Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Aansluiten Projekt-Zwo Xenon T5

vragen over de T5
Plaats reactie
Emiel de Mulder
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 nov 2012, 14:02

Aansluiten Projekt-Zwo Xenon T5

Bericht door Emiel de Mulder »

Goedenavond allen,

Omdat ik door alle bomen het bos niet meer zie bij het gebruik van de zoekfunctie, hoop ik dat iemand van jullie mij antwoord kan/wil geven op mijn volgende vraag:

Voor een klant heb ik onlangs een set Projekt Zwo Xenon koplampen ingebouwd,
Echter is dit een bus die af-fabriek was uitgevoerd met 1-kamer koplampen (H4).

De extra massa-draad is uiteraard aangelegd, dus de lampen zijn inmiddels werkend.
Maar wanneer je de lampen naar groot-licht schakelt, gaat dimlicht uit.

Projekt-Zwo inbouwhandleiding heb ik gevonden, en daarin word beschreven dat er een aftakking gemaakt moet worden van de geel-groene draad die langs de stuurkolom loopt. Deze draad moet vervolgens worden aangesloten op pen 7 van de lamp-schakelaar.
Voor verdere info zou ik de foto's moeten bekijken van deze handleiding, maar deze zijn helaas niet aanwezig bij het bestand dat ik had gevonden.

Ik ga er dus vanuit dat er maar 1 geel-groene draad aanwezig is in de draadboom langs de stuurkolom?
(Had er na inbouw van de lampen helaas geen tijd meer voor om dit te checken en aan te sluiten)
En deze dient dus zeker afgetakt te worden, en aangesloten te worden op stekkerpen 7 van de lichtschakelaar?

Ik heb er geen probleem mee om het zelf allemaal na te meten, maar als iemand van jullie met een duidelijk antwoord kan komen scheelt dat alleen maar in tijd natuurlijk, wat de klant ook weer scheelt in prijs :lach

Alvast hartelijk dank voor jullie reacties! :knipoog
Plaats reactie