Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Fietsen vastmaken in laadruimte Caravelle LWB T6.1

vragen over de T6
Plaats reactie
Besse
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 mar 2023, 09:57

Fietsen vastmaken in laadruimte Caravelle LWB T6.1

Bericht door Besse »

Ik ben op zoek naar en VW 6.1 dubbele cabine lange versie zodat samen met de bagage onze fietsen kunnen meegenomen worden.
Omdat ik het interieur zo luxueus mogelijk wil hebben vind ik tweedehands meer VW caravelle versies ... Het interieur van de transporters die je tegen komt is meestal basis ingericht.

In de laadruimte van de transporter kan je bindlatten monteren om iets vast te maken maar bij de caravelle is dit allemaal "plastiek" afgewerkt en lijkt me dat niet mogelijk

Kan men een bindrail , bindlatten ........ in de laadruimte van een caravelle monteren ???

Is er een ander systeem om 2 dames fietsen SNEL vast te zetten ? ( +- 35 kg / fiets ) Klem met zuignap op de zijruit ? Plafond en bodemrail waar je steunen kan in plaatsen ?

Graag wat ideeën

THX
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Fietsen vastmaken in laadruimte Caravelle LWB T6.1

Bericht door Multivan Generation »

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Jan anno NU
Berichten: 650
Lid geworden op: 19 jul 2021, 22:50
Locatie: Breda

Re: Fietsen vastmaken in laadruimte Caravelle LWB T6.1

Bericht door Jan anno NU »

In de laadruimte van de transporter kan je bindlatten monteren om iets vast te maken maar bij de caravelle is dit allemaal "plastiek" afgewerkt en lijkt me dat niet mogelijk
Achter het plastik zitten net zo goed spanten voor de versteviging.
Even opzoeken en je kan daar het nodige in vast schroeven.
Zoek eens naar " cargorail"


Een voorbeeld:
https://www.123bedrijfswageninrichting. ... 95-mm.html
T4 2,5 TDI 2002
Besse
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 mar 2023, 09:57

Re: Fietsen vastmaken in laadruimte Caravelle LWB T6.1

Bericht door Besse »

THX , had reeds zo een systeem gezien maar het probleem is dat de laadruimte bekleed is met "plastiek" terwijl in een transporter je de dubbele kokers kunt zien en daar een wandrail met klem kunt op monteren. Ik weet niet of het eenvoudig is om de laadruimte te ontmantelen ... Misschien loopt deze door achter de scheidingswand ....
Besse
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 mar 2023, 09:57

Re: Fietsen vastmaken in laadruimte Caravelle LWB T6.1

Bericht door Besse »

Jan anno NU schreef: 13 mar 2023, 18:22
In de laadruimte van de transporter kan je bindlatten monteren om iets vast te maken maar bij de caravelle is dit allemaal "plastiek" afgewerkt en lijkt me dat niet mogelijk
Achter het plastik zitten net zo goed spanten voor de versteviging.
Even opzoeken en je kan daar het nodige in vast schroeven.
Zoek eens naar " cargorail"


Een voorbeeld:
https://www.123bedrijfswageninrichting. ... 95-mm.html
Bedankt , alleen weet ik niet of de bekleding makkelijk te verwijderen is , misschien loopt er een zijpaneel door tot voorbij de scheidingswand en kan je het niet demonteren ....
DickWi
Berichten: 79
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:04
Locatie: Randstad

Re: Fietsen vastmaken in laadruimte Caravelle LWB T6.1

Bericht door DickWi »

Zelf een gewone T5 LWB, bij mij gaan er 2 fietsen in.
Voorwiel komt in fietsenstandaard te zitten die met klittenband op de vloer vastzit zodat deze weer te verwijderen zijn.
Om de fietsen verder vast te zetten heb ik van een oude fietsendrager de vertelbare armen met klem gebruikt.
Enigste aanpassing een bevestigingsplaat maken en die de wand monteren, voordeel is op deze manier eenmaal ingesteld ben je snel klaar.
Fietsen staan bij mij stevig erin en nog nooit problemen gehad.
Mvg. Dick
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Fietsen vastmaken in laadruimte Caravelle LWB T6.1

Bericht door Multivan Generation »

Besse schreef: 13 mar 2023, 18:44
THX , had reeds zo een systeem gezien maar het probleem is dat de laadruimte bekleed is met "plastiek" terwijl in een transporter je de dubbele kokers kunt zien en daar een wandrail met klem kunt op monteren. Ik weet niet of het eenvoudig is om de laadruimte te ontmantelen ... Misschien loopt deze door achter de scheidingswand ....
Heb je beide linkjes wel helemaal bekeken?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Besse
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 mar 2023, 09:57

Re: Fietsen vastmaken in laadruimte Caravelle LWB T6.1

Bericht door Besse »

Multivan Generation schreef: 13 mar 2023, 20:02
Besse schreef: 13 mar 2023, 18:44
THX , had reeds zo een systeem gezien maar het probleem is dat de laadruimte bekleed is met "plastiek" terwijl in een transporter je de dubbele kokers kunt zien en daar een wandrail met klem kunt op monteren. Ik weet niet of het eenvoudig is om de laadruimte te ontmantelen ... Misschien loopt deze door achter de scheidingswand ....
Heb je beide linkjes wel helemaal bekeken?
Ja ! De oplossing met zuignap op zijvenster lijkt me de perfecte oplossing , heb ondertussen contact opgenomen met die firma en wacht nog op antwoord . Alvast héél erg bedankt
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Fietsen vastmaken in laadruimte Caravelle LWB T6.1

Bericht door Multivan Generation »

Mijzelf leken de beugels voor montage van de voorvork op de vloer het meest praktische, maar dat hangt natuurlijk van welke vloer en welke fiets je hebt.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Renew
Berichten: 246
Lid geworden op: 16 nov 2017, 09:48

Re: Fietsen vastmaken in laadruimte Caravelle LWB T6.1

Bericht door Renew »

Ik heb aan de linker en rechterzijde een handdoekenstang geplaatst waar twee steunen van thule op passen.
De steunen heb ik op maat gemaakt.
Twee fietsen borg ik nog met een spanbandje.
De fietsen staan zeer stevig vast en het bevalt mij prima.
Zie “een camper maken maar dan anders”
Gebruikersavatar
mettesboy
Berichten: 692
Lid geworden op: 28 jan 2007, 21:54
Locatie: Olen België

Re: Fietsen vastmaken in laadruimte Caravelle LWB T6.1

Bericht door mettesboy »

Kijk eens bij fix-fork
Heb er zelf ook een set van.
Ik heb zelf een houten vloer over het tapijt liggen waar de dwarslat op bevestigd is.
De sjorogen kan je desnoods ook als bevestigingspunt gebruiken ( langere bout gebruiken)
2005 T5Transporter Freedom LWB DC 96kw handgeschakeld
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
Plaats reactie