Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Display E153 stuk

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Sailingsophie
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 okt 2023, 14:05

Display E153 stuk

Bericht door Sailingsophie »

Mijn display geeft helaas niet meer de juiste accuspanning aan. Na doormeten komt tot de ingang de juiste spanning maar op het display blijft er 10.1 v staan. Daardoor doet de koelkast het ook niet op de accu. Is dit te verhelpen door er nieuwe condensators in te laten zetten of is vervangen a €400 :-((( de enige optie?
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3218
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Display E153 stuk

Bericht door J vd Pal »

De kapotte condensatoren horen bij de lader en niet bij het bedieningspaneel dus dat zal het niet zijn.

Op T4-Wiki (www.t4-wiki.de) wordt een vergelijkbaar geval beschreven en daar was een los pennetje van de stekker de boosdoener.

Er staat mij ook iets bij dat een kapotte zekering in het camperdeel, die achter de bestuurdersstoel, invloed heeft op de weergave van de spanning. Zijn die allemaal nog heel en de contacten schoon?
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
Martens-Tvier
Berichten: 335
Lid geworden op: 24 feb 2014, 09:47
Locatie: Twente

Re: Display E153 stuk

Bericht door Martens-Tvier »

J vd Pal schreef: 29 jan 2024, 10:36 Er staat mij ook iets bij dat een kapotte zekering in het camperdeel, die achter de bestuurdersstoel, invloed heeft op de weergave van de spanning. Zijn die allemaal nog heel en de contacten schoon?
Klopt, bij mij was ooit de zekering van de keukenkraan (achter de bestuurdersstoel) defect, en dat gaf om mij onbekende reden rare waarden in het camperdisplay
T4 California Event 2.5TDI 102pk 2003
Plaats reactie