Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Tussen schot

vragen over de T4
Plaats reactie
Rutger
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 sep 2007, 14:41

Tussen schot

Bericht door Rutger »

hallo ik heb net een t4 gekocht uit 97 met een tussen schot
nou ik heb ik voorin een vaste bank en 1 stoel.
ik rij lange afstanden met passagier en dat zit niet comfortabel
nou wil ik 2 stoelen voorin zetten met armleuningen en verstelbaar
maar moet ik nu dan ook het stalen tussen schot eruit halen???

en wie weet waar ik 2 losse stoelen kan kopen met armleuningen en verstelbaar??

mvg rutger
Harm
Berichten: 333
Lid geworden op: 06 jul 2007, 21:19
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Harm »

Hallo Rutger,

Ik heb een paar maanden geleden een T4 gekocht, met tussenschot maar wel met twee stoelen voorzien van armleuningen.
Ik ben eerst maar eens op vakantie gegaan met de T4 zonder me druk te maken over het tussenschot. Met mijn 1,94 lengte zat ik eigenlijk al niet slecht. Alleen de rugleuning had ik graag nog iets verder naar achteren gehad maar dat kon dus niet vanwege het schot. Na de vakantie heb ik het schot verwijderd omdat ik dat sowieso van plan was vanwege andere redenen. De console onder de stoelen heb ik 180° gedraaid waardoor de stoelen ongeveer 8 cm verder naar achteren kunnen.
Als jullie beiden niet al te groot van stuk zijn zou ik even wachten met het weghalen van het schot en eerst een paar stoelen plaatsen. Hou rekening met veel extra geluid als het schot weg is. In de praktijk gebruik ik de armleuningen overigens zeer weinig.

Geschikte stoelen voor jou komen af en toe voorbij op marktplaats.nl of de duitse Ebay, ik schat zo rond de 150 Euro per stuk.
Rutger
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 sep 2007, 14:41

Bericht door Rutger »

haalo harm bedankt voor je antwoord
ik ben zelf ook 1.94 en zal eerst ook 2 stoelen plaatsen
maar als ik de (stalen) tussenwand wel weg wil halen is
dat dan veel werk?
mvg rutger
Gebruikersavatar
JMJ
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 feb 2007, 14:46
Locatie: Zeeland

stalen tussenschot

Bericht door JMJ »

Hoi, mijn bus was geel kenteken dus dat schot moest er natuurlijk uit. De stoelen met rugleuningen hadden een afdruk van het schot die er niet meer uit is gegaan.
Het weghalen van het schot was trouwens niet zo makkelijk. Dat plaatwerk is niet gepuntlast. Het zijn zeg maar gaatjes in de plaat die gevult zijn met een lasje. Veel hard materiaal dus. Een puntlasboor werkt opzich het beste, alleen blijf je dan met die paddestoeltjes zitten. Wegslijpen is niet echt aan te raden. Je krijgt dan overal slijpsel en vonken. Slecht voor je ramen en lak. Enfin, succes ermee!

Jeroen
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Bericht door matje86 »

ik heb laatst geboden op ebay.de 2 toto stoelen 350 euro (bestuurdersstoel met aanrijschade)
werdt overboden tot 425 euro
de winnaar heeft de stoelen gezien en er vanaf gezien
mocht ik ze als nog voor 350 euro kopen(dus incl schade)
heb ik maar niet gedaan , je moet er tenslotten nog voor naar duitsland ook
en dan is het te repareren???? en wat kost da????
er staan knappe atlantis stoeltjes te koop maar de vorige gingen er voor 480 euro uit
http://cgi.ebay.de/VW-Bus-T4-Pilotensit ... dZViewItem
met lende steun en waarschijnlijk verwarming
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Harm
Berichten: 333
Lid geworden op: 06 jul 2007, 21:19
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Harm »

Het netjes weghalen van het schot is veel werk. Met een puntlasboor gaat het enigzins maar het betreft hier zogenaamde proplassen. Deze proplassen zijn vaak groter dan een puntlas en de vorm iedere keer weer wat anders. Ik heb het eerst met een punlasboor geprobeerd, dit beviel me niet. Vervolgens heb ik een goede metaalboor van de Gamma gehaald, 13 mm de grootste. Ze hebben daar één type boor welke in het midden gepunt is en dan tamelijk vlak uitloopt, een beetje zoals een puntlasboor. Dit ging al wat beter.
Uiteindelijk heb ik de meeste proplassen en hechtlasjes ronom uitgeslepen met Dremel slijpschijfjes.

Bij de persoon waar ik onlangs m'n zijramen heb laten plaatsen, iemand die busjes ombouwt naar campers, hoorde ik een andere methode. Deze man slijpt met een 115 mm doorslijpschijf (straaljager) rondom de wand er netjes uit maar laat de randen zitten, dit gaat natuurlijk razensnel. Deze rand rondom wordt vervolgens van een kunststof beschermprofiel voorzien en klaar is kees.
Overigens, als je deze laatste methode zou gebruiken dan moet je de gehele cabine en alle losse spullen, zoals de veiligheidsgordels, zeer goed afdichten. Het slijpstof en de vonkenregen maakt je anders alles kapot.

Betreffende de koop van gebruikte stoelen; je moet hierbij nooit haast hebben. Er komt opeens iets voorbij wat je lijkt en hebbes. Ik doe ook nooit aan bieden op Marktplaats.nl. Ik mail of bel de adverteerder en vraag gewoon zijn uiterste prijs. Lijkt het me wat dan maak ik de deal direct.
Mellow_Yellow
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 aug 2007, 21:30
Locatie: Dinther
Contacteer:

Bericht door Mellow_Yellow »

Ik ben vorige week heel enthousiast begonnen met het verwijderen van mijn tussenschot. Na een uurtje boren en slijpen was ik er wel achter dat het steviger vast zat dan ik gedacht had :bonk Toen ben ik naar een locaal carrosseriebedrijf gestapt met de vraag wat dat ging kosten als zij het voor me deden. Ik ben nu 120 Euri verderop en dat had ik er graag voor over! Kwa akoestiek is het wel een badkamer geworden, maar daar valt wel wat aan te doen. De rugleuningen staan nu wel in een heel relaxte stand en ik ben er echt happy mee. Nog een kleine tip: ik heb vooraf gevraagd wat het ging kosten en kreeg als antwoord dat ze dachten er twee uur mee bezig te zijn. Het werden er ruim drie, maar heb er maar twee betaald, omdat dat de afspraak was.
Sandrrr
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 aug 2007, 23:49
Locatie: Zaanstad

Bericht door Sandrrr »

Ik had geloof ik geluk dat mijn tussenschot van polyester was en vast zat met zwarte kit.
Maar even over de stoelen, wel eens aan gedacht om tweede hands ASS of ander topmerk stoelen te nemen?
Ik ben zelf twee meter en heb er een ASS in gezet, onderstel gehaald bij ASS 135 euro zonder BTW en de stoel zelf was 100 euro!
En dat, beste kijkbuis kinderen zit echt heel relaxed! en voor nog minder dan originele stoelen.
Verder voor het geluid in je bus kun je hem natuurlijk gaan isoleren.
Ik rij een verlengde bus, die ik van boven tot onder geisoleerd heb.
Dan valt het geluid al weer een stuk mee, en ja het blijft een bus.
grt sanderrr
T4-EVERREADY
Plaats reactie