Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

180 graden Quick Pitch luifel op vw t5 california?

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
fresco
Berichten: 129
Lid geworden op: 25 okt 2019, 14:44
Locatie: Zwolle

Re: 180 graden Quick Pitch luifel op vw t5 california?

Bericht door fresco »

Helaas vertraging: de verkeerde dometic adapters zijn geleverd. dus terugsturen.
bij een ander bedrijf de juiste te pakken zien te krijgen. wel levertijd volgens mij.
kortom: vrijdag aanstaande nog geen duidelijkheid. ik heb dan wel de speciale vw adapters voor de thule luifel, maar Dometic adapters lijken toch de beste mogelijkheden te geven voor de 180graden luifel. Dus nu eerst weer afwachten tot die er zijn.

Overigens : "De jong caravans" in Hattem ( heeft de dometic p1100 luifel ( 2.60mx2.00m) nu strak in de aanbieding voor 499euro zag ik op marktplaats.
Scheelt 700euro met de 180graden luifel . Da's wel veel.... :nuts .

misschien die verleiding toch niet weerstaan....?

groeten, Frank
Gebruikersavatar
limburger
Berichten: 763
Lid geworden op: 30 sep 2009, 19:06
Locatie: zuid limburg

Re: 180 graden Quick Pitch luifel op vw t5 california?

Bericht door limburger »

fresco schreef: 27 sep 2023, 17:56 Overigens : "De jong caravans" in Hattem ( heeft de dometic p1100 luifel ( 2.60mx2.00m) nu strak in de aanbieding voor 499euro zag ik op marktplaats.
Scheelt 700euro met de 180graden luifel . Da's wel veel.... .

misschien die verleiding toch niet weerstaan....?
de Quickpitch overdekt toch een groter oppervlak? als je een doekje in de peesrail trekt met 2 stokjes heb je ook een luifel en dan is het verschil meer dan 1000euro... :muur
ik ben een paar maanden geleden voor een Quickpitch gegaan en daar heb ik nog geen spijt van gehad.

:driveT4 :T44EVER
fresco
Berichten: 129
Lid geworden op: 25 okt 2019, 14:44
Locatie: Zwolle

Re: 180 graden Quick Pitch luifel op vw t5 california?

Bericht door fresco »

limburger schreef: 28 sep 2023, 11:21
fresco schreef: 27 sep 2023, 17:56 Overigens : "De jong caravans" in Hattem ( heeft de dometic p1100 luifel ( 2.60mx2.00m) nu strak in de aanbieding voor 499euro zag ik op marktplaats.
Scheelt 700euro met de 180graden luifel . Da's wel veel.... .

misschien die verleiding toch niet weerstaan....?
de Quickpitch overdekt toch een groter oppervlak? als je een doekje in de peesrail trekt met 2 stokjes heb je ook een luifel en dan is het verschil meer dan 1000euro... :muur
ik ben een paar maanden geleden voor een Quickpitch gegaan en daar heb ik nog geen spijt van gehad.

:driveT4 :T44EVER
Inderdaad zo'n luifeltje heb ik ook maar een beetje luxe van een vaste (cassette-) luifel is toch wel prettiger als je veel trekt. Ook de casseteluifel heeft een nadeel: de toch wel beperkte schaduwruimte. het gaat mij dus ook om die extra schaduwruimte van de 180gradenluifel. Dat is voor mij een belangrijke afweging met daarbij het gemak van de wijze van opzetten en weghalen van de luifel: Hij heet niet voor niks quick pitch.

je schrijft: "ik ben een paar maanden geleden voor een Quickpitch gegaan en daar heb ik nog geen spijt van gehad'.
zit die op een vw california? dan ben ik extra nieuwsgierig hoe jij hem bevestigd hebt.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33775
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: 180 graden Quick Pitch luifel op vw t5 california?

Bericht door Multivan Generation »

Volgens mij heeft Limburger een T4 :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
limburger
Berichten: 763
Lid geworden op: 30 sep 2009, 19:06
Locatie: zuid limburg

Re: 180 graden Quick Pitch luifel op vw t5 california?

Bericht door limburger »

Ik heb er één op mijn t4 gemonteerd, moet nog een foto verslag bij mijn project zetten... Maar het is helemaal zelf gemaakt omdat het aan mijn wensen moest voldoen, er was geen standaard bevestiging te krijgen die voldeed.

:driveT4 :T44EVER
Gebruikersavatar
limburger
Berichten: 763
Lid geworden op: 30 sep 2009, 19:06
Locatie: zuid limburg

Re: 180 graden Quick Pitch luifel op vw t5 california?

Bericht door limburger »

vandaag even wat foto's bij elkaar gezocht en een kort verslag gemaakt.
zie mijn project https://weetjewel.nl/phpbb3/viewtopic.p ... 54#p515554

succes met de luifelkeuze

:driveT4 :T44EVER
fresco
Berichten: 129
Lid geworden op: 25 okt 2019, 14:44
Locatie: Zwolle

Re: 180 graden Quick Pitch luifel op vw t5 california?

Bericht door fresco »

limburger schreef: 30 sep 2023, 10:15 vandaag even wat foto's bij elkaar gezocht en een kort verslag gemaakt.
zie mijn project https://weetjewel.nl/phpbb3/viewtopic.p ... 54#p515554

succes met de luifelkeuze

:driveT4 :T44EVER
Mooi om te zien hoe je dat bij een t4 california hebt gefixt. Bedankt voor dit verslag.
Frank
fresco
Berichten: 129
Lid geworden op: 25 okt 2019, 14:44
Locatie: Zwolle

Re: 180 graden Quick Pitch luifel op vw t5 california?

Bericht door fresco »

Inmiddels heb ik de adapters van Dometic ( vanuit Portugal :) ) binnen.
Situatie is nu: Ik heb 2 soorten adapters die mogelijk bruikbaar zijn :
Thule adapters speciaal voor de vw California met hefdak.
dometic adapters speciaal voor de vw california met hefdak.

Een keer met de adapters naar de verkoper van de quick pitch luifels en ter plekke bekijken en overleggen wat de beste optie is.

@syncroon liet al weten dat de Dometic toch de beste optie zal zijn omdat het platte vlak waarop de luifel moet worden gemonteerd makkelijker eventueel noodzakelijk aanpassingen/aanvullingen zal toelaten.

Ik heb nu nog geen nieuwe afspraak staan bij het bedrijf dat de quick pitch luifels levert ( de vorige afspraak gecanceld i.v.m. foute levering adapters).
Ik wacht i.v.m. het jaargetijde/weer tot volgend jaar maart en kom er dan op terug in dit topic.

Groeten, Frank
Roclaess
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 okt 2022, 12:56
Locatie: Swalmen

Re: 180 graden Quick Pitch luifel op vw t5 california?

Bericht door Roclaess »

Beste Frank,

Ik ben zelf ook aan het oriënteren naar een luifel, in dit geval een OLC ipv Quick pitch. Die is namelijk iets goedkoper maar ook iets mindere qualiteit. Echter wil ik graag een 270 grd uitvoering ivm gemis aan een achterklep. Zodoende is de achterkant, waar mijn keuken zich bevind ook overdekt. Zou jij mij op de hoogte kunnen houden. mijn bus heeft de multirail gemonteerd aan beide zijden, en dus heb ik speciale fiama beugels nodig die behoorlijk prijzig zijn. Daarom ben ik op zoek naar wat meer info en of montage zelf een beetje te doen is. Dank voor iedere reactie.

mvg Rogé
fresco
Berichten: 129
Lid geworden op: 25 okt 2019, 14:44
Locatie: Zwolle

Re: 180 graden Quick Pitch luifel op vw t5 california?

Bericht door fresco »

Zoals hiervoor in het topic aangegeven ga ik in het voorjaar ( maart april) naar de verkoper. Dan zal ik de rapportage vervolgen. Even geduld dus.
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 860
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: 180 graden Quick Pitch luifel op vw t5 california?

Bericht door SyncRoon »

Roclaess schreef: 19 jan 2024, 17:48 Beste Frank,

Ik ben zelf ook aan het oriënteren naar een luifel, in dit geval een OLC ipv Quick pitch. Die is namelijk iets goedkoper maar ook iets mindere qualiteit. Echter wil ik graag een 270 grd uitvoering ivm gemis aan een achterklep. Zodoende is de achterkant, waar mijn keuken zich bevind ook overdekt. Zou jij mij op de hoogte kunnen houden. mijn bus heeft de multirail gemonteerd aan beide zijden, en dus heb ik speciale fiama beugels nodig die behoorlijk prijzig zijn. Daarom ben ik op zoek naar wat meer info en of montage zelf een beetje te doen is. Dank voor iedere reactie.

mvg Rogé
Hou er rekening mee dat de 270gr versie je luifel dan over de deuren moet kunnen draaien. Dat kan met die beugels (hoogte) wel eens vies tegenvallen en moet je de luifel mogelijk raar hoog monteren.
Groet, Ronald
Roclaess
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 okt 2022, 12:56
Locatie: Swalmen

Re: 180 graden Quick Pitch luifel op vw t5 california?

Bericht door Roclaess »

Hoi Ronald,

Dank voor je bericht. Dat is een goede opmerkingen betreffende het over de deuren kunnen draaien. Had ik mij nog niet echt gerealiseerd. Ga ik eens extra aandacht aan geven als ik daar het weekend aan toekom.

mvg Rogé Claessen
Roclaess
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 okt 2022, 12:56
Locatie: Swalmen

Re: 180 graden Quick Pitch luifel op vw t5 california?

Bericht door Roclaess »

Hoi Ronald,

Dit weekend eens gekeken naar mijn achterdeuren in combinatie met een 270 grd luifel maar je hebt gelijk. Dat gaat niet werken of ik moet de luifel heel vreemd op mijn dak monteren. Dus dat is ook geen optie. Dus toch maar een cassette luifel?
Of zelf iets bedenken?

Mvg Rogé
Gebruikersavatar
marrcel
Berichten: 322
Lid geworden op: 21 apr 2021, 14:40
Locatie: 023

Re: 180 graden Quick Pitch luifel op vw t5 california?

Bericht door marrcel »

Ik zag nog deze:
IMG_7384.png
T5gp L2H1 Kombi 2012 caac 6bak, h&r 28/30 Antirolstangen, 210W solar, 220Ah agm, 2kW autotherm.
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 860
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: 180 graden Quick Pitch luifel op vw t5 california?

Bericht door SyncRoon »

Tja, plaatje is leuk maar ik vraag mij af of de deuren nog open kunnen. De deuren openen niet vlak van boven maar draaien het midden van de deur naar boven toe uit, beetje als een vleugel. Daarbij hangt de luifel wat af naar beneden toe en dus ook de stangen.

Niet makkelijk op te lossen als je het laag aangebouwd wil hebben.
Groet, Ronald
Plaats reactie