Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Losse onderdelen

vragen over de T5
Plaats reactie
BlueCalifornia
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 okt 2022, 19:07

Losse onderdelen

Bericht door BlueCalifornia »

Ben op zoek naar de herkomst van drie losse onderdelen die ik in mijn Cali T5 uit 2006 tegenkwam tijdens afgelopen trip. Van alle drie geen idee waar het vanaf komt. Misschien dat iemand iets herkent?

1.
Kwam er per toeval achter dat er los stalen plaatje met schroefgat ergens onder in de auto ligt. Beetje lastig te beschrijven, zie filmpje: https://www.dropbox.com/s/occowo9iyk00x ... .mp4?dl=0 . Aan de andere kant gekeken, daar ligt niks. Met lampje naar binnen gekeken, maar daar valt weinig te zien en in ieder geval geen indicatie waar dat staal plaatje vandaan komt.

Iemand enig idee? 't zal ergens voor bedoeld zijn om vast te zetten, dus niet zo'n fijn gevoel dat er dus ergens iet los zit.

2. Rond rubbertje met gaatje erin. Gevonden op de plank in de achterbak. Lijkt wel op stoppertjes van de klep ofzo, maar kan niks vinden dat mist of er op lijkt.

3. Stukje afgebroken plastic, gevonden op de grond voor de achterbank. Dacht eerst iets van de plasticjes die de keukenkastjes sluiten, maar die zijn nog heel.

Verder nergens last van, dus kan het ook allemaal negeren, maar vind het nogal irritant dat ik niet kan vinden waar het vandaan komt. :) :bonk
Bijlagen
Onderdeel 3-1.jpeg
Onderdeel 2-2.jpeg
Onderdeel 2-1.jpeg
BlueCalifornia
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 okt 2022, 19:07

Re: Losse onderdelen

Bericht door BlueCalifornia »

Met nog twee foto's, kon er max drie toevoegen geloof ik.
Bijlagen
Onderdeel 3-2.jpeg
Onderdel 1.jpeg
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33798
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Losse onderdelen

Bericht door Multivan Generation »

je eerste omschrijving,
heeft de bus ooit sidebars gehad?

Dit lijkt me namelijk een montage plaatje voor een sidebar.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
BlueCalifornia
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 okt 2022, 19:07

Re: Losse onderdelen

Bericht door BlueCalifornia »

Multivan Generation schreef: 02 jul 2023, 22:17 je eerste omschrijving,
heeft de bus ooit sidebars gehad?

Dit lijkt me namelijk een montage plaatje voor een sidebar.
Niet dat ik weet. Maar dat zou wel verklaren waarom het lijkt als er wat stukken uit de plastic kap zijn gezaagd aan beide kanten. Zal nog eens onder de bus kruipen of er nog meer 'clues' zijn.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4807
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Losse onderdelen

Bericht door Hanz »

Zwart dopje van onder de zitting van de achterbank? Ik weet niet hoe het bij een T5 zit maar de T4 heeft daar van dit soort stootdopjes.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Plaats reactie