Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Lek koelvloeistof, vermoedelijk Kachelradiateur

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Brechtdm
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 sep 2023, 15:27

Lek koelvloeistof, vermoedelijk Kachelradiateur

Bericht door Brechtdm »

Beste

Ik heb een VW T4 2.4 high top California. De bus heeft iets meer dan 330000 km op de teller en ik heb sindskort (ben in Spanje sinds mei) problemen met een lek van de koelvloeistof. Ineens tijde s t rijden op de snelweg gaat t lampje van de koeling aan en uit, dus ik stop, koelvloeistof helemaal leeg. Ik naar een garage gereden en daar zag ik dat aan de schuifdeur, door de ventilatie rooster die in het opstapje zit, er koelvloeistof weg liep. Garagist Dacht dat het de Kachelradiateur zou zijn, dus de aan en afvoer helemaal boven aan het motor compartiment die door het schut gaan, afgekoppeld en met elkaar verbonden. Expansievat af en toe s moeten bijvullen maar nooit veel. Ik dacht, opgelost. Gisteren heb ik zo n 25 km snelweg gereden en dacht FF flink gas te geven, binnen de limieten weliswaar maar toch FF testen. Na n restaurant bezoek, ga ik terug op weg, gaat t lampje van de koeling ineens terug aan, ik check, koelvloeistof in expansievat helemaal weg. Nu zit er in het ventilatie rooster achter de passagier, enkel daar, vol met koelvloeistof. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn 🙏🙏 ik hoop dat t mss de 2e Kachelradiateur is die onder de bus zit ( klopt wat ik zeg, toch?) En geen koppakking lek of iets dergelijks? Want dan moet de bus de vrachtwagen op en gerepatrieerd naar België 🙈 gelukkig een goede Europese bijstandsverzekering, maar ik rijd alsnog liefst zelf m'n bus terug.
Plaats reactie