Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

2.5i, het motorlampje en hoe het verder ging

vragen over de T4
Plaats reactie
Tri4
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 okt 2021, 22:42

2.5i, het motorlampje en hoe het verder ging

Bericht door Tri4 »

3 jaar terug onze 2.5i multivan gekocht. Toch wat meer werk dan gedacht: injectoren, lambdasondes, katalysator, rubber leidingen, bobine, temperatuursensoren koelvloeistof, temperatuursensor fans in de radiateur (tijdens vakantie), schakelbollen(zelfde vakantie :nuts).....en nog wat spuitwerk...

Aangezien een maat van me dezelfde versie heeft in blauw met dezelfde km stand kunnen we ongeveer verwachten wat eraan komt. Ik heb de benzinepomp al liggen....

Maar toch bleef het motorstoringslampje op gezette tijden terug komen.Even op de snelweg toeren maken...weer weg.

Moraal van het verhaal: geen goedkope benzine tanken...gewoon bp, shell (95, in duitsland 95 e5) en niks meer aan het handje....
Hella
Berichten: 282
Lid geworden op: 10 feb 2015, 20:46

Re: 2.5i, het motorlampje en hoe het verder ging

Bericht door Hella »

En dan wil onze brave milieu minister nog meer ethanol bijmengen bij de benzine. Maar zo haal je wel oude vervuilende auto's vanzelf van de weg. Gelukkig tank ik vaak in Duitsland
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10818
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: 2.5i, het motorlampje en hoe het verder ging

Bericht door Pascal-141 »

Tri4 schreef: 09 mei 2023, 20:23 3 jaar terug onze 2.5i multivan gekocht. Toch wat meer werk dan gedacht: injectoren, lambdasondes, katalysator, rubber leidingen, bobine, temperatuursensoren koelvloeistof, temperatuursensor fans in de radiateur (tijdens vakantie), schakelbollen(zelfde vakantie :nuts).....en nog wat spuitwerk...

Aangezien een maat van me dezelfde versie heeft in blauw met dezelfde km stand kunnen we ongeveer verwachten wat eraan komt. Ik heb de benzinepomp al liggen....

Maar toch bleef het motorstoringslampje op gezette tijden terug komen.Even op de snelweg toeren maken...weer weg.

Moraal van het verhaal: geen goedkope benzine tanken...gewoon bp, shell (95, in duitsland 95 e5) en niks meer aan het handje....
beter nog : 98 tanken ipv 95 . Doe ik ook , zit minder Ethanol in .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Plaats reactie