Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Verlagen met verlagingsveren

vragen over de T5
Plaats reactie
arjankraaijkamp
Berichten: 114
Lid geworden op: 04 apr 2023, 21:00
Locatie: Heicop

Verlagen met verlagingsveren

Bericht door arjankraaijkamp »

Ik wil mijn bus verlagen en hoop dat hier mensen ervaring hebben met verlaging veren want heb namelijk wat vragen

Hoe veel kan je probleemloos omlaag met alleen het vervangen van je veren en de schokdempers origineel te houden
Ik heb ergens ook eens gelezen dat en multivan al lagere veren origineel heeft is dat ook zo en hoeveel lager is dat dan, ik heb namelijk een multivan
Wat zijn aanraders kwa merk kwaliteit en prijs

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen
Als je type fouten ziet mijn excuses ik heb dyslexie dus kan er niks aan doen en doe mijn best om het goed te doen
Angelo-anneveld
Berichten: 846
Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22

Re: Verlagen met verlagingsveren

Bericht door Angelo-anneveld »

arjankraaijkamp schreef: 23 jul 2023, 21:31 Ik wil mijn bus verlagen en hoop dat hier mensen ervaring hebben met verlaging veren want heb namelijk wat vragen

Hoe veel kan je probleemloos omlaag met alleen het vervangen van je veren en de schokdempers origineel te houden
Ik heb ergens ook eens gelezen dat en multivan al lagere veren origineel heeft is dat ook zo en hoeveel lager is dat dan, ik heb namelijk een multivan
Wat zijn aanraders kwa merk kwaliteit en prijs

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen

Ligt er echt aan hoe laag je wilt? Als je het echt goed wilt doen zou ik voor een bilstein setje gaan. Als je met veren wilt gaan werken zou ik zeker niet lager dan 30mm gaan.
arjankraaijkamp
Berichten: 114
Lid geworden op: 04 apr 2023, 21:00
Locatie: Heicop

Re: Verlagen met verlagingsveren

Bericht door arjankraaijkamp »

Angelo-anneveld schreef: 24 jul 2023, 07:21
arjankraaijkamp schreef: 23 jul 2023, 21:31 Ik wil mijn bus verlagen en hoop dat hier mensen ervaring hebben met verlaging veren want heb namelijk wat vragen

Hoe veel kan je probleemloos omlaag met alleen het vervangen van je veren en de schokdempers origineel te houden
Ik heb ergens ook eens gelezen dat en multivan al lagere veren origineel heeft is dat ook zo en hoeveel lager is dat dan, ik heb namelijk een multivan
Wat zijn aanraders kwa merk kwaliteit en prijs

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen

Ligt er echt aan hoe laag je wilt? Als je het echt goed wilt doen zou ik voor een bilstein setje gaan. Als je met veren wilt gaan werken zou ik zeker niet lager dan 30mm gaan.
Ik wil kijken af het lukt wat mooie aan te sluiten rond de wielkasten en wat lagere instap, had als voorbeeld een t6 met verlagings veren met ook wel grotere velgen als ik heb
Ik heb zelf de verkeerde ervaring opgedaan met een caddy die te ver verlaagd was met veren en de schokdempers waren toen net te lang daarom de vraag hoeveel kan je probleemloos omlaag dan kan ik meten of ik het wat vind en anders kijken naar een andere optie die duurder is wat niet of om dat ik begreep dat me alleen veren ook goed te rijden is dus denk een verkeerde bezuiniging als je het maar goed doet 🙈

Dit als voor beeld van een kennis met verlagings veren originele schokdempers
Voorbeeld
Voorbeeld
Dit mijn eigen bus
Eigen bus
Eigen bus
Als je type fouten ziet mijn excuses ik heb dyslexie dus kan er niks aan doen en doe mijn best om het goed te doen
Gebruikersavatar
hugopoley
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 okt 2018, 14:54
Locatie: Zeeland

Re: Verlagen met verlagingsveren

Bericht door hugopoley »

Ik zou persoonlijk met veren niet verder gaan dan 30 a 35mm, er zijn er wel die met 50mm verlaging rijden, maar ik weet niet hoe dat uitpakt met de schokbrekers.
Eigenlijk is het beste om gelijk de schokbrekers mee te pakken, zij het een schroefset of een vaste set, dan is alles op elkaar afgestemd en weet je zeker dat je geen problemen hebt/krijgt.
Indien je echt een goed comfort uit een schroefset wilt halen zou ik eens naar de Solow set kijken, die heb je in verschillende versies en rijden heel comfortabel.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33798
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Verlagen met verlagingsveren

Bericht door Multivan Generation »

Heb nog een set Bilstein B14 liggen, zowel de dempers als de veren. Wellicht interessant voor de achterzijde of de veren?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
deliyuregim83
Berichten: 32
Lid geworden op: 22 mei 2021, 19:08

Re: Verlagen met verlagingsveren

Bericht door deliyuregim83 »

Zelf heb ik eibach 30mm verlagings veren gemonteerd, dit is wel met orginele dempers. Ik ben er zeer tevreden mee, ondanks dat de auto wat stugger is geworden, kan je de bochten wel lekker vlot nemen. Met velgen van 19 inc zit ik lekker stak op de weg..
arjankraaijkamp
Berichten: 114
Lid geworden op: 04 apr 2023, 21:00
Locatie: Heicop

Re: Verlagen met verlagingsveren

Bericht door arjankraaijkamp »

deliyuregim83 schreef: 25 jul 2023, 01:12 Zelf heb ik eibach 30mm verlagings veren gemonteerd, dit is wel met orginele dempers. Ik ben er zeer tevreden mee, ondanks dat de auto wat stugger is geworden, kan je de bochten wel lekker vlot nemen. Met velgen van 19 inc zit ik lekker stak op de weg..
Dankje van het delen van jou ervaring met verlagings veren
Heb jij misschien ook een foto hoe het er nu uit ziet
Als je type fouten ziet mijn excuses ik heb dyslexie dus kan er niks aan doen en doe mijn best om het goed te doen
deliyuregim83
Berichten: 32
Lid geworden op: 22 mei 2021, 19:08

Re: Verlagen met verlagingsveren

Bericht door deliyuregim83 »

Afbeelding

Hierbij de foto
Bijlagen
Velgen 19 inch met 30mm eibach verlagingsveren
Velgen 19 inch met 30mm eibach verlagingsveren
TRS
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 nov 2023, 22:46

Re: Verlagen met verlagingsveren

Bericht door TRS »

waarom wil je de wagen verlagen? Vrienden van me hebben hun California 20mm verlaagd zodat ze wel in de parkeergarage onder hun appartement konden. So far so good. Maar het veercomfort is echt veel slechter geworden, ik zou het nooit doen
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2711
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: Verlagen met verlagingsveren

Bericht door Erdem50 »

Niet om dit topic te kapen maar persoonlijk vind ik een originele bus echt veel te zweverig rijden, mag van mij wel wat sportiever.

Een goede verlaging met veren en bijbehorende dempers rijdt comfortabeler dan de originele dempers met verlagingsveren.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
arjankraaijkamp
Berichten: 114
Lid geworden op: 04 apr 2023, 21:00
Locatie: Heicop

Re: Verlagen met verlagingsveren

Bericht door arjankraaijkamp »

Ik vind het mooier dat de wielen wat beter in de kast staat
En rij comfort is heel persoonlijk
Ik had hier voor een sportieve auto mega stug geveerde dat vond ik echt super rijden er zijn er ook zat die dat helemaal niks vinden
Met mijn bus Nu verlaagt met veren vind ik het niks tegen vallen met orinele dempers. Achter mag het van mij iets stugger met drempels voor de rest tevreden
Als je type fouten ziet mijn excuses ik heb dyslexie dus kan er niks aan doen en doe mijn best om het goed te doen
Plaats reactie