Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Zetelverwarming bestuurdersstoel t4 2003

vragen over de T4
Plaats reactie
Marieke51
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jun 2023, 15:28
Locatie: België

Zetelverwarming bestuurdersstoel t4 2003

Bericht door Marieke51 »

De zetelverwarming bestuurderstoel van mijn t4 bouwjaar 2003 is stuk ( doorgebrand, met brandplekken op de zetel). Ik zoek dus een tweedehands bestuurdersstoel met intacte zetelverwarming.,of kan ik die eventueel nog onderdelen verkrijgen om de mijne te herstellen
Groetjes
Marieke
Erik450
Berichten: 462
Lid geworden op: 24 apr 2017, 22:40
Locatie: Harfsen
Contacteer:

Re: Zetelverwarming bestuurdersstoel t4 2003

Bericht door Erik450 »

Goedemorgen Marieke,
Het zitschuim kun je zowiezo nog gewoon nieuw kopen, en ik denk dat je met wat zoekwerk ook wel een goede hoes kunt bemachtigen.
De doorgebrande stoelverwarming, weet ik niet of je die ook universeel kunt kopen.
Misschien heeft iemand een matje liggen?
Het wordt makkelijker als je een foto bij jouw bericht zet van de bekleding, dat zoekt makkelijker.
Ik heb bijvoorbeeld nog een goede rugleuning hoes met Inca stof. Maar die zoek je vast niet 😉

Succes in elk geval
Marieke51
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jun 2023, 15:28
Locatie: België

Re: Zetelverwarming bestuurdersstoel t4 2003

Bericht door Marieke51 »

Hey Eric,
Bedankt voor je snelle reactie. Ik kan geen foto sturen omdat mijn auto momenteel in de werkplaats is voor een groot onderhoud, en ik hem pas na het weekeinde terug krijg. Mijn garagist (is een gepensioneerde die dat in bijberoep doet, dan is het niet zo duur) wil aan mijn zetelverwarming niet werken omdat het volgens hem te veel werk is, en hij ook geen origineel matje meer kan krijgen, zegt hij.
Zodra ik hem terug heb stuur ik een foto.
Groetjes
Marieke
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33830
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Zetelverwarming bestuurdersstoel t4 2003

Bericht door Multivan Generation »

@ Marieke,
misschien is dit iets?
https://www.marktplaats.nl/v/caravans-e ... -t4-camper

originele verwarmingsmatjes is een soort van metalen draad, die kan/gaat breken, bijvoorbeeld door op de zitting te staan als men naar het bovenbed gaat. Daar kunnen ze niet tegen.
In de aftermarket zijn verwarmingsmatjes op basis van carbon vezels die dit probleem niet hebben.
https://nl.grandado.com/products/12v-ca ... gKjtfD_BwE


misschien kun je er iets mee?
groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Marieke51
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jun 2023, 15:28
Locatie: België

Re: Zetelverwarming bestuurdersstoel t4 2003

Bericht door Marieke51 »

Hey Peter,heel erg bedankt voor de reactie. Ik ga het in elk geval proberen om die matjes op basis van carbonvezels te bestellen. Hopelijk kan ik ze aansluiten op de bestaande leidingen. Ik ken niet zo heel veel van de elektrische leidingen in mijn auto.
Bedankt en groetjes
Marieke
Marieke51
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jun 2023, 15:28
Locatie: België

Re: Zetelverwarming bestuurdersstoel t4 2003

Bericht door Marieke51 »

Gisteren mijn t4 mogen afhalen na een groot onderhoud en de centrale vergrendeling van de deur aan de rechterkant was ook stuk. Alles netjes in orde. Even een fotootje van mijn doorgebrande zetelverwarming. Ik heb intussen universele matjes op basis van carbonverzels besteld, ik ben eens benieuwd of dat zal werken. Ik laat het jullie weten.Afbeelding
Bijlagen
IMG_0047.jpeg
IMG_0046.jpeg
IMG_0045.jpeg
Marieke51
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jun 2023, 15:28
Locatie: België

Re: Zetelverwarming bestuurdersstoel t4 2003

Bericht door Marieke51 »

Ik ben intussen nog even verder gaan zoeken, en de Duitse VW garage waar ik indertijd mijn t4 had gekocht heeft mij volgende link doorgestuurd, en daar zouden ze nog wel onderdelen hebben die ergens anders niet meer te krijgen zijn, maar wel niet goedkoop vind ik : https://www.volkswagen-classic-parts.com/de_de/
Plaats reactie