Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Lampen aan buzzer

vragen over de T4
Plaats reactie
mccabian
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 mar 2024, 19:48

Lampen aan buzzer

Bericht door mccabian »

Een vraagje over de lampen aan waarschuwings pieper.
Ben er nu al een paar keer bijna ingetrapt weg te lopen en de lampen aan de laten.
Er is geen pieper die afgaat als de lampen nog aan staan en de deur open gaat.

Wat ik tot dusverre heb kunnen vinden is het vervolgende:

- Het deur-open contact aan de bestuurderskant was gecorrodeerd en werkte niet. Die heb ik opgeknapt en doet het nu weer (inclusief binnenverlichting).
Er zit wel maar één draad aan, wellicht is dat al een teken dat deze functie nooit in de bus gezeten heeft.

- Op de lichtschakelaar zit wel een lampje dat aan gaat als de lampen nog aanstaan en de sleutel uit het contact wordt gehaald.

- Er zit geen relais 36 in.

Ik ben benieuwd of iemand weet of bij mijn bus uit '96 deze functie er überhaupt ooit ingezeten heeft?
Misschien sowieso de makkelijkste route om een relais 36 ergens te vinden, iemand tips?

En zijn er anders andere opties om dit after market in te bouwen of te bedraden.
In principe functioneert de deur-open schakelaar nu goed, gecombineerd met het lampje op de lichtschakelaar. Ben benieuwd hoe ik dat zelf eenvoudig zou kunnen bedraden.
Gebruikersavatar
websurfer
Berichten: 715
Lid geworden op: 24 okt 2014, 23:03
Locatie: Beverwijk

Re: Lampen aan buzzer

Bericht door websurfer »

Deurschakelaar werkt met aarde van de deur( je missende 2e draad😃)
Je kunt een externe buzzer kopen bij de automat. Zaak en deze tussen de licht bedrading ( zekeringkast) steken
Bij mij zit dat ook zo ( na waarschijnlijk een zelfde probleem) en al sinds ik hem kocht in 2014
Happy with the :driveT4 Driver Michael
2.5 tdi chipped to 130 pk 310 dkm
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4879
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Lampen aan buzzer

Bericht door Hanz »

Steek hier je licht eens op:
https://www.t4-wiki.de/wiki/Lichtwarnsummer
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Plaats reactie