Een T4 is nu minimaal 22 jaar oud.
Er zijn nog genoeg mensen die denken, ach weet je wat, nu wil ik ook wel eens een busje of campertje op basis van een T4.
De plekken waar je qua roest goed op kunt letten kun je hier goed zien vanaf 12:30 tot 17:40
En de raamsponningen natuurlijk niet vergeten
Groeten Peter
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Op welke plekken moet ik letten qua roest bij aankoop van een T4
- Multivan Generation
- Contacteer:
Op welke plekken moet ik letten qua roest bij aankoop van een T4
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
-
peetjeadhdtje
Re: Op welke plekken moet ik letten qua roest bij aankoop van een T4
Mensen moesten eens weten wat zich onder " dat kleine bubbeltje" onder de lak bevindt. Maar als ik zoveel van de bus hield en geld in stak als deze liet ik hem ook helemaal kaal verzinken als dat zou kunnen.
Kaal verzinken? Verzinken vervormt veel het plaatwerk vanwege de warmte. Ik weet wel dat bij oldtimerrestauratie roestgevoelige plekken als naden en sponningen met vlamverzinken/scooperen behandelt kunnen worden. Maar dat vraagt meer afwerking vanwege de wat ruwere huid. Mooiste is nog wel het KTL proces.
Groet, Ronald
Vertinnen (met lood/tin mengsel) is ook een optie. Ook dan moet het plaatwerk schoon zijn voor de hechting. Gebeurt ook nogal eens bij klassiekers.
https://www.frost-auto.nl/vertinnen/standaard-vertinnen. Lood geeft ook een uitstekende roestwering. En je kunt er ook deukjes mee opvullen, i.p.v. plamuur.
Groet,
Erik.
https://www.frost-auto.nl/vertinnen/standaard-vertinnen. Lood geeft ook een uitstekende roestwering. En je kunt er ook deukjes mee opvullen, i.p.v. plamuur.
Groet,
Erik.
De buitenkant van een T4 is altijd nog gemakkelijker op te knappen dan de onderkant.
Dus de 1e prioriteit zou moeten zijn een behoorlijk gave onderkant!
Dus de 1e prioriteit zou moeten zijn een behoorlijk gave onderkant!
- Multivan Generation
- Contacteer:
Helemaal met je eens.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...