Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

beugels van banken verwijderen

vragen over de T5
Plaats reactie
buzz
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 nov 2007, 22:09

beugels van banken verwijderen

Bericht door buzz »

Hallo,

Ik heb een tot DC omgebouwde Multivan, (import uit Duitsland) de beugels waar de banken op gemonteerd waren zitten helaas nog in de laadvloer.
Weet iemand hoe je die er uit kan halen? Aan de bovenkant zitten alleen een soort platte gladde doppen, heb ook al eens onder de bus gekeken maar zag daar niet echt iets. (misschien afgedekt door bodemplaat o.i.d.)
Heb nu net iets te vaak mijn knieschijven gestoten, laat staan dat je natuurlijk gewoon een vlakke laadvloer wil...
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Bericht door matje86 »

maak er eens een foto van
ik heb die dingen nog nooit bekeken
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
jw t5 121
Berichten: 188
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:42
Locatie: rijssen
Contacteer:

Bericht door jw t5 121 »

is dit een multivan of caravelle

bij een caravelle is de crome afdekkap dm van een parker aan de bodem bevestigd (nr 4 op de foto)

hier onder zijn 2 schroeven
om de slothouder (nr 2) te demonteren

draai na verwijderen slothouder wel de tweee schroeven terug de bodem in

Afbeelding
multigerret
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 nov 2007, 15:01

Re: beugels van banken verwijderen

Bericht door multigerret »

buzz schreef:Hallo,

Ik heb een tot DC omgebouwde Multivan, (import uit Duitsland) de beugels waar de banken op gemonteerd waren zitten helaas nog in de laadvloer.
Weet iemand hoe je die er uit kan halen? Aan de bovenkant zitten alleen een soort platte gladde doppen, heb ook al eens onder de bus gekeken maar zag daar niet echt iets. (misschien afgedekt door bodemplaat o.i.d.)
Heb nu net iets te vaak mijn knieschijven gestoten, laat staan dat je natuurlijk gewoon een vlakke laadvloer wil...
onder de auto zit de tank vast die haal je los met 3 m8 bouten
dan laat je de tank zakken en zie je 4 m10 bouten zitten die draai je los en heb je de ene rail er al uit dan de andere kan soms kun je er gewoon bij ma meestal moet je van die plastic kappen demonteeren dan kun je die gewoon losdraaien net als die ander kan en dan kun je als het goed is die beugels er gewoon uithalen
multigerret
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 nov 2007, 15:01

Bericht door multigerret »

jw t5 121 schreef:is dit een multivan of caravelle

bij een caravelle is de crome afdekkap dm van een parker aan de bodem bevestigd (nr 4 op de foto)

hier onder zijn 2 schroeven
om de slothouder (nr 2) te demonteren

draai na verwijderen slothouder wel de tweee schroeven terug de bodem in

Afbeelding

het is een carravelle want een multivan heeft rails
Plaats reactie