Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

3e 3-punts gordel T6 California

VW T6 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3586
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: 3e 3-punts gordel T6 California

Bericht door krekwakwol »

+1
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: 3e 3-punts gordel T6 California

Bericht door Multivan Generation »

Ook +1
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Jan anno NU
Berichten: 650
Lid geworden op: 19 jul 2021, 22:50
Locatie: Breda

Re: 3e 3-punts gordel T6 California

Bericht door Jan anno NU »

Penningmeester88 schreef: 11 apr 2023, 20:36 Hieronder de situatie. Voor de volledigheid: het gaat om een originele bank waarvan de bekleding is aangepast in lederen bekleding.
Bij het maken van de foto's viel me op dat de 3de gordel niet origineel is, lijkt van een of andere auto groothandel. Dus die zal de vorige eigenaar hebben ingebouwd.

Qua oplossing zat ik te denken om gebruik te maken van de bestaande stalen constructie aan de achterkant en daar 3punts gordel op te lassen. Maar hoor graag jullie ideen.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Je foto,s zijn niet te zien.
Gewoon uploden op dit forum werkt eigenlijk het makkelijkst.
T4 2,5 TDI 2002
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3586
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: 3e 3-punts gordel T6 California

Bericht door krekwakwol »

Ik zie ze wel.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
Jan anno NU
Berichten: 650
Lid geworden op: 19 jul 2021, 22:50
Locatie: Breda

Re: 3e 3-punts gordel T6 California

Bericht door Jan anno NU »

Met 3 ! verschillende browsers geen foto te zien op de pc.
Op de telefoon weer wel.
:nuts
Dat zal dan wel de doelgroep zijn .
T4 2,5 TDI 2002
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: 3e 3-punts gordel T6 California

Bericht door SyncRoon »

Kunnen we verder? :peace

Heb je de vorige eigenaar gesproken over die heupgordel en functie? Is het niet een frabrieksel om bv lading vast te zetten. Transportbakje met Chihuahua, kleine koelbox, boodschappenmand? Wij hadden vroeger op de achterbank van de landcruiser een spanband om de vreetkist met zoet en hartig op zijn plek te houden. Was tevens een goede afscheiding tussen mij en mijn broertje en het gedonder onderweg.

Terug naar zitplaatsen, de beperkte opties die je hebt zijn al vermeld. Vraag/kijk/zoek anders na op caliboard.de of TX-board.de daar zijn ze je vast al eens voorgegaan met de vraag om een 4 zitter uit te breiden met zitplaatsen.
Groet, Ronald
FKZ
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 jan 2023, 07:09

Re: 3e 3-punts gordel T6 California

Bericht door FKZ »

Is was ook opzoek naar een camper met iig 5 personen op kenteken en dan met twee stoelen voor en 3 op de bank. Wij laten nu op basis van een 2017 VW t6 LWB een camper opbouwen met een 120 scopema bank met 3 gekeurde gordel plaatsen. Als het past voor de keuring plaatsen we een bijrijders bankje zodat er uit 6 personen op kenteken staan.

Let ook op dat met smalle banken zoals de standaard 114 cm bank moeilijk tot niet 3 kinderstoeltjes/ verhogers kan herbergen. Echt comfortabel zal het niet zitten.

Dan is een bijrijders bank en deze voorzien van een leuning verstelling voor meer zitcomfort een makkelijkere en goedkopere weg. Bankjes zijn er genoeg en voor weinig. Ik zou je stoel dan wel bewaren voor eventuele verkoop

succes
Gebruikersavatar
Jan anno NU
Berichten: 650
Lid geworden op: 19 jul 2021, 22:50
Locatie: Breda

Re: 3e 3-punts gordel T6 California

Bericht door Jan anno NU »

Een bijrijdersbankje plaatsen om een extra klein kindje in een stoeltje te vervoeren doet naar mijn mening afbreuk aan de veiligheid.
Over het algemeen wil men dan de airbag uitschakelen op die plek , die optie zie je ook in personenauto,s.
In dat geval is bijrijder plus kind minder beschermd , en de bewegingsruimte voor de bestuurder gaat er ook niet op vooruit , plus je mist een draaibare zetel tijdens het kamperen.

Je kan dan beter kiezen voor een krappe driezitsbank zoals je scopema , en kijk je bij Tonke dan zie je dat daar ook 3 zits bankjes in de camperruimte worden toegepast incl. gordels.

Kost wat , maar dan heb je ook wat.
T4 2,5 TDI 2002
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4701
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: 3e 3-punts gordel T6 California

Bericht door Hanz »

Topic starter heeft al bijna een maand niet meer gereageerd. Hij krijgt antwoorden die hij liever niet wil horen en is daar waarschijnlijk niet blij mee. Tsja . . .
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Plaats reactie