Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Sleutel bijmaken

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Freestyle
Berichten: 103
Lid geworden op: 10 feb 2009, 21:55
Locatie: Den Haag

Sleutel bijmaken

Bericht door Freestyle »

Ik ben helaas één van mijn klapsleutels met afstandsbediening (en startonderbreker) kwijtgeraakt.
Inmiddels heb ik al met veel bedrijven contact gehad maar niemand is het nog gelukt om een nieuwe sleutel voor me bij te maken :huilen
Zelfs de dealer kan er geen meer bestellen.

Heeft er iemand toevallig nog recente ervaring met het bijmaken van een sleutel voor een T4 (2003) in de regio Zuid Holland?
Anders is het dadelijk geen :T44EVER meer omdat ik hem niet meer kan starten :muur

Gelijk ook even een waarschuwing voor iedereen om heel zuinig te zijn op z'n sleutels want bijmaken is blijkbaar erg lastig (nog even afgezien van de kosten).
VW California Freestyle 2003 - 2.5TDI 150pk
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33806
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Sleutel bijmaken

Bericht door Multivan Generation »

Bergse sleutelmaker in Bergen op Zoom al geprobeerd?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Freestyle
Berichten: 103
Lid geworden op: 10 feb 2009, 21:55
Locatie: Den Haag

Re: Sleutel bijmaken

Bericht door Freestyle »

Goeie tip Peter!
Lijkt inderdaad alsof ze verstand hebben van VW specifiek.
Ga morgen gelijk even bellen! :toppie
VW California Freestyle 2003 - 2.5TDI 150pk
Gebruikersavatar
Freestyle
Berichten: 103
Lid geworden op: 10 feb 2009, 21:55
Locatie: Den Haag

Re: Sleutel bijmaken

Bericht door Freestyle »

Nou, semi succes.

Ik heb weer een sleutel met geprogrammeerde chip dus ik kan weer rijden.
Helaas konden ze geen sleutel met afstandbediening voor de CV voor me maken.

Mocht er nog iemand een adresje weten die dit wel kan dan hoor ik het graag.
VW California Freestyle 2003 - 2.5TDI 150pk
T4Twin0182
Berichten: 175
Lid geworden op: 30 sep 2021, 20:38

Re: Sleutel bijmaken

Bericht door T4Twin0182 »

Tof!
Mag ik vragen wat het gekost heeft ?
Gebruikersavatar
Freestyle
Berichten: 103
Lid geworden op: 10 feb 2009, 21:55
Locatie: Den Haag

Re: Sleutel bijmaken

Bericht door Freestyle »

Sleutel met slijpen en chip inleren was ong. €75 (weet het niet precies want ik heb ook nog wat andere dingetjes gekocht). Een klapsleutel met AB zou iets van €130 hebben gekost maar hij had geen sleutel met de juiste transponder. Ik ga hem nog even bellen met de vraag of als ik een sleutel (van AliExpress) aanlever of hij die dan wel kan inleren. Ik heb gezien dat die maar iets van €15 kosten dus dat risico durf ik nog wel te nemen. Chip en sleutelbaard kan hopelijk overgezet worden van de al gemaakte sleutel.
VW California Freestyle 2003 - 2.5TDI 150pk
T4Twin0182
Berichten: 175
Lid geworden op: 30 sep 2021, 20:38

Re: Sleutel bijmaken

Bericht door T4Twin0182 »

Ben reuzebenieuwd, zou zeggen hou ons op de hoogte :) :sjaal
JanpeterJ
Berichten: 175
Lid geworden op: 17 aug 2009, 15:10
Locatie: Apeldoorn

Re: Sleutel bijmaken

Bericht door JanpeterJ »

In Apeldoorn was iemand die dit vanuit huis deed. Volgens mij heeft daarover wel eens iets op het forum gestaan. Deed vooral Volkswagen en dat scheelde veel met de dealer.
Die kan ik niet meer vinden, maar kom wel deze tegen.
Geen ervaring mee, dus geen idee of het wat is:
https://carsleutel.nl/autosleutels-apeldoorn/
Gebruikersavatar
RobinDijk
Berichten: 132
Lid geworden op: 26 mar 2021, 19:55

Re: Sleutel bijmaken

Bericht door RobinDijk »

JanpeterJ schreef: 14 nov 2023, 16:32 In Apeldoorn was iemand die dit vanuit huis deed. Volgens mij heeft daarover wel eens iets op het forum gestaan. Deed vooral Volkswagen en dat scheelde veel met de dealer.
Die kan ik niet meer vinden, maar kom wel deze tegen.
Geen ervaring mee, dus geen idee of het wat is:
https://carsleutel.nl/autosleutels-apeldoorn/
http://www.deurslotreparatie.nl/ bedoelt u😁 of die echt sleutels maakt weet ik niet maar hij weet vast wel een goed adres
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33806
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Sleutel bijmaken

Bericht door Multivan Generation »

Ik heb daar bijna 6 maanden gelden een paar mailtjes naartoe gestuurd en ook via whatsapp contact gezocht.
Nooit iets van vernomen, geen reactie geen mail, niets..

Voor het bijmaken van een klapsleutel met afstandbediening moet je goed letten op de uitgezonden golflengte, de hoeveelheid knoppen en welke transponder. Als het goed is, staat er op/in je huidige sleutel een onderdeelnummer, dat scheelt wat tijd zoeken op het internet.

Zo heb ik het toen ook gedaan.

Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Freestyle
Berichten: 103
Lid geworden op: 10 feb 2009, 21:55
Locatie: Den Haag

Re: Sleutel bijmaken

Bericht door Freestyle »

voor het bijmaken van een klapsleutel met afstandbediening moet je goed letten op de uitgezonden golflengte, de hoeveelheid knoppen en welke transponder. Als het goed is, staat er op/in je huidige sleutel een onderdeelnummer, dat scheelt wat tijd zoeken op het internet.
Dat klopt Peter, maar...
Van de sleutel die ik nog had heb ik een keer de achterkant van de behuizing vervangen omdat de sleutelring was afgebroken. Dat is het gedeelte waar het typenr. en frequentie op staat en dat is dus niet de goede! Volgens mij moet ik de 433Mzh transponder hebben en als ik het goed begrijp maakt 2 of 3 knoppen niet zoveel uit (heb je 1 loze knop). Maar ik moet dit dus nog ff checken.

Nogmaals, let goed op je sleutels want mijn ervaring is dat iedereen wel roept een sleutel na te kunnen maken maar bijna niemand lukt het!
VW California Freestyle 2003 - 2.5TDI 150pk
JanpeterJ
Berichten: 175
Lid geworden op: 17 aug 2009, 15:10
Locatie: Apeldoorn

Re: Sleutel bijmaken

Bericht door JanpeterJ »

[/quote]
http://www.deurslotreparatie.nl/ bedoelt u😁 of die echt sleutels maakt weet ik niet maar hij weet vast wel een goed adres
[/quote]
Zou wel heel toevallig zijn als dat niet dezelfde is, de wijk waar ie woont klopt ook, maar ik kan alleen een hele oude simpele website en marktplaats advertentie herinneren.
Als het dezelfde is, dan heeft in in ieder geval 10 jaar ervaring.
Gebruikersavatar
Erwin L
Berichten: 383
Lid geworden op: 11 okt 2010, 20:15
Locatie: Assendelft

Re: Sleutel bijmaken

Bericht door Erwin L »

Ik ben een jaar of twee geleden bij hem geweest voor een rechter deurslot reparatie en dat ging prima.

Voor mijn Opel sleutels (2 verschillende auto's) ben ik recent goed geslaagd bij De Rotonde in Heiloo, misschien kun je die eens contacten ?

https://www.rotondeautosleutels.nl/
T5 1,9 Tdi 2004
Peter73
Berichten: 289
Lid geworden op: 03 apr 2007, 12:28

Re: Sleutel bijmaken

Bericht door Peter73 »

Kan Carlock Systems dat ook niet leveren?
Groet, Peter

T4 b.j. 2003 2.5 ACV (gechipt naar 130pk) Westfalia California Freestyle
Gebruikersavatar
Freestyle
Berichten: 103
Lid geworden op: 10 feb 2009, 21:55
Locatie: Den Haag

Re: Sleutel bijmaken

Bericht door Freestyle »

Zoals beloofd nog even de uitkomst terugmelden:
Ik ben wederom naar Bergen op Zoom gereisd met de sleutel die ik op aliexpress had gekocht.
Het is ze gelukt om deze afstandsbediening in te leren op de CV van onze T4 :yes
Daarna hebben ze de chip overgezet van 1 van de sleutels die ik al eerder bij had laten maken en had ik weer een compleet werkende sleutel met AB!

Niet dat ik er iets voor krijg maar ik moet zeggen dat ze me heel netjes en goed geholpen hebben en het zijn super aardige gasten! Dus mocht je redelijk in de buurt wonen en iets met je sleutel hebben zou ik ze zeker aanraden.

Let er wel op dat als je afstandsbedieningen laat programmeren dat je alle sleutels meeneemt want als ze ingeleerd worden wordt eerst alles gewist en moeten ze 1 voor 1 weer toegevoegd worden (ging bijna mis bij ons :groteogen )

Het sleutelhuistype dat je nodig hebt voor een T4 van 05-2000 t/m 2003 is 1J0 959 753 Ag. Hier is de link van Ali waar ik hem gekocht heb:
https://nl.aliexpress.com/item/40000703 ... pt=glo2nld
Maar er zijn meerdere aanbieders met verchillende prijzen (weet niet of er veel kwaliteitverschil is). Deze sleutel voelt degelijk aan maar wel wat minder degelijk dan de originele VW sleutel. Let op, hier zit dus wel de verkeerde startonderbreker chip in (ID48). Voor deze jaargangen T4 heb je een ID44 chip nodig (en iemand die hem kan programmeren).
VW California Freestyle 2003 - 2.5TDI 150pk
Plaats reactie