Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Vliegtuigrailbevestiging?

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Tri4
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 okt 2021, 22:42

Vliegtuigrailbevestiging?

Bericht door Tri4 »

Ik heb een mooie multivan van 2002, en wil nu op de cargorails in de bus een uitklapbaar kook/afwasstel maken.

Maar hoe bevestig ik deze in de uitsparing op de vloer? Zijn daar speciale dingen voor net zoals onder de stoelen ?
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 860
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Vliegtuigrailbevestiging?

Bericht door SyncRoon »

even zoeken op airlineschienen of bagagerails en je hebt legio bevestigingsmiddelen. Wel even nameten of de maat van de rails overeenkomt.
Groet, Ronald
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33775
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Vliegtuigrailbevestiging?

Bericht door Multivan Generation »

Tri4 schreef: 15 mar 2023, 21:46 Ik heb een mooie multivan van 2002, en wil nu op de cargorails in de bus een uitklapbaar kook/afwasstel maken.

Maar hoe bevestig ik deze in de uitsparing op de vloer? Zijn daar speciale dingen voor net zoals onder de stoelen ?
Een multivan heeft geen cargorails.
Je kunt in de rails, welke gebruikt worden voor de middelstoelen, een M8 slotbout omgekeerd, dus met schroefdraad naar boven schuiven. Wel moet je er dan 2 platte kanten aanmaken, zodat je ze wat kunt verschuiven/positioneren in de rails.
Daaroverheen laat je jouw kast vallen en vanaf de binnenzijde van de kast zet je het vast met carrosserie ringen en zelfborgende moeten.

Ik heb eventueel nog de zwarte geleiders die onder de stoel zitten liggen, mocht je die zoeken.

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie