Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

vreemd...

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Mike1
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 mar 2021, 16:12

vreemd...

Bericht door Mike1 »

Beste weetjewel medeleden,

2 weken geleden is mijn zoon stil komen te staan in belgie. Motor sloeg gewoon af tijdens het rijden,
Na hoop gedoe vertelde de garage in Gent waar hij naar toegesleept was dat het de contactschakelaar was en de rest van de motor goed was. Alleen dat hij die onderdelen niet kon krijgen. Na 2 weken is de bus daarom door de anwb naar mijn garage gesleept.
die zegt nu dat de startmotor kapot is, maar die zit er net bijna 2 jaar in....
Kan de startmotor stuk gaan van een kapotte startschakelaar? of kan de startmotor stuk zijn gegaan bij de garage in Gent? Kortom, heeft iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?
Dank!
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3585
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: vreemd...

Bericht door krekwakwol »

Contactblokje niet leverbaar? want dat is denk ik wat ze bedoelen, die zit onderin het contactslot en is online in een of 2 dagen leverbaar volgens mij.
Hebben ze geen internet bij die garage :bonk

En als de startmotor kapot is, dan valt de motor tijdens het rijden niet van uit, ik kan me niet voorstellen dat de startmotor kapot gaat van een defect contact blokje, tenminste in combinatie met het uitvallen tijdens het rijden, maar misschien hebben T4 rijders daar wel ervaringen mee.
Misschien dat er iets in het startcircuit te veel weerstand heeft, maar dat is moeilijk op afstand te beoordelen.

Kijk alles kan kapot na 2 jaar, als er constant doorgestart word om een of andere reden, dan kan de startmotor te heet worden en in het slechtste geval het relais of het draaiende gedeelte inwendig verbranden.

Maar ik blijf het een vreemd verhaal vinden.

Hier heb je nu niets aan, maar zorg dat je een goede garage bij je in de buurt hebt waar hij de volgende keer direct heen gebracht kan worden.
Laatst gewijzigd door krekwakwol op 19 apr 2023, 20:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Wallietax
Berichten: 111
Lid geworden op: 28 dec 2021, 14:41

Re: vreemd...

Bericht door Wallietax »

Helaas hier zelf ook ondervonden,bus wou niet meer starten en aanslaan

Vervolgens opgesleept en toen liep die wel dus verder zoeken was niet nodig en is er een
Nieuwe startmotor gemonteerd en deze was na 4 dagen ook compleet doorgebrand

Ook hier was het contactblokje debet aan,vraag me niet hoe dit kwam maar gelukkig heeft de garage deze vergoed gekregen!

Na montage van een nieuw contactblokje en wederom een nieuw startmotor is het euvel gelukkig weggebleven





Gr.wallietax😎
Mike1
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 mar 2021, 16:12

Re: vreemd...

Bericht door Mike1 »

Dank,
Ik ga zo even langs de garage met deze info
Preventief contact blokje vervangen lijkt mij
Gebruikersavatar
Remco_T5
Berichten: 463
Lid geworden op: 04 apr 2021, 18:06
Locatie: Lansingerland - Zuid Holland

Re: vreemd...

Bericht door Remco_T5 »

Als de startmotor onbedoeld gaat draaien tijdens het rijden gaat deze wel defect. Is maar een theorie....
Groeten Remco (T5 GP 2013, CCHA) :T4politie
Plaats reactie