Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Accu vraag

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Accu vraag

Bericht door Johan191 »

Het zat er al een tijdje aan te komen, de accu werd minder.
Vanmorgen was het KLIK en daar hield het mee op.
Oftewel de accu heeft de geest gegeven. Gelukkig brachten startkabels en de Twingo redding :bifun

Wie weet welk type, en of het aantal ampere van de accu welke er in een 2.5 TDI moet ?
En wie weet een goed en voordelig adres ?
Gebruikersavatar
henkru
Berichten: 1688
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:53
Locatie: Volendam
Contacteer:

Bericht door henkru »

Hoi Johan.

Ik heb er een 95 AMP in staan ff wat meer vermogen.
Bosch is natuurlijk goed maar daar hangt ook een prijskaartje aan.
FF shoppen.
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

mijne staat ook een (bijna versleten) 95Ah in......wat hoort er dan eigenlijk in??
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Franck846
Berichten: 1517
Lid geworden op: 15 jan 2007, 17:30
Locatie: Oosthuizen
Contacteer:

Re: Accu vraag

Bericht door Franck846 »

Johan191 schreef:Het zat er al een tijdje aan te komen, de accu werd minder.
Vanmorgen was het KLIK en daar hield het mee op.
Oftewel de accu heeft de geest gegeven. Gelukkig brachten startkabels en de Twingo redding :bifun

Wie weet welk type, en of het aantal ampere van de accu welke er in een 2.5 TDI moet ?
En wie weet een goed en voordelig adres ?
Hoi Johan,

Begon je bus de afgelopen tijd niet slechter te rijden?Niet willen doortrekken e.d.? :groteogen
Ik had daar wel last van
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Johan191 »

Hoi Franck,
Nee, daar heb ik niets aan kunnen merken. Ik kan mij ook moeilijk voorstellen dat dit met elkaar in verband staat. Ik zou geen verklaring weten waarom dit met elkaar te maken zou hebben.

Ondertussen zoek ik nog steeds het type wat er standaard in moet zetten.
Extra "verbruikers" heb ik niet, en in de winter staat de bus aardig beschut. Een extra zware accu heb ik niet nodig.
Gebruikersavatar
Franck846
Berichten: 1517
Lid geworden op: 15 jan 2007, 17:30
Locatie: Oosthuizen
Contacteer:

Bericht door Franck846 »

Johan191 schreef:Hoi Franck,
Nee, daar heb ik niets aan kunnen merken. Ik kan mij ook moeilijk voorstellen dat dit met elkaar in verband staat. Ik zou geen verklaring weten waarom dit met elkaar te maken zou hebben.

Ondertussen zoek ik nog steeds het type wat er standaard in moet zetten.
Extra "verbruikers" heb ik niet, en in de winter staat de bus aardig beschut. Een extra zware accu heb ik niet nodig.

Mijn accu was zo slecht,dat deze veel stroom van de dynamo ontrok,hierdoor ontstond er een tekort aan spanning voor o.a. de motormanager.
Pas als ik dan boven de 3000 toeren kwam reed ie weer normaal :groteogen
j.d.hukema
Berichten: 849
Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
Locatie: groningen

accu

Bericht door j.d.hukema »

Als er een 95 amp in staat zou ik die er ook weer inzetten.Ik ga zelf altijd naar een accu bedrijf dat scheelt in de kosten en ze kunnen je precies vertellen wat de beste is. Ga voor onderhoudfsvrij. gaan langer mee en lopen minder snel leeg. Voor een accubedrijf bij jou in de buurt even in de gele gids kijken of op internet.

Dick
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

waarom zou onderhoudsvrij langer mee gaan? (aangenomen dat je op tijd je electrolyt-niveau controlleerd en aanvult met demi-water)

Zelf heb ik juist voorkeur voor "normale" accu's omdat je daar in elk geval nog kunt bijvullen....

Een onderhoudsvrije accu heeft ook een ontluchting en via deze ontluchting kunnen O2 en H2 ontsnappen (komt vrij door electrolyse van water) en daardoor daalt je electrolyt-niveau.... maar het is bij een onderhoudsvrije accu niet aan te vullen....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
j.d.hukema
Berichten: 849
Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
Locatie: groningen

accu

Bericht door j.d.hukema »

Door vele verschillende instanties zijn onderhoudsvrije accu,s getest.Ook in Duitsland.Ik heb zelf ook een en die gaat al langer mee dan de vorige.Bij de testen die ik tot nu toe gezien heb kwamen ze er steeds beter uit dan bijvul accu,s. Het laatste wat je schrijft gaat het niet om .Ze zijn geheel ofgesloten en zijn yel accu,s. Dus je hoeft ze helemaal niet bij te vullen.In mijn boot heb ik ze ook en de ervaring heeft mij geleerd dat ze veel langzamer ontladen.Testen hebben dit ook bewezen.

Dick
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Johan191 »

Franck846 schreef:
Mijn accu was zo slecht,dat deze veel stroom van de dynamo ontrok,hierdoor ontstond er een tekort aan spanning voor o.a. de motormanager.
Pas als ik dan boven de 3000 toeren kwam reed ie weer normaal :groteogen
Oké, nou zie ik het verband. Maar dan was je accu ook echt "dood"
Ik ben vanmorgen naar Arnhem gereden, en vanmiddag kon ik nog normaal starten. Nou maar eens kijken hoe het morgenvroeg gaat.
Ik ga hem in ieder geval snel vervangen. één nachtvorstje is nu genoeg.

Heb ik dat goed ?? is standaard 85 ampere voor een 2.5 TDI ?
Groeten, Johan uit Doetinchem Fotogalerij nr. 191 (Zwarte T4 2.5 TDI 102 pk ACV van 1998 :-)
WIl je die andere 15 auto's ook zien die ik gehad heb, (nog even geduld, site wordt opnieuw opgebouwd)
Gebruikersavatar
GerJol 716
Berichten: 2012
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:46

Bericht door GerJol 716 »

Johan de diesels zijn standaard uitgevoerd met 72 Ah, 80 Ah en 95 Ah.

72 Ah voor de 4 cylinder

80 Ah en 95 Ah voor de 5 cylinder afh. van type uitvoering.
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan

Afbeelding
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Johan191 »

GerJol 716 schreef:Johan de diesels zijn standaard uitgevoerd met 72 Ah, 80 Ah en 95 Ah.
72 Ah voor de 4 cylinder
80 Ah en 95 Ah voor de 5 cylinder afh. van type uitvoering.
Thanks, daar heb ik wat aan. :klappen De plaatselijke Profile T.C zat er dus naast. Ben ik benieuwd wat voor type ze voor mij in gedachten hadden. Morgen maar eens even verder "shoppen" met deze info.
Laatst gewijzigd door Johan191 op 26 nov 2007, 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33917
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Als je het financieel kunt behappen dan zou ik gaan voor wat meer overcapaciteit en kiezen voor de 95 Amp.

Bij het gloeien met een TDI pakt hij, dacht ik, 15 Amp per gloeibougie,
dus 75 Amp. Als je dan met een 80 Amp accu aankomt, dan heb je niet veel 'over' .

Vandaar mijn afweging en ik zou dus voor de 95 Amp gaan..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Johan191 »

Bedankt Peter, ik zal morgen wel horen wat de "financiële schade" gaat worden. Volgens mij is er nogal flink wat prijsverschil en is her en der informeren geen overbodige tijdverspilling.
Gebruikersavatar
Henk Peter 856
Berichten: 777
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:04
Locatie: Nunspeet

Bericht door Henk Peter 856 »

Hoi, ik heb een accu bij Euromaster gekocht voor 113 euro,
95 AH.
Plaats reactie