Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Standkachel niet werkend te krijgen
-
Standkachel niet werkend te krijgen
Al meerder pogingen gedaan om de standkachel aan de praat te krijgen
Met uitlezen staan er meerder storing in mijn bus
Bij display/bedieningseenheid dak geeft hij storing 02607 regelapparaat voor extra koelvloeistofverwarmining
Bij diagnose databus geeft hij ook 02607 aan
En ik weet nog steeds niet of dit er mee te maken heeft Bij centrale module comfortsysteem geeft hij regelapparaat verkeerd gecodeerd aan maar dit kan ook met alarm te maken hebben
Ik heb alles naar gelopen en geen kapote zekering en geen kabelbreuk
Welke zekering er van de verwarming moet zijn weet ik nog steeds niet, Zit als goed is onder de stoel en die zijn allemaal heel
Met rond vragen gehoord dat het in de kachel moet zitten aangezien de storing maar niemand weet het goed of kan mij helpen
Uiteindelijk de hele standkachel gedemonteerd en ingeleverd bij en webasto exper die heeft de kachel getest met een webasto regelapparaat en alles werkte perfect dus zijn conclusie regelapparaat kapot
Duur grapje dus nu een gebruikte gekocht en stekkers er op en proberen maar nogsteeds de zelfde storing
Het lijkt of niemand er echt verstand van heeft en mij kan helpen
Hier nog goede raad
Met uitlezen staan er meerder storing in mijn bus
Bij display/bedieningseenheid dak geeft hij storing 02607 regelapparaat voor extra koelvloeistofverwarmining
Bij diagnose databus geeft hij ook 02607 aan
En ik weet nog steeds niet of dit er mee te maken heeft Bij centrale module comfortsysteem geeft hij regelapparaat verkeerd gecodeerd aan maar dit kan ook met alarm te maken hebben
Ik heb alles naar gelopen en geen kapote zekering en geen kabelbreuk
Welke zekering er van de verwarming moet zijn weet ik nog steeds niet, Zit als goed is onder de stoel en die zijn allemaal heel
Met rond vragen gehoord dat het in de kachel moet zitten aangezien de storing maar niemand weet het goed of kan mij helpen
Uiteindelijk de hele standkachel gedemonteerd en ingeleverd bij en webasto exper die heeft de kachel getest met een webasto regelapparaat en alles werkte perfect dus zijn conclusie regelapparaat kapot
Duur grapje dus nu een gebruikte gekocht en stekkers er op en proberen maar nogsteeds de zelfde storing
Het lijkt of niemand er echt verstand van heeft en mij kan helpen
Hier nog goede raad
Gegroet arjan
Als je type fouten ziet mijn excuses ik heb dyslexie dus kan er niks aan doen en doe mijn best om het goed te doen
Als je type fouten ziet mijn excuses ik heb dyslexie dus kan er niks aan doen en doe mijn best om het goed te doen
- Multivan Generation
- Contacteer:
Re: Standkachel niet werkend te krijgen
Welke kachel wil je aansturen?
Wat is het nummer van je stuur apparaat/bedienunit in hemel?
Kun je eens een auto scan van vcds of obdeleven plaatsen?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- krekwakwol
Arjan, neem eens contact op met forumlid Oscar, hij weet heel veel van de kachels.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
https://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-02607.html
Dat is waarschijnlijk dan toch meer meten aan bedrading en/of regelunit.
Dat is waarschijnlijk dan toch meer meten aan bedrading en/of regelunit.
Groet, Ronald
-
Arnold,
daar heb ik contact mee gehad hij heeft meer verstand van de t4 zij hij en als ik met mijn uitlees apparaat kan zien wat ik nu zie kan hij verder ook niks helaas
Ronald,
Ik weet niet waar ik veder moet meten wat ik bijvoorbeeld bij het regelapparaat zou moet meten de exper zij dat er weinig te meten is veder
daar heb ik contact mee gehad hij heeft meer verstand van de t4 zij hij en als ik met mijn uitlees apparaat kan zien wat ik nu zie kan hij verder ook niks helaas
Ronald,
Ik weet niet waar ik veder moet meten wat ik bijvoorbeeld bij het regelapparaat zou moet meten de exper zij dat er weinig te meten is veder
Gegroet arjan
-
Ik wil de webasto termo top c aansturen Dit is de hemel unitMultivan Generation schreef: 17 jan 2025, 23:00 Welke kachel wil je aansturen?
Ik heb een ander uitlees apparaat en moet even kijken wat jij bedoelt of ik dat kan
Gegroet arjan
- Multivan Generation
- Contacteer:
Heeft het vroeger wel gewerkt? Of heb je sinds kort problemen?
De aanstuur unit is niet specifiek voor een T5,Maar voor een Touareg
T5 onderdelen beginnen vaak met 7H of 7E.
Dat zie ik al als eerste.
Ik heb in Etka gekeken en tot mijn verbazing zag ik daar dat deze stuurunit ook wel gebruikt is in een T5 van 2003 tot 2005.
De aanstuur unit is niet specifiek voor een T5,Maar voor een Touareg
T5 onderdelen beginnen vaak met 7H of 7E.
Dat zie ik al als eerste.
Ik heb in Etka gekeken en tot mijn verbazing zag ik daar dat deze stuurunit ook wel gebruikt is in een T5 van 2003 tot 2005.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
-
Naar een lange dag schema's kijken en alles weer meten eindelijk de oorzaak gevonden
Het lijkt nou heel stom en ik dacht het ooit ook door gemeten te hebben niet wetende dat het met de standkachel te maken heeft
Er was een 40 ampere zekering kapot onder de bestuurders stoel
Alle andere zekering die ik wist dat met de kachel te maken had toen gecontroleerd en vandaar ook spanning gemeten alle stekker toen al gemeten op kabel breuk en nu blijkt het een grote zekering te zijn alle moeite die ik er in heb gestoken en geld voor het controleren van de kachel en een ander te zoeken en kopen is het toch een zekering
Nu is er nog wel een ding de kachel start elke keer op brand even vol gas dan langzamer gaat uit en bijna gelijk weer aan
Dacht dat alles test had gedraait maar voor mijn gevoel doet de circulatiepomp het niet
Iemand ervaring mee of weer ploeteren om de pomp er onderuit te halen en te testen
Het lijkt nou heel stom en ik dacht het ooit ook door gemeten te hebben niet wetende dat het met de standkachel te maken heeft
Er was een 40 ampere zekering kapot onder de bestuurders stoel
Alle andere zekering die ik wist dat met de kachel te maken had toen gecontroleerd en vandaar ook spanning gemeten alle stekker toen al gemeten op kabel breuk en nu blijkt het een grote zekering te zijn alle moeite die ik er in heb gestoken en geld voor het controleren van de kachel en een ander te zoeken en kopen is het toch een zekering
Nu is er nog wel een ding de kachel start elke keer op brand even vol gas dan langzamer gaat uit en bijna gelijk weer aan
Dacht dat alles test had gedraait maar voor mijn gevoel doet de circulatiepomp het niet
Iemand ervaring mee of weer ploeteren om de pomp er onderuit te halen en te testen
Gegroet arjan