Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

advies banden voor 2023

vragen over de T5
Plaats reactie
Indigo66
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 dec 2022, 10:12

advies banden voor 2023

Bericht door Indigo66 »

Dag allemaal,

Mijn Transporter T5 (2,5 TDI 130 pk, 2008) heeft twee nieuwe achterbanden nodig. Ik zie op dit forum al enorm veel adviezen, maar die dateren, voor zover ik kan vinden, allemaal van al lang geleden.
Het formaat 235 / 55 / R17

Welke achterband is momenteel een goed advies? Ik zit te denken aan een zomerband.
De Michelin Primacy 4 komt als beste uit de ANWB test van 2022, maar die wordt blijkbaar nu al niet meer gemaakt en is opgevolgd door de 4+. Over deze laatste lees ik dan weer slechte recensies: zonde van het geld.

Wat zouden jullie adviseren. Ik wil niet met een paar tientjes bezuinigen, maar gewoon een goede band die ook energiezuinig en duurzaam is.

Ik ben benieuwd!

Groet, Iris.
:ikrij Truth is the essence of love, love is the perfume of truth :ikrij
Gebruikersavatar
hugopoley
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 okt 2018, 14:54
Locatie: Zeeland

Re: advies banden voor 2023

Bericht door hugopoley »

Ik weet niet of tegenwoordig nog echt "slechte" banden tussen zitten.. Het is ook een deel persoonlijke keuze, als je tevreden bent over het merk wat er nu op ligt zou ik dat gewoon terug nemen. Ik rij op Michelin winterbanden en die bevallen me goed, voor de zomer heb ik ze ook gehad en die vond ik een stuk minder.
Heb vorig jaar bewust eens voor een budget merk zomerband gekozen en die bevielen me bijzonder goed, dus vandaar de opmerking dat er in mijn ogen geen "slechte" banden zijn.. Maar nogmaals meningen verschillen hier heel erg in.
Plaats reactie