Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Koelvloeistof probleem

vragen over de T5
Plaats reactie
NielsDekker1978
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 apr 2023, 12:42

Koelvloeistof probleem

Bericht door NielsDekker1978 »

Beste allemaal .

Ik ben nieuw op weet je wel en heb een probleem met mijn transporter t5 uit 2007 .
Het betreft een 102pk welke ik heb laten chippen naar 135 pk .
Het probleem is dat als ik naar naar het buitenland ga en hij komt in een heuvelachtig gebied, hij koelvloeistof gaat gebruiken . Dit is teven zo als ik in Nederland met de caravan op pad ga . Hij krijgt het dus te zwaar en mijn autobedrijf komt er niet achter wat het is .
De radiateur en vulvat zijn vervangen en alles is onder druk gezet en verlies dan geen vloeistof. Er zit ook geen vloeistof bij de olie .
Herkent iemand dit probleem of kan iemand mij verder informeren ?
Groet niels
Gebruikersavatar
raf_construct
Berichten: 837
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:37

Re: Koelvloeistof probleem

Bericht door raf_construct »

Als hij enkel gaat verbruiken bij zware lasten, moet je het systeem eens onder druk zetten bij een warme motor. Het is best mogelijk dat de lekkage niet te vinden is als je dit koud doet.
busbart schreef: 17 dec 2018, 08:44 je hebt God, en dan; de Belgische keuring... :bifun
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 879
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Koelvloeistof probleem

Bericht door SyncRoon »

Ik had ooit bij de T3 een miniem lek wat niet traceren was. Verschil in overstortvaatje was er niet zozeer bij normale ritten maar wel bij 100+ en aanhangers. Bij een lange warme rit op snelweg of met aanhanger was de temperatuur zo hoog en druk op systeem dat je binnen 5 minuten onder de wagen moest zoeken om een heel licht vochtig nat randje aan overgang tussen buizen en slang te vinden. Onder het rijden verwaaide/verdampte dat gelijk en als je langer stil stond was de druk/temperatuur gezakt en geen lekkage meer. Omdat het kunstof/rubber overgang was zag je ook geen 'sporen'.
Groet, Ronald
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33803
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Koelvloeistof probleem

Bericht door Multivan Generation »

Ik heb iets vergelijkbaars gehad bij een T4, was uiteindelijk een klein scheurtje in de koppakking.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
jvt
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 sep 2007, 09:00

Re: Koelvloeistof probleem

Bericht door jvt »

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem met een t5 1.9 tdi.

In bergachtig gebied of echt na een paar uur (4+) belasting wordt er soms opeens een flinke hoeveelheid koelvloeistof uit het reservoir
gedrukt. soms moet ik dan wel een paar honderd ml bijvullen. In nederland bij normale ritten nooit problemen.

@Niels, was de koppakking bij jou inderdaad het probleem ?

groet Joost
Plaats reactie