Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Tijd voor nieuwe 2ehands bus
Tijd voor nieuwe 2ehands bus
Hallo iedereen, ik zou graag jullie meningen en hulp krijgen.
Ben sinds 2-tal weken op zoek naar een T6, en daar mogen wat opties op zitten. Eentje gevonden in BE (2018 met 150k km en 204pk) en de ander in NL (2018 110k km met 150pk).
Prijsverschil is wel zo'n 10k (NL duurder). Ik heb me redelijk goed ingelezen omtrent de motorproblemen met de 204, maar het blijkt ook niet altijd voor te komen.. is het wijs om toch voor deze te gaan?
nog dit: de NL wagen staat nog op Duits kenteken, kan ik deze eventueel met NL transitplaten hierheen brengen?
alvast bedankt!
Giovanni
Ben sinds 2-tal weken op zoek naar een T6, en daar mogen wat opties op zitten. Eentje gevonden in BE (2018 met 150k km en 204pk) en de ander in NL (2018 110k km met 150pk).
Prijsverschil is wel zo'n 10k (NL duurder). Ik heb me redelijk goed ingelezen omtrent de motorproblemen met de 204, maar het blijkt ook niet altijd voor te komen.. is het wijs om toch voor deze te gaan?
nog dit: de NL wagen staat nog op Duits kenteken, kan ik deze eventueel met NL transitplaten hierheen brengen?
alvast bedankt!
Giovanni
Re: Tijd voor nieuwe 2ehands bus
Vergeet niet de importkosten mee rekenen in het prijsvergelijk.
Als ik kon kiezen ging ik voor de 150pk, die staat beter bekend dan de 204pk. Doe goed je research zou ik zeggen.
Als ik kon kiezen ging ik voor de 150pk, die staat beter bekend dan de 204pk. Doe goed je research zou ik zeggen.
Re: Tijd voor nieuwe 2ehands bus
NL wagen kan je op transitplaten rijden. Overbuurman heeft net een oprijwagen in de achterhoek gehaald op transitplaten 14 dagen geldig incl. verzekering. Even nagaan of dat binnen jullie wetgeving ook kan, denk het wel in directe rit naar huis/garage. Je kan op transitplaten dus niet 2 weken door europa cruisen voor de lol.
Groet, Ronald
Re: Tijd voor nieuwe 2ehands bus
@Mark, import kosten naar BE heb ik niet, research genoeg gedaan, maar het is en blijft een gok daar niet elke bus met die motor datzelfde probleem heeft...
@SyncRoon, volgens de NL handelaar kan hij geen transitplaten regelen (bus staat nog op Duits kenteken en dit zou dan niet kunnen zei de verkoper) dus dat is een probleem.
Indien dit toch kan hoor ik het graag, wil alles geregeld krijgen tegen eind volgende week.
@SyncRoon, volgens de NL handelaar kan hij geen transitplaten regelen (bus staat nog op Duits kenteken en dit zou dan niet kunnen zei de verkoper) dus dat is een probleem.
Indien dit toch kan hoor ik het graag, wil alles geregeld krijgen tegen eind volgende week.
Re: Tijd voor nieuwe 2ehands bus
Groet, Ronald
- Multivan Generation
- Berichten: 34192
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Tijd voor nieuwe 2ehands bus
De vraag is of je die gok wilt nemen?
Een 150pk versie met chiptuning zit ook zo op 190pk en dan wel betrouwbaar.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Tijd voor nieuwe 2ehands bus
Ik durf al wel eens gokken ja maar... dit is een andere categorie. Het prijsverschil tussen de BE en NL bus is ook zo maar eventjes 13K. Behalve standkachel en een extra schuifdeur zijn ze identiek.
Re: Tijd voor nieuwe 2ehands bus
Enig idee waarom een 204 pk zoveel goedkoper is?
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Re: Tijd voor nieuwe 2ehands bus
denk dat we die reden allemaal wel kennen..
alvast bedankt voor de input iedereen!
alvast bedankt voor de input iedereen!