Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Waterlekkage afwatering a-stijl

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
JanenNadine
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 jan 2023, 17:43

Waterlekkage afwatering a-stijl

Bericht door JanenNadine »

Hoi allen,

Inmiddels ben ik radeloos.... We hebben sinds een paar weken een zwembad in onze camper. Klinkt als luxe maar het wordt langzaam een champignon kelder.
Na steeds n probleem gevonden te hebben dachten we afgelopen weekend het euvel echt getackeld te hebben. Het slangetje vd afwatering was los. Met behulp van het snalle handje van mijn schoondochter het weer vast te hebben zitten hebben we een vreugde dansje gedaan. Tot gisteravond.... Ik stapte in en nu kwam het water boven de astijl naar binnen en alles staat weer blank.
Wat kan er nu nog zijn? Kan ik met een compressor het zaakje doorblazen? Of in elk geval vanaf het dashboard tot de wielkast? Of ga ik dan nog meer schade maken?
Hellup!
Grtz Nadine
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4790
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Waterlekkage afwatering a-stijl

Bericht door Hanz »

Daar is al vaker over geschreven. Zoek eens op lekkage, hefdak, afwatering, afvoer. Ik heb zelf geen T5 maar ik heb begrepen dat de afwateringskanaaltjes verstopt kunnen raken, vooral als de camper veel buiten staat. Misschien dat door een verstopping het slangetje is los geraakt.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
eurocook
Berichten: 364
Lid geworden op: 01 feb 2010, 11:43

Re: Waterlekkage afwatering a-stijl

Bericht door eurocook »

Hierbij een pdf met info.
Groet Eurocook
:T54LIFE
verstoppen-voorste-afvoer-dak.pdf
(154.63 KiB) 42 keer gedownload
Volkswagen T5GP California Comfortline Edition 2.0 BiTDI 220 pk 485 Nm, DSG 7 Automaat, 4Motion, 4 corner autolevel VB Suspension, WS95EFX Marine flexibel zonnepaneel.
JanenNadine
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 jan 2023, 17:43

Re: Waterlekkage afwatering a-stijl

Bericht door JanenNadine »

Hanz schreef: 09 feb 2024, 13:52 Daar is al vaker over geschreven. Zoek eens op lekkage, hefdak, afwatering, afvoer. Ik heb zelf geen T5 maar ik heb begrepen dat de afwateringskanaaltjes verstopt kunnen raken, vooral als de camper veel buiten staat. Misschien dat door een verstopping het slangetje is los geraakt.

Ik denk dat ik inmiddels al die topics doorgespit heb, en zo al heel dicht bij de oorzaak gekomen. Maar dat je niet het hele systeem moet doorblazen heb ik gelezen, maar ik kan niks vinden over het laatste stukje.
Ik had een paar weken terug ergens een schema gevonden maar dat krijg ik niet meer terug gevonden. Maar weet ook niey of ik daarin kan vinden hoe excact dag laatste stukje loopt omdat ik daar op dat moment niet verwachtte dat het probleem zat
JanenNadine
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 jan 2023, 17:43

Re: Waterlekkage afwatering a-stijl

Bericht door JanenNadine »

eurocook schreef: 09 feb 2024, 14:21 Hierbij een pdf met info.
Groet Eurocook
:T54LIFE verstoppen-voorste-afvoer-dak.pdf
Daar zijn we mee begonnen. 1 vd afvoer gaatjes bleek dicht gekit te zijn na een cylinder reparatie
Gebruikersavatar
eurocook
Berichten: 364
Lid geworden op: 01 feb 2010, 11:43

Re: Waterlekkage afwatering a-stijl

Bericht door eurocook »

Ik zou teruggaan naar degene die de reparatie heeft uitgevoerd.
Groet Eurocook
:T54LIFE
Volkswagen T5GP California Comfortline Edition 2.0 BiTDI 220 pk 485 Nm, DSG 7 Automaat, 4Motion, 4 corner autolevel VB Suspension, WS95EFX Marine flexibel zonnepaneel.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33775
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Waterlekkage afwatering a-stijl

Bericht door Multivan Generation »

JanenNadine schreef: 09 feb 2024, 11:14 Hoi allen,

Inmiddels ben ik radeloos.... We hebben sinds een paar weken een zwembad in onze camper.
Onze camper zegt niet zo veel,
jij weet wat voor een het is, wat niet..
Misschien is het handig om in het vervolg meer informatie te geven.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
JanenNadine
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 jan 2023, 17:43

Re: Waterlekkage afwatering a-stijl

Bericht door JanenNadine »

Multivan Generation schreef: 09 feb 2024, 17:22
JanenNadine schreef: 09 feb 2024, 11:14 Hoi allen,

Inmiddels ben ik radeloos.... We hebben sinds een paar weken een zwembad in onze camper.
Onze camper zegt niet zo veel,
jij weet wat voor een het is, wat niet..
Misschien is het handig om in het vervolg meer informatie te geven.
T5 california 2006 comfortline
Plaats reactie