Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Vraagje over camperkenteken

vragen over de T4
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 880
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Vraagje over camperkenteken

Bericht door SyncRoon »

Snautzer schreef: 26 apr 2023, 19:48
Hanssyncro schreef: 26 apr 2023, 17:13 Als een camper het kwarttarief heeft en wisselt van eigenaar.....MOET je het kwarttartief zelf weer aanvragen. Je krijgt het niet automatisch van de belastingdienst. Veel nieuwe campereigenaren weten dit niet en betalen dan de volle mep.
Uhh nee.
ahhh ja....

Ik had netjes na invoer campertarief aangevraagd maar nooit antwoord gekregen en de rekening ging via mijn echtgenote. Na meer dan een jaar kwam ik er achter dat ze wel heel veel houderschap betaalde.... hadden we flink gespaard bij de belastingdienst :bonk Was met een paar weken geregeld en terugbetaald vanaf startdatum. Ze kunnen het wel :kus
Groet, Ronald
BartJ
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 apr 2023, 13:13

Re: Vraagje over camperkenteken

Bericht door BartJ »

Ok , al heel wat duidelijker allemaal!
Bedankt voor de antwoorden.

Ik ben me echt nog aan het oriënteren, het zal denk ik inderdaad wel een wat oudere bus worden aangezien mijn budget , maar ik wil me ook nog even verdiepen in het zelf ombouwen naar een camperkenteken alhoewel daar wel heel wat regeltjes aan vast zitten kom ik achter . Maar het lijkt me wel heel leuk om te doen .

Mvg Bart
M-a-r-t
Berichten: 58
Lid geworden op: 16 sep 2017, 14:41

Re: Vraagje over camperkenteken

Bericht door M-a-r-t »

Het is op zich niet heel ingewikkeld hoor. Maar richt je vooral op de eisen van de belastingdienst. Omkeuren bij de rdw en kwarttarief bij de bd aanvragen is ook te doen.
Als je een oudere bus koopt hoef je ook niet meer op bpm te letten. Of een personenbus ombouwen. Daar is al bpm over betaald. En die heeft ook gordels achterin af fabriek.
Ik heb mijn bus indertijd als personenbus gekocht.
Hefdak erin, slaapbank van een multivan en keukentje en klaar was ik.
Ik verbaas me trouwens wel over hoe sommige bussen op mp worden aangeboden als camper. Ik zie daar veel varianten qua indeling. Van heel creatief de regels toepassen tot een compleet lege laadruimte…
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4811
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Vraagje over camperkenteken

Bericht door Hanz »

M-a-r-t schreef: 26 apr 2023, 23:11 Ik verbaas me trouwens wel over hoe sommige bussen op mp worden aangeboden als camper. Ik zie daar veel varianten qua indeling. Van heel creatief de regels toepassen tot een compleet lege laadruimte…
Daarom altijd controleren of er aantoonbaar sprake is van kwarttarief. Vaak wordt vermeld dat de auto op camperkenteken staat maar dat zegt niet zoveel. Ik zie ze ook regelmatig, auto's op camperkenteken die nog lang niet aan de eisen van de belastingdienst voldoen.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 880
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Vraagje over camperkenteken

Bericht door SyncRoon »

Hanz schreef: 27 apr 2023, 09:05
M-a-r-t schreef: 26 apr 2023, 23:11 Ik verbaas me trouwens wel over hoe sommige bussen op mp worden aangeboden als camper. Ik zie daar veel varianten qua indeling. Van heel creatief de regels toepassen tot een compleet lege laadruimte…
Daarom altijd controleren of er aantoonbaar sprake is van kwarttarief. Vaak wordt vermeld dat de auto op camperkenteken staat maar dat zegt niet zoveel. Ik zie ze ook regelmatig, auto's op camperkenteken die nog lang niet aan de eisen van de belastingdienst voldoen.
of niet meer aan de eisen voldoen.....en niet alleen belasting maar ook technisch.
Groet, Ronald
Plaats reactie