Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Aantal knipperen van richting aanwijzer interval vermeerderen

vragen over de T5
Plaats reactie
Jakob G
Berichten: 624
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Aantal knipperen van richting aanwijzer interval vermeerderen

Bericht door Jakob G »

We kunnen met deze verandering (verbetering) allemaal baat hebben als we zo lang mogelijk willen houden zonder het mechanisme te moeten vernieuwen.
--------------

We willen graag de electronica van de richtingaanwijzer interval iets veranderen zodat hij vaker knippert.
Ik heb heel vroeger in de electronica gewerkt en weet dat dat mogelijk is als er nog aardig wat componenten zijn in plaats van een IC die alles bevat.

De frequentie (snelheid) is te veranderen maar ook hoe lang hij blijft door knipperen.
Als je nu de hendel even aanzet knippert hij ongeveer vijf keer ik wil graag het dubbele dus tien keer knipperen dat is dan genoeg om de bocht geheel knipperend door te komen.

Waarom wil ik dat graag want als je de hendel geheel door schakelt blijft hij knipperen tot je de stuur weer de andere kant op stuurt om weer recht door te gaan, deze mechaniek is aan slijtage onderhevig en dat wil ik graag voorkomen.

Een andere condensator is in de regel al voldoende. :jumpklap
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Gebruikersavatar
Lutra
Berichten: 670
Lid geworden op: 21 nov 2015, 11:08
Locatie: Oost Nederland

Re: Aantal knipperen van richting aanwijzer interval vermeerderen

Bericht door Lutra »

Of gewoon de BMW manier, dan slijt er niets :nuts .
Ik denk dat als het mechanisme van de richtingaanwijzer stuk gaat er al wel wat duurdere onderdelen versleten zijn. En wat doe je bij een stoplicht als je moet wachten voor je de bocht om mag?
T6 California 2019
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 34131
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Aantal knipperen van richting aanwijzer interval vermeerderen

Bericht door Multivan Generation »

viewtopic.php?p=496333&hilit=Autobahn%2A#p496333

Kan wellicht nog meer als 5 keer..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie