Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Bestelauto's hoeven toch geen tachograaf
Bestelauto's hoeven toch geen tachograaf
Bestelauto's hoeven toch geen tachograaf
DEN HAAG - Bestelauto's van hoveniers, aannemers, loodgieters, bouwvakkers en andere kleine ondernemers hoeven toch niet uitgerust te worden met een digitale tachograaf. Dat heeft het ministerie van Verkeer en Waterstaat zaterdag laten weten.
Ondernemersorganisatie EVO pleitte al tijden voor deze beslissing. „Het zou ondernemers ontzettend veel geld kosten om deze nutteloze regel toe te passen”, aldus een woordvoerder. Volgens de EVO scheelt het 200 miljoen euro aan inbouwkosten en nog eens 150 miljoen euro jaarlijks aan onderhoud.
De tachograaf is verplicht voor commercieel goederenvervoer, om te voorkomen dat chauffeurs te lang achter elkaar rijden. Het ministerie heeft nu een aantal mazen in de Europese regels gevonden waardoor de bestelbusjes niet aan dezelfde regels hoeven te voldoen als de grote vervoerders.
Bestelwagens (eventueel met aanhanger) komen alleen in aanmerking voor vrijstelling van de tachograaf als de wagen minder dan 7,5 ton weegt. Ook moet de bestuurder een andere taak hebben dan bestuurder. Daarnaast mag in de wagen alleen materiaal vervoerd worden dat voor eigen gebruik is bedoeld.
„Dankzij deze aanpassing hoeven bouwvakkers die met hun busje van en naar de werkplaats rijden geen grote hoeveelheden geld uit te geven voor een tachograaf”, aldus de zegsman van EVO.
DEN HAAG - Bestelauto's van hoveniers, aannemers, loodgieters, bouwvakkers en andere kleine ondernemers hoeven toch niet uitgerust te worden met een digitale tachograaf. Dat heeft het ministerie van Verkeer en Waterstaat zaterdag laten weten.
Ondernemersorganisatie EVO pleitte al tijden voor deze beslissing. „Het zou ondernemers ontzettend veel geld kosten om deze nutteloze regel toe te passen”, aldus een woordvoerder. Volgens de EVO scheelt het 200 miljoen euro aan inbouwkosten en nog eens 150 miljoen euro jaarlijks aan onderhoud.
De tachograaf is verplicht voor commercieel goederenvervoer, om te voorkomen dat chauffeurs te lang achter elkaar rijden. Het ministerie heeft nu een aantal mazen in de Europese regels gevonden waardoor de bestelbusjes niet aan dezelfde regels hoeven te voldoen als de grote vervoerders.
Bestelwagens (eventueel met aanhanger) komen alleen in aanmerking voor vrijstelling van de tachograaf als de wagen minder dan 7,5 ton weegt. Ook moet de bestuurder een andere taak hebben dan bestuurder. Daarnaast mag in de wagen alleen materiaal vervoerd worden dat voor eigen gebruik is bedoeld.
„Dankzij deze aanpassing hoeven bouwvakkers die met hun busje van en naar de werkplaats rijden geen grote hoeveelheden geld uit te geven voor een tachograaf”, aldus de zegsman van EVO.
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw.
ik hoorde dit vanmiddag ook. :klappen :klappen :klappen
al die ellende met kilometer registratie je mag amper je bus verplaatsen of je moet er al voor betalen. Heb dit een keer gehoord van een conculega. Kon zijn bus bij thuiskomst niet direct op een parkeerplaats zetten, parkeerde hem ergens anders. wat later heeft hij de bus daar alsnog neergezet. Eind van de maand kreeg hij de rekening. Kreeg te horen "je hebt prive gereden, nl na 5 uur". lekker dan... zo'n black box.
al die ellende met kilometer registratie je mag amper je bus verplaatsen of je moet er al voor betalen. Heb dit een keer gehoord van een conculega. Kon zijn bus bij thuiskomst niet direct op een parkeerplaats zetten, parkeerde hem ergens anders. wat later heeft hij de bus daar alsnog neergezet. Eind van de maand kreeg hij de rekening. Kreeg te horen "je hebt prive gereden, nl na 5 uur". lekker dan... zo'n black box.
Kijk niet achterom, daar heb je spiegels voor!
een goede waterdichte registratie voorkomt een hoop ellende ,nu gaat bij ons alles automatische en krijg je elke maand een uitdraai thuis met wat je zowel prive en zakelijk gereden heb en waar je geweest bent.Henk250 schreef:Wacht maar tot de kilometerregistratie losbarst.
Dan ga je echt dokken,ook prive. :gif
:muur :muur :muur
Een digitale tachograaf en een GPS volgsysteem
in de vrachtwagen,... het product wat ik vervoer is niet computers of iets duurs maar mest....
en je wordt beter in de gaten gehouden als een TSB er.
Maar ja iemand die gewoon zijn werk doet zal wel in dit land een grotere criminiel zijn als een serie verkrachter.
in de vrachtwagen,... het product wat ik vervoer is niet computers of iets duurs maar mest....
en je wordt beter in de gaten gehouden als een TSB er.
Maar ja iemand die gewoon zijn werk doet zal wel in dit land een grotere criminiel zijn als een serie verkrachter.
- Multivan Generation
- Berichten: 34219
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
- theo#94 T4
- Berichten: 421
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:23
- Locatie: noord-brabant