Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Hulp gevraagd 2.5 tdi ajt

vragen over de T4
Plaats reactie
DylanTH
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 mei 2023, 10:52
Locatie: Veenendaal

Hulp gevraagd 2.5 tdi ajt

Bericht door DylanTH »

Beste mede liefhebbers,

Mijn geliefde t4 campertje heeft het afgelopen jaar een nogal chaotische tijd gehad.
Het begon in maart met totaal geen vermogen meer, ben hiervoor naar mijn standaard garage gegaan waar ik eerder mijn auto ook bracht. (prima garage maar geen transporter kenners) bleken de verstuivers te zijn. Bak geld er tegen aan en liep weer als een trein.
Helaas voor korte duur, in juni tijdens een keer goed gasgeven een plof onder de motorkap en weer geen vermogen. (ook toen op dit forum goede adviezen voor gekregen) het bleek de turbo te zijn. Vuldrukregelaar ook meteen mee laten vervangen ook dit allemaal laten doen door mn huidige garage. Nu merk ik weer dat hij gewoon niet helemaal lekker rijd dit gezamenlijk met wit/grijze rook, voornamelijk als hij koud is. Eenmaal op temperatuur rijd hij wel stukje fijner maar gewoon niet het vermogen zoals ik hem ken. Ook stationair merk je dat er iets onregelmatigs in zit.
Nu heb ik vaak genoeg gelezen op dit forum dat iets wat rook bij de ajt niks nieuws is maar het zit me niet lekker vooral omdat ik er eerder nooit last van had.
Heb dit jaar de 500000km mogen aantikken en hoop er nog wel een 6je van te kunnen maken. Maar daarvoor zoek ik nu dus een echte T4 dokter die hem met alle kennis nu echt weer lekker laat lopen.

Ik woon zelf in Veenendaal en werk in Raalte, iets daar in de buurt is fijn stukje er voor rijden heb ik er ook voor over.

Zijn er mensen hier die zich aangesproken voelen of die mij in de juiste richting kunnen wijzen?
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4801
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Hulp gevraagd 2.5 tdi ajt

Bericht door Hanz »

Je kan Multicampers in Wageningen eens proberen. In de basis een camperhandel maar zij doen ook onderhoud en reparaties en sleutelen bijna de hele dag aan VW busjes.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
lammersj
Berichten: 31
Lid geworden op: 19 mar 2013, 08:55
Locatie: Wijhe
Contacteer:

Re: Hulp gevraagd 2.5 tdi ajt

Bericht door lammersj »

Ik heb mijn bus(1.9 TD) al 10 jaar in onderhoud bij Autoservice Wesepe, niet ver van Raalte. Goede ervaringen mee. Een van medewerkers Bert heeft veel verstand van de T4.
Succes ermee.
DylanTH
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 mei 2023, 10:52
Locatie: Veenendaal

Re: Hulp gevraagd 2.5 tdi ajt

Bericht door DylanTH »

Bedankt voor de tips heren ga ik daar is even informeren
Plaats reactie