Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Mijn t5 multivan 2.5tdi camper verhaal

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3640
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Mijn t5 multivan 2.5tdi camper verhaal

Bericht door krekwakwol »

Kun je de bekleding van de rugleuning aan de onderkant losmaken en dan omhoog trekken?
Dan kun je zien of er voorbereiding aan het frame zit en misschien met adapters armleuningen monteren.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
MarkV
Berichten: 615
Lid geworden op: 23 apr 2018, 14:33
Locatie: Twente

Re: Mijn t5 multivan 2.5tdi camper verhaal

Bericht door MarkV »

Op eBay staan wel van die adapters: zoek even op " vw t5 armlehne adapter".

Lekker bezig hoor!
Groeten, Mark
2014 T5 California Beach Edition TSI

1986 T3 Westfalia Joker 1.6td
arjankraaijkamp
Berichten: 109
Lid geworden op: 04 apr 2023, 21:00
Locatie: Heicop

Re: Mijn t5 multivan 2.5tdi camper verhaal

Bericht door arjankraaijkamp »

krekwakwol schreef: 08 aug 2023, 22:24 Kun je de bekleding van de rugleuning aan de onderkant losmaken en dan omhoog trekken?
Dan kun je zien of er voorbereiding aan het frame zit en misschien met adapters armleuningen monteren.
Dat ga ik even kijken bedank
Als je type fouten ziet mijn excuses ik heb dyslexie dus kan er niks aan doen en doe mijn best om het goed te doen
arjankraaijkamp
Berichten: 109
Lid geworden op: 04 apr 2023, 21:00
Locatie: Heicop

Re: Mijn t5 multivan 2.5tdi camper verhaal

Bericht door arjankraaijkamp »

Afgelopen week twee simpele veranderingen gedaan
Twee leren achterstoelen gewisseld dit is voor mij veel beter als de lichte stoelen met stof
En een bumper bescherming geplaats
20230810_201716.jpg
16922071673856624009626182768971.jpg
Als je type fouten ziet mijn excuses ik heb dyslexie dus kan er niks aan doen en doe mijn best om het goed te doen
arjankraaijkamp
Berichten: 109
Lid geworden op: 04 apr 2023, 21:00
Locatie: Heicop

Re: Mijn t5 multivan 2.5tdi camper verhaal

Bericht door arjankraaijkamp »

Zaterdag dacht ik even de bus te verlagen me verlagingsveren tot de laatse veer verliep alles vlot achterkant in anderhalf uur
Maar toen de voorkant de ene kant ging zo als het hoor te gaan nog best makelijk zelf omdat de vering volgens vagen historie nog geen twee jaar oud zouden zijn maar toen ik aan de laatste bezig was had ik een bout waar de kop vanaf brak zonder kracht te zetten en of dat de kop er op gelijmd was want de bruik was heelmaal verroest dus las apparaat er bij en een moer er op dat werkt wel maar niet van harten er was ook geen draad meer over
Ik ben gaan kijken wat voor bouten er in moeste en toen kwam ik er ook achter dat vw er rekeng mee heeft gehouden dat dat kapot kan want in de onderdelen catalogus staat ook een lagere bout met moer dus die maar besteld en uiteinelijk mag het eind resultaat er zijn net wat lager zo dat de wielen volgen mij wat mooier in de wielkasten passen
20230812_191046.jpg
20230813_135834.jpg
20230813_174832.jpg
De afspraak voor het uitlijnen is gemaakt gelijk met reparatie airco en de apk
Als je type fouten ziet mijn excuses ik heb dyslexie dus kan er niks aan doen en doe mijn best om het goed te doen
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4789
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Mijn t5 multivan 2.5tdi camper verhaal

Bericht door Hanz »

arjankraaijkamp schreef: 16 aug 2023, 19:34 Afgelopen week twee simpele veranderingen gedaan
Twee leren achterstoelen gewisseld dit is voor mij veel beter als de lichte stoelen met stof
Is dat keukentje achterin nog wel binnendoor bereikbaar? Dat is wel een vereiste voor het kwarttarief.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
arjankraaijkamp
Berichten: 109
Lid geworden op: 04 apr 2023, 21:00
Locatie: Heicop

Re: Mijn t5 multivan 2.5tdi camper verhaal

Bericht door arjankraaijkamp »

Hanz schreef: 17 aug 2023, 17:47
arjankraaijkamp schreef: 16 aug 2023, 19:34 Afgelopen week twee simpele veranderingen gedaan
Twee leren achterstoelen gewisseld dit is voor mij veel beter als de lichte stoelen met stof
Is dat keukentje achterin nog wel binnendoor bereikbaar? Dat is wel een vereiste voor het kwarttarief.
Ja dat is mogelijk de bank zit er niet meer in en de stoelen zijn draaibaar dus kun je van binnen bij je keuken komen
Als je type fouten ziet mijn excuses ik heb dyslexie dus kan er niks aan doen en doe mijn best om het goed te doen
arjankraaijkamp
Berichten: 109
Lid geworden op: 04 apr 2023, 21:00
Locatie: Heicop

Re: Mijn t5 multivan 2.5tdi camper verhaal

Bericht door arjankraaijkamp »

Ik heb dit weekend tijd gestopt in het maken van een kast en het eerste deel van het bed wat op de kast uitklapbare en uitschuifbaar word
20230819_173804.jpg
En heb ik de stoelen om buiten te zitten aan het plafond gemaakt
Als het dak omhoog staat heb ik er geen last van dak naar beneden kom je ze toch wel snel tegen maar ik zie ze naar genoeg niet in me spiegel en hoger dan bovenkant achterraam dus ik denk wel handig
20230818_170724.jpg
Als je type fouten ziet mijn excuses ik heb dyslexie dus kan er niks aan doen en doe mijn best om het goed te doen
arjankraaijkamp
Berichten: 109
Lid geworden op: 04 apr 2023, 21:00
Locatie: Heicop

Re: Mijn t5 multivan 2.5tdi camper verhaal

Bericht door arjankraaijkamp »

Vandaag heb ik de bus opgehaald bij de garage waar hij een nieuwe apk heeft gekregen en is zonder problemen door de roetdeeltjes meting gekomen alleen bleek het niet nodig te zijn foutje van de garage 😅
De bus is ook netjes uitgelijnd en de airco gevuld gelukkig was hij alleen maar leeg dus geen dure reparatie

En nog iets binnen gekregen en gelijkt er opgezet
20230825_175608.jpg
Als je type fouten ziet mijn excuses ik heb dyslexie dus kan er niks aan doen en doe mijn best om het goed te doen
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4789
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Mijn t5 multivan 2.5tdi camper verhaal

Bericht door Hanz »

arjankraaijkamp schreef: 20 aug 2023, 17:13 En heb ik de stoelen om buiten te zitten aan het plafond gemaakt
Als het dak omhoog staat heb ik er geen last van dak naar beneden kom je ze toch wel snel tegen maar ik zie ze naar genoeg niet in me spiegel en hoger dan bovenkant achterraam dus ik denk wel handig
20230818_170724.jpg
En zullen die stoeltjes bij een noodstop of een botsing niet dwars door je auto vliegen om in je nek te belanden? Ik denk dus: niet zo handig.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
arjankraaijkamp
Berichten: 109
Lid geworden op: 04 apr 2023, 21:00
Locatie: Heicop

Re: Mijn t5 multivan 2.5tdi camper verhaal

Bericht door arjankraaijkamp »

Hanz schreef: 25 aug 2023, 18:49
arjankraaijkamp schreef: 20 aug 2023, 17:13 En heb ik de stoelen om buiten te zitten aan het plafond gemaakt
Als het dak omhoog staat heb ik er geen last van dak naar beneden kom je ze toch wel snel tegen maar ik zie ze naar genoeg niet in me spiegel en hoger dan bovenkant achterraam dus ik denk wel handig
20230818_170724.jpg
En zullen die stoeltjes bij een noodstop of een botsing niet dwars door je auto vliegen om in je nek te belanden? Ik denk dus: niet zo handig.
Ik ben niet gek de stoeltjes zitten met spanbanden vast en kunnen niet naar voor schuiven de voorste spanband zit voor de armleuningen langs
Als je type fouten ziet mijn excuses ik heb dyslexie dus kan er niks aan doen en doe mijn best om het goed te doen
arjankraaijkamp
Berichten: 109
Lid geworden op: 04 apr 2023, 21:00
Locatie: Heicop

Re: Mijn t5 multivan 2.5tdi camper verhaal

Bericht door arjankraaijkamp »

Mijn t5 project stond even wat stil omdat mijn offroad project even voor gaat om dat er een auto voor onderdelen in de weg staat😆

Nu moest ik tussen door toch even aan de t5 omdat ik schijnbaar vergeten was het borg klemmetje vast te zetten van mijn keuzen hendel en had ik de hendel los in mijn handen en heb hem met de zelfde gang weer terug geduwd en is er wat afgebroken en moet nu het hele spul vervangen worden :nuts
20231007_121505.jpg
20231007_121453.jpg
Nu natuurlijk wel het borg klemmetje vast gezet want dit gebeurt mij niet nog een keer en zo zie ik weer haal de moeilijkste dingen uit elkaar om te repareren en controleer altijd alles 3x en de simpelste dingen gaan dan fout om dat je dan te makelijk denk
Als je type fouten ziet mijn excuses ik heb dyslexie dus kan er niks aan doen en doe mijn best om het goed te doen
arjankraaijkamp
Berichten: 109
Lid geworden op: 04 apr 2023, 21:00
Locatie: Heicop

Re: Mijn t5 multivan 2.5tdi camper verhaal

Bericht door arjankraaijkamp »

Ik had besloten in de kerstvakantie de recht aandrijfas te vervangen
Naar alle info die ik verzameld heb moet het kunnen bij de automaat en alle onderdelen besteld wat nog niet mee viel omdat de asstom nergens leverbaar was maar uit eindelijk toch gelukt

Het vervangen stelde niks voor en was wel zeker nodig zo als je op de foto kan zien
20240102_115422.jpg
20240102_115905.jpg
Ik heb voor kerst een spoiler voor achter op de bus gekregen maar moet nog wel in kleur gespoten worden dus ook even langs de spuiter geldende en gelijkt voor de motorkap en roest boven voorraam een prijs opgaven gedaan
Ik schrok alleen een beetje van de prijs want dat kost even 1800 euro voor het dubbelen heb ik 2 jaar terug en hele auto laten spuiten 😱
Als je type fouten ziet mijn excuses ik heb dyslexie dus kan er niks aan doen en doe mijn best om het goed te doen
arjankraaijkamp
Berichten: 109
Lid geworden op: 04 apr 2023, 21:00
Locatie: Heicop

Re: Mijn t5 multivan 2.5tdi camper verhaal

Bericht door arjankraaijkamp »

Door alle drukte even niks meer geüpdatet maar heb niet stil gezeten met de bus de camper inbouw is nu in vergevorder staat we kunnen het nu gaan gebruiken als camper en als we dat hebben uitgeprobeerd kunnen er nog aanpassingen komen
Zo is het als het bed is uitgevouwen
Bed
Bed
Voor het kamperen ben ik nu bezig met een dakrek om een daktent op te monteren maar dat het ook mogelijk blijft om het stadak van de bus te blijven gebruiken

Aan de buitenkant heb ik een front splitter gemonteerd en sitebars met lampjes er in de lampje moeten nog wel aangesloten worden
Sitebar
Sitebar
Splitter
Splitter
Onder de motorkap heb ik onderhoud gedaan dus nieuwe olie er in en filtertjes en een stuurhuis manchet vervangen
Ik had ook een olie opvangen bakje gemonteerd op de carterontluchting en hier heb ik iets fout gedaan door het monteren de carterontluchting net iets los getroken waar door alles onder de olie kwam te zitten en naar een week zoek werk en niks kunnen vinden de conclusie dat ik de carterontluchting terug had geduwd zonder er er in te hebben dat ik het probleem daar me had opgelost
Als je type fouten ziet mijn excuses ik heb dyslexie dus kan er niks aan doen en doe mijn best om het goed te doen
Tsport
Berichten: 25
Lid geworden op: 25 sep 2016, 18:37

Re: Mijn t5 multivan 2.5tdi camper verhaal

Bericht door Tsport »

Hallo, ik probeer dit in meerdere opzichten unieke project te volgen als collega hobby-zelfbouwer.

Quote:
Zo is het als het bed is uitgevouwen
<afb>

Mij interesseert hoe het bed er uitziet ingevouwen.
En ook waar je de matrassen laat.
En, lattenbodem is over langs. Hoe ligt dat? Heb het alleen over dwars gezien tot nu toe.
En in het midden, is daar ondersteuning? Daar komt gewicht en wat frictie met bijbehorende geluidjes lijkt mij.
Succes met het vervolg.
t2 1584cc 35 kW->t4 1896cc 50 kW-> Vito 2143cc OM651(reduziert)100 kW
Plaats reactie