpomp,daarop zit een regelapperaat met stop klep voor de brandstoftoevoer, Misschien heb je last van een slecht electr. contakt daar of een kabelbreukje, of het regel apperaat zelf ?
Tijdens het rijden en bewegen van de motor zou dat misschien de oorzaak kunnen zijn.
Ik wens je heel veel sucses, en laat het horen als de storring gevonden is daar leren wij ook weer van.
Hartelijke groet
Coen 220
Ik probeer met je mee te denken.
Kijk eens naar de brandstofpomp,daarop zit een regelapperaat met stop klep voor de brandstoftoevoer, Misschien heb je last van een slecht electr. contakt daar of een kabelbreukje, of het regel apperaat zelf ?
Tijdens het rijden en bewegen van de motor zou dat misschien de oorzaak kunnen zijn.
Ik wens je heel veel sucses, en laat het horen als de storring gevonden is daar leren wij ook weer van.
Hartelijke groet
Coen 220
uitvallen motor gedurende 1 sec tijdens rijden
Heb ik ook gehad. Was een slecht contact van boordcomputer ( motorsteuergerät).
- pieter 762
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 25 jan 2007, 22:30
- Locatie: N. Brabant
Vandaag had ik het weer, eerst tijdens het ritje naar m'n werk viel die weer heel even uit, daarna was het dan toch echt gedaan; motor uit !
Gelukkig draaide ik net het industrieterrein op en kon 'm veilig aan de kant zetten. Zonder stuurbekrachtiging is effe stevig draaien. Even gewacht, terug op contact en toen hoorde ik voor het eerst ook iets tikken in de zekeringenkast... Even later sloeg ie normaal aan.
Ben na het werk toch maar even bij de dealer langsgegaan om even te laten uitlezen. Had nog maar net een kopje koffie uit de machine, komt de monteur alweer aan; relais 109 stuk Snap er niet veel van, deze was volgens de jongens in Oirschot 2 maanden geleden nog zo goed als nieuw en zeker niet verdacht bij een storing zoals ik die had !?
Maargoed, ff 32 euro aftikken (letterlijk enkele minuten werk) en ik kan weer sturen. Hopelijk gaat het nu weer goed.
Morgen naar Ede, hopelijk valt er nog iets te spotten die kant op ! Of zit ik dan nog niet noordelijk genoeg
Had nog wel even lol toen de "receptionist met kennis van zaken" mij vertelde dat dit relais "601" wel vaker stuk ging bij de volkswagen bussies ! :klappen
Groeten, Pieter
Gelukkig draaide ik net het industrieterrein op en kon 'm veilig aan de kant zetten. Zonder stuurbekrachtiging is effe stevig draaien. Even gewacht, terug op contact en toen hoorde ik voor het eerst ook iets tikken in de zekeringenkast... Even later sloeg ie normaal aan.
Ben na het werk toch maar even bij de dealer langsgegaan om even te laten uitlezen. Had nog maar net een kopje koffie uit de machine, komt de monteur alweer aan; relais 109 stuk Snap er niet veel van, deze was volgens de jongens in Oirschot 2 maanden geleden nog zo goed als nieuw en zeker niet verdacht bij een storing zoals ik die had !?
Maargoed, ff 32 euro aftikken (letterlijk enkele minuten werk) en ik kan weer sturen. Hopelijk gaat het nu weer goed.
Morgen naar Ede, hopelijk valt er nog iets te spotten die kant op ! Of zit ik dan nog niet noordelijk genoeg
Had nog wel even lol toen de "receptionist met kennis van zaken" mij vertelde dat dit relais "601" wel vaker stuk ging bij de volkswagen bussies ! :klappen
Groeten, Pieter
Vaak moet er iets gebeuren, voordat er iets gebeurt (Johan Cruijff)
Ex T4 Caravelle # 762. Nu T5 TDI 2004 LWB + T2b panel van 1977
Ex T4 Caravelle # 762. Nu T5 TDI 2004 LWB + T2b panel van 1977
Heb sinds een dag of wat een soortgelijk probleem.
Na een probleemloze rit parkeer ik de bus, en je raad het al daarna niet meer willen starten, startmotor draait wel maar motor slaat vervolgens niet aan.
10 minuten later weer proberen en probleemloos starten. Vanochtend echter, na een hele nacht rust, het zelfde probleem.
Dit verschijnsel heeft zich voor het eerst voorgedaan vlak na dat " service Oil" op het dashboard verscheen ( is hier een verband of puur toeval ). Oliepeil stond wel wat laag maar is al keurig aangevuld. verder geen gekkigheid tijdens het rijden en loopt de motor netjes zonder roet of wat dan ook. Betreft een transporter 1.9 td uit 2000 180.000 km
Na een probleemloze rit parkeer ik de bus, en je raad het al daarna niet meer willen starten, startmotor draait wel maar motor slaat vervolgens niet aan.
10 minuten later weer proberen en probleemloos starten. Vanochtend echter, na een hele nacht rust, het zelfde probleem.
Dit verschijnsel heeft zich voor het eerst voorgedaan vlak na dat " service Oil" op het dashboard verscheen ( is hier een verband of puur toeval ). Oliepeil stond wel wat laag maar is al keurig aangevuld. verder geen gekkigheid tijdens het rijden en loopt de motor netjes zonder roet of wat dan ook. Betreft een transporter 1.9 td uit 2000 180.000 km
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Ik had hetzelfde vorige week, relais 109 er uitgehaald, kapje er afgehaald.
Op het printplaatje was op 1 punt de soldering dof, hier werd ie te heet (overgangsweerstand te hoog) waardoor de tin gaat vloeien. Oude tin verwijderd en opnieuw gesoldeerd, nu ff kijken hoelang ie nou weer meegaat.
Op het printplaatje was op 1 punt de soldering dof, hier werd ie te heet (overgangsweerstand te hoog) waardoor de tin gaat vloeien. Oude tin verwijderd en opnieuw gesoldeerd, nu ff kijken hoelang ie nou weer meegaat.
grtzz Jan