Als gebruiker van een VWT4 TDI ben ik momenteel bezig met de aankoop van een VW kever! Nu weet ik niet of ik deze vraag op dit forum kan/mag stellen?
Zoals gezegd onderhandel ik met iemand die een VW Kever van 1969 aanbied, met Nederlands kenteken en die geregistreerd staat als slapend kenteken. Dit wordt door de RDW ook bevestigd.
Alleen heeft deze auto wel een geregistreerd en ingeslagen chassisnummer, maar geen identiteitsplaatje en geen motornummerplaatje op het blok . Wel zijn de originele kentekenplaten aanwezig.
Nu is mijn vraag: Zouden ze bij het RDW keuringsstation dit allemaal oke vinden, of moet er een identiteit plaatje en motornummer aanwezig zijn.
Volgens het RDW moet ik de auto daar aanbieden om het kenteken weer actief te maken.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
opheffen schorsing
- Multivan Generation
- Berichten: 34246
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: opheffen schorsing
Stel je vraag bij het RDW, die moeten het ten slotte goedkeuren, of niet..
Dat is het beste antwoord wat ik jou kan geven.
Succes
Groeten Peter
Dat is het beste antwoord wat ik jou kan geven.
Succes
Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: opheffen schorsing
Je kan ook bij Pon navragen of je vervangende typeplaatjes kan bestellen.
Groet, Ronald
Re: opheffen schorsing
Is het een schorsing of een slapend kenteken? Dat zijn twee verschillende situaties.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Re: opheffen schorsing
Slapend kenteken.Hanz schreef: 29 jul 2023, 22:48 Is het een schorsing of een slapend kenteken? Dat zijn twee verschillende situaties.
Re: opheffen schorsing
Dan moet het voertuig door de RDW worden geschouwd. Dat betekent dat alle nummers en inschrijvingen aan de hand van het slapend (= dat er voor dat voertuig ooit een NL kenteken is afgegeven en dat dat nog ergens in de RDW registers bekend is) kenteken worden bekeken / gecontroleerd en vooral of het voertuig niet als gestolen gemeld staat. Technisch wordt er dan niet gekeurd waarbij er echter wel op wordt gelet of het voertuig in de aangeboden staat veilig de weg op kan ( dus vooral niet doorgerot is en de ruiten er allemaal nog inzitten). Bij goedkeuring krijg je dan het originele kenteken weer terug.
Is het voertuig (nog) niet wegwaardig krijg je echter wel het kenteken dat dan direct weer ongeldig wordt verklaard. Als alle euvels zijn verholpen wordt het voertuig opnieuw gekeurd door de RDW en bij goedkeuring wordt het kenteken vrijgegeven.
Is het voertuig (nog) niet wegwaardig krijg je echter wel het kenteken dat dan direct weer ongeldig wordt verklaard. Als alle euvels zijn verholpen wordt het voertuig opnieuw gekeurd door de RDW en bij goedkeuring wordt het kenteken vrijgegeven.