Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Schuifdeur slot Werkt slecht

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ludus
Berichten: 46
Lid geworden op: 20 sep 2019, 14:10

Schuifdeur slot Werkt slecht

Bericht door Ludus »

Onze T5 uit 2008 heeft wat problemen met het electische slot op de schufdeur. We moeten vaak meerdere malen met de afstandbediening het slot openen om de deur open te kunnen krijgen. Bij het afsluiten moeten we tevens vaak meerdere malen klikken om het alarmlampje in de bestuurders deur aan te krijgen. Weet niet of dat er mee te maken heeft.
Iemand iets soortgelijks gehad en een mogelijke oplossing? (Behalve het hele slot vervangen :-))

Groet, Ruud.
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3677
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Schuifdeur slot Werkt slecht

Bericht door krekwakwol »

Ik heb wel iets soort gelijks gehad, maar opgelost door het slot te vervangen.
Dit is waarschijnlijk niet de reactie waar je op wacht, maar een andere oplossing heb ik helaas niet. Het zal waarschijnlijk iets met een microswitch in het slot te maken hebben.
Ik heb een nieuw slot bij de dealer gekocht, maar die van de bijrijdersdeur heb ik bij Autodoc gekocht en dat scheelde aanzienlijk in prijs.
Als je weet welke je hebben moet.
Succes ermee en ik hoop dat je de gouden tip krijgt om hem zonder vervanging te repareren.
Laatst gewijzigd door krekwakwol op 01 okt 2023, 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
Ludus
Berichten: 46
Lid geworden op: 20 sep 2019, 14:10

Re: Schuifdeur slot Werkt slecht

Bericht door Ludus »

Dankjewel voor je reactie. Net even gevoeld, lijkt iets mechanisch te zijn. Hij doet het wel maar blijft zo nu en dan ergens op hangen lijkt het wel. Ik ga eerst even aan de gang met de olie/vet spuit :-)
Gebruikersavatar
Ludus
Berichten: 46
Lid geworden op: 20 sep 2019, 14:10

Re: Schuifdeur slot Werkt slecht

Bericht door Ludus »

Deur open gemaakt, alles weer een beetje gesmeerd, kabel van het electrische stuurmechaniek naar het sluitmechaniek weer opgehangen aan het beugeltje, hing in een boog naar beneden. Mogelijk werd hierdoor een microswitch net niet altijd goed ingedrukt.
Slot functioneert op dit moment weer naar behoren. Ledje op de linkerdeur gaat ook weer netjes in 1 keer branden.

Mag ook wel eens een keer meezitten dus :-)

Volgende maand gaat ie naar JB. Verstuivers nakijken, nokkenas nakijken, PDE brug er in en vliegwiel checken/vervangen.
Daarna mag ie een hele tijd niet meer stuk....
Good together
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 apr 2018, 21:19

Re: Schuifdeur slot Werkt slecht

Bericht door Good together »

Dank voor de tip
Plaats reactie