Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

startrelais defect?

vragen over de T4
Plaats reactie
havo
Berichten: 45
Lid geworden op: 07 jul 2014, 21:40

startrelais defect?

Bericht door havo »

Mijn T4 camper uit '92 staat in de stalling. Om de paar weken maak ik een ritje. De laatste keren stuitte ik op een merkwaaardig probleem:
Bij het omdraaien van de contactsleutel hoorde ik alleen een klik. dan nog eens proberen weer alleen een klik tot ie opeens wwel aansloeg. De laatste keer (gisteren) sloeg de startmotor wel in een keer aan maar sloeg af. Bij de tweede keer weer alleen een klik om bij de derde poging wel definitief aan te slaaan. Wat is hier aan de hand? Het lijkt pure willekeur of de motor aanslaat. Verdere info: In de onderhoudsdhistorie zie ik dat de startmotor
op 180000 km in 2011 vervangen is (huidige stand 202000km) De accu is zo goed als nieuw. Een beetje zitten grasduinen doet mij vermoeden dat het startrelais ( dat kennelijk op de startmotorzit) de oorzaak zou kunnen zijn? Zo ja is dit goed zelf te doen? Het gaat hier om een 2.5 AAF benzine uitvoering.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4810
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: startrelais defect?

Bericht door Hanz »

Zoek op het forum ook eens op 'contactblokje'. En kijk eens op t4-wiki naar 'Bardis Liste', daar staan veel problemen beschreven voor benzinemotoren.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Plaats reactie