Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Schuim vulling zittingen.

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Hansindia
Berichten: 33
Lid geworden op: 25 jun 2024, 00:07
Locatie: Madrid Spanje

Schuim vulling zittingen.

Bericht door Hansindia »

Ze zijn nieuw niet meer te vinden (volgens mij na uren browsen) de (PUR?)schuim vullingen van de zittingen. Achteraf had ik misschien met een stoomreiniger de klus kunnen klaren, maar ik ben begonnen met het volledig ontleden van de achterste zittingen. Ik heb de hoezen eraf en in de wasmachine. Opstaande rugdeel geen probleem en mooi schoon met koud water, zitgedeelte minder omdat de stevige rand die onder de bevestiging voorziet is deels opgelost?? , leek bijna van geperst karton.
Het schuim ligt te drogen, heb ik me in vergist, duurt erg lang, water loopt tergend langzaam door het schuim.
Vraagje: het schuim van het zitgedeelte is op verschillende plaatsen gescheurd. Het lijkt, die de verkleuring aan de randen, of dit als eens gelijmd is, maar misschien vergis ik me.
Waar zou ik dit me kunnen lijmen? Het zegt PUR op het onderdeel zelf en PUR ken ik alleen uit die spuitbussen, iets dat hard opdroogt en dus niet geschikt lijkt ondanks het fantastische plakvermogen. Iemand?
T4 Syncro is my game
Gebruikersavatar
brugseb
Berichten: 1172
Lid geworden op: 20 nov 2014, 20:56
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: Schuim vulling zittingen.

Bericht door brugseb »

Bedoel je de schuimvulling van de zitting, dus niet van de rugleuning?
Die zitdelen zijn namelijk héél vlot nog verkrijgbaar, dus ik volg even niet.https://www.google.com/search?client=fi ... +vervangen
Lijm voor kunststof werkt doorgaans ook op PUR, gewoon even de kleine lettertjes lezen in de Doe-Het-Zelf markt, ik ben zelf even vergeten welk merk ik gebruikte.
:campingT4
T4 altijd een beetje reizen
check https://carobart.wordpress.com
ex T4 cali 2.4D, nu T4 CE 2.5TDI
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3993
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Schuim vulling zittingen.

Bericht door krekwakwol »

Voor het lijmen van schuim kun je de zelfde HT spuitlijm gebruiken als voor bekleding.
Tweezijdig inspuiten, even laten drogen tot het niet meer "nat" is en dan goed tegen elkaar drukken.
Zo heb ik in de revalidatie techniek heel wat custom kussens gemaakt.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Plaats reactie