Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

MPH350 plintverwarming

vragen over de T5
LindadeJong
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 aug 2022, 00:31

MPH350 plintverwarming

Bericht door LindadeJong »

Goedenavond. Wij zijn dit weekend voor t eerst op pad geweest met onze tot camper omgebouwde vw t5 (omgebouwd door bedrijf). Beviel enorm goed alleen was het natuurlijk best koud gisteravond en deden wij ons kacheltje aan...een MPH350 plintverwarming (oa Obelink verkoopt deze). Deze gaat aan met een knopje. Nou er kwam een minimum warm briesje uit wat bij lange na niet genoeg was om de camper te verwarmen. We stonden aan walstroom want dat moet anders doet ie niks. Wie heeft hier wrvaring mee?? Ik heb totaal geen verstand van electra dus svp geen technisch ingewikkelde reacties anders snap ik er nog steeds niets van. Veel dank alvast!!
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 860
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: MPH350 plintverwarming

Bericht door SyncRoon »

Wat is je comfortzone wat verwarming betreft? Hoe warm wil je het hebben.

De plintverwarming heb je in 320 en 700 watt, Dat is niet veel en daar zal een een uitstekend geïsoleerde bus voor moeten hebben en weinig gebruik van deuren en open ramen en hefdak dicht. In mijn T3 was een 800 watt oliekacheltje voldoende. Maar in mijn ongeïsoleerde werkbus had ik met een 2000watt oliekachel nog niet voldoende om comfortabel te kunnen werken. Voor buscampers wordt in een brandstof standkachel al een vermogen van minimaal 2000watt geadviseerd bij goede isolatie. De T5 met lucht verwarming diesel standkachel heeft al 3000 watt af fabriek maar dat is dan ook voor kale bussen.