Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Embleem California

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Tee5
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jul 2022, 11:24

Embleem California

Bericht door Tee5 »

Helaas is er laatst iemand bij het verkeerslicht in mijn achterklep gereden...
En helaas duurde het lang voordat ik mijn campertje weer terug had van de schadehersteller...
En helaas bleek het california-embleem niet meer leverbaar voor het eerste type T5...
En helaas hadden ze de oude achterklep al weggegooid...
Oh ja, en ze hadden dat ook niet verteld, dus moest ik daar zelf achter komen.

En nu heb ik dus een california zonder het originele embleem en is het gewoon mijn probleem geworden. :bonk

Heeft iemand nog een idee hoe ik aan een oud type embleem kan komen?
Ik dacht eerst dat het alleen de C was die anders was, dus een nieuw california+oude Caddy = oplossing.
Maar helaas is het nieuwe VW lettertype cursief.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4696
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Embleem California

Bericht door Hanz »

Even googelen en je komt deze tegen https://www.vagshop.nl/vw-transporter-t ... achterkant
maar er zijn vast nog wel meer leveranciers.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
Remstarr
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 feb 2022, 17:49
Locatie: Groningen

Re: Embleem California

Bericht door Remstarr »

Tee5 schreef: 21 mar 2023, 18:31 Helaas is er laatst iemand bij het verkeerslicht in mijn achterklep gereden...
En helaas duurde het lang voordat ik mijn campertje weer terug had van de schadehersteller...
En helaas bleek het california-embleem niet meer leverbaar voor het eerste type T5...
En helaas hadden ze de oude achterklep al weggegooid...
Oh ja, en ze hadden dat ook niet verteld, dus moest ik daar zelf achter komen.

En nu heb ik dus een california zonder het originele embleem en is het gewoon mijn probleem geworden. :bonk

Heeft iemand nog een idee hoe ik aan een oud type embleem kan komen?
Ik dacht eerst dat het alleen de C was die anders was, dus een nieuw california+oude Caddy = oplossing.
Maar helaas is het nieuwe VW lettertype cursief.
Is het je al gelukt om ergens een embleem met rechte letters te vinden?? Ik zit met hetzelfde probleem. Alleen nog maar in cursief te krijgen. En deze zijn ook groter dan de oude.. Sommige websites gebruiken nog wel de afbeelding van het oude embleem.
Heeft er anders iemand het juiste artikelnummer?? (7E7853687739 is van de cursieve versie).
Plaats reactie