Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Oliedruklampje brandt na bijvullen olie

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
AstridVaassen

Oliedruklampje brandt na bijvullen olie

Bericht door AstridVaassen »

Ik heb net een nieuwe brandstofpomp en distributie riem laten vervangen. Na ongeveer 100 km gaat het olielampje branden. Er zit inderdaad te weinig olie in. Ik gooi er een liter olie in maar het lampje blijft aanspringen en kort knipperen als ik een paar meter rij. Dan is het weer even stil en dan piept en knippert het weer kort. Ik baal nogal dat na zo’n enorme kostenpost er nu weer iets kapot lijkt.
Heeft iemand een idee of dit met de reparatie te maken kan hebben of dat ik gewoon pech heb en er weer een flinke reparatie aan zit te komen🫣😩
Multivan Generation
Contacteer:

Re: Oliedruklampje brandt na bijvullen olie

Bericht door Multivan Generation »

welk oliepeil meet je zelf met de peilstok?

En welk lampje brand er precies?
Voor hetzelfde geld hebben ze de oliepeilsensor die in het carter zit vergeten aan te sluiten.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
AstridVaassen

Re: Oliedruklampje brandt na bijvullen olie

Bericht door AstridVaassen »

Het oliekannetje knippert na een paar meter rijden rood en piept, gaat weer uit en na 30 meter weer piep en knipperen.
Het oliepijl zit vol tot net voorbij de inkeping. De garage monteur hier in het dorp zei dat er niet teveel in zat?
Plaats reactie