Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Andere motor en PR code sticker in de bus

vragen over de T4
Plaats reactie
Chuck
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 feb 2023, 20:27

Andere motor en PR code sticker in de bus

Bericht door Chuck »

Hallo, nieuw hier en pas vanochtend mij voorgesteld met een foto van de bus.

Ik zit gelijk met een paar vragen waar ik na lang zoeken op het internet en dit forum niet uit kom.

De rdw verteld mij dat mijn vers aangeschafte bus een 88 pk motor heeft. Alleen bij bezichtiging kwam ik er al vrij snel achter met info van dit forum dat het een 102 pk motor is. Ten eerste heeft iemand de motorcode opgeschreven in het boekje. Ten tweede en gelijk ook de makkelijkste was de intercooler. Ten derde heb ik de motorcode kunnen vinden op het blok: ACV.
Ik weet niet of de rdw een fout gemaakt heeft of iemand een ander blok erin gekieperd heeft. Dus ik dacht check ff de PR codes want dat principe ken ik van mijn Passat en dan weet je gelijk alles. :knipoog

Helaas in de boekjes geen PR code sticker kunnen vinden. Toen dacht ik er zal vast wel ergens een sticker zitten in de bus.....niet kunnen vinden dus. Ik heb er lang en intensief naar gezocht op het internet waar die sticker zou kunnen zitten maar ik heb deze niet gevonden in de bus.

Mijn vraag: waar zit die sticker geplakt bij een T4 uit 1999 :vraagteken :nuts
T4Twin0182
Berichten: 169
Lid geworden op: 30 sep 2021, 20:38

Re: Andere motor en PR code sticker in de bus

Bericht door T4Twin0182 »

Intercooler van een 102pk is makkelijk te monteren op een 88pk. Ook staat er op de kunsstof kap op het inlaatspruitstuk van een 88pk ook gewoon acv. Dus als je echt de motorcode wilt weten zou ik deze zoeken op se deksel van de distributieriem of op het motorblok zelf.
Gebruikersavatar
Jan anno NU
Berichten: 650
Lid geworden op: 19 jul 2021, 22:50
Locatie: Breda

Re: Andere motor en PR code sticker in de bus

Bericht door Jan anno NU »

aan de onderzijde van de zekeringkast , links van het stuur in de cabine , zit een sticker.
Misschien dat je daar wat info vindt, met behulp van een spiegel(schrift) of zo , of je telefoon effe plaatje maken.
Is echt over nagedacht die positie.
:nuts

En met een AJT (88pk) heb je heel korte bakverhoudingen van 1-2-3 , dat zegt ook al iets.
T4 2,5 TDI 2002
Chuck
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 feb 2023, 20:27

Re: Andere motor en PR code sticker in de bus

Bericht door Chuck »

@ T4Twin0182: dan heb ik mij door dat kapje laten foppen in ieder geval. Daar stond inderdaad ACV op. :bonk

@ Jan anno NU: oké duidelijk ik had wel daar in de buurt gekeken maar precies daaronder niet. :nuts Nu moet ik je dit antwoord/foto nog even verschuldigd blijven aangezien ik de bus pas aanstaande zaterdag weer kan zien!
De korte versnellingen zijn me niet direct opgevallen eerlijk gezegd tijdens een proefrit. Ik vond hem wat traag maar goed ik ben verpest met mijn Passat TDI :knipoog

Tot zover dank voor de hulp.
Gebruikersavatar
powerpiep
Berichten: 880
Lid geworden op: 25 jul 2014, 18:03
Locatie: Bree - België
Contacteer:

Re: Andere motor en PR code sticker in de bus

Bericht door powerpiep »

Te traag kunnen we wel fiksen :ikrij
'TETANUS' een OFF-ROAD T4 2.5 TDi met 191PK en 378Nm, nu grotere nozzles
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm

Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Chuck
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 feb 2023, 20:27

Re: Andere motor en PR code sticker in de bus

Bericht door Chuck »

powerpiep schreef: 27 feb 2023, 07:38 Te traag kunnen we wel fiksen :ikrij
Zekers! was wel de intentie.


PR-code sticker is onvindbaar. Alle mogelijke plekken wel gehad ondertussen.....

Ik heb ondertussen met VCDS uitgevogeld dat er wel degelijk een 102 pk motor in ligt. En gisteren heb ik de bus even op mijn brug gehad en toen kon ik ook daadwerkelijk de code ACV op het blok vinden evenals de code op de versnellingsbak AFK. Dus mijn vermoedens zijn bevestigd.
Ik heb samen met een VW liefhebber een poosje staan koekeloeren naar het blok en de bak. Mocht iemand ooit een motor-swap gedaan hebben wat voor de hand ligt dan is dit gewoon erg netjes gedaan. Er zijn geen sporen van een swap te vinden.

En ik ben ook een leuk weetje te weten gekomen over de bus....de eerste eigenaar was het ministerie van justitie. Vandaar ook de afdrukken van "mj" stickers die op de voor en achterkant van de bus hebben gezeten. En een dik stalen dakluik en aparte ventilator die 2 kanten op kan blazen in het dak.

Zo kom je nog eens wat te weten over je busje.

Is er nog een andere manier om PR-codes te achterhalen :vraagteken
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Andere motor en PR code sticker in de bus

Bericht door SyncRoon »

Chuck schreef: 05 mar 2023, 10:58
Is er nog een andere manier om PR-codes te achterhalen :vraagteken
bij de dealer of opvragen bij vw classic parts; https://www.volkswagen-classic-parts.co ... heets.html
Groet, Ronald
Chuck
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 feb 2023, 20:27

Re: Andere motor en PR code sticker in de bus

Bericht door Chuck »

Dank voor je antwoord.
Plaats reactie