Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

zekering dashboard

vragen over de T5
sjonnie
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 mei 2007, 13:38
Locatie: zaandam

zekering dashboard

Bericht door sjonnie »

Hallo. Wie kan mij vertellen welke zekering ik moet verwijderen zodat mijn km teller stilstaat. Ik weet dat de rest het dan ook niet doet, maar soms is het wel handig om niet de km te registeren.
Gebruikersavatar
Schildertje
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Bericht door Schildertje »

Wat een onzin dit zeg......
T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Bericht door vaniac »

Het is het handigste om de accu te verwijderen. Dan neemt de kilometerstand gegarandeerd niet toe.
Gebruikersavatar
henkiepenkie
Berichten: 307
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:40
Locatie: ruinen
Contacteer:

Bericht door henkiepenkie »

niet om het een of ander,,, maar als je zo centjes wilt besparen, zou ik rap de bus weg doen, en een bakfiets kopen.

groetjes,


henk
belgacom
Berichten: 123
Lid geworden op: 30 mar 2007, 19:55
Locatie: zoutleeuw (Belgie)

Re: zekering dashboard

Bericht door belgacom »

Ikzelf heb er banden van een monstertruck onder gedaan met 2 meter doorsnede (ongeveer 200 inch) dus de teller geeft veeeeel minder kilometers aan dan ik in werkelijkheid rij! :bifun :bifun :bifun :bifun
met vriendelijke groet,

Wilco 244
Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 583
Lid geworden op: 26 jul 2007, 16:24
Locatie: Amersfoort

Bericht door Roel »

Achteruit rijden ????????
..........................................
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
johnny van de voorde
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39

Bericht door johnny van de voorde »

Een beetje de mening van anderen respecteren graag ! :politie

Als onze vriend de kilometerteller niet wil laten meedraaien dan heeft hij daar allicht een goeie reden toe ! :groteogen

En onzin ???? Wat is onzin ???? :politie

Sommigen vinden bijvoorbeeld een ship-tuning onzin ! Metalen velgen , dikke banden, kerstboomverlichting , Dikke speakers, toeters , Vel van koeien enz.... :gif :gif :gif

Dus de vraag blijft , wat is onzin.

Spijtig , ik weet niet om welke zekering het gaat. Ik denk dat ze niet appart gezekerd zijn.
Iemand wél ? :klappen

John.
Gebruikersavatar
Schildertje
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Bericht door Schildertje »

Allereerst die politieagenten weglaten a.u.b. !! Er kan voor mij nooit een reden zijn om de kilometerteller uit te schakelen, want dat betekent dus ook dat je je gereden snelheid gaat schatten met als gevolg dat je gezellig met 70 door de bebouwde kom tuft !!

Deze vraag valt voor mij in de categorie "hoe kan ik de kilometerstand terugdraaien"

Onzin dus, en dat is MIJN mening in deze......
T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
Fred loodrecht
Berichten: 457
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:38
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Fred loodrecht »

Volgens mij staat er niet; wie heeft er een mening over het terugdraaien van de km teller?
Als we nou die meningen eens achterwege laten en als je er niet mee eens bent sla je de post gewoon over.
Of je zou ook antwoord op zijn vraag kunnen geven?
Dan blijft het tenminste een leuke site en waar hij voor bedoeld is.Elkaar helpen i.p.v. elkaar veroordelen.


Fred
EricP
Berichten: 698
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:43
Locatie: Veldhoven

Bericht door EricP »

Lijdens het lessen wou mijn instructuur de km teller wel eens los zetten Dit kon vroeger door de kabel eruittrekken / schroeve. Zou het nu met een kabeltje / draadje losmaken kunnen? Of zou het "computer" systeem dan op tilt gaan?
Waarschijnlijk loopt er een "draadje" van de opnemer naar de tellerunit, maar welk??

Groet EricP
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Bericht door vaniac »

Het snelheidssignaal stuurt niet alleen de snelheidsmeter en de kilometerteller aan, maar ook nog vele andere functies.
Dit is allemaal geïntegreerd in de boordelectronica. Het loskoppelen van kabels leidt tot foutmeldingen in het boorbesturingssysteem.
Dus, niet doen :politie :politie :politie
EricP
Berichten: 698
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:43
Locatie: Veldhoven

Bericht door EricP »

Duidelijk antwoord. :klappen bedankt Vaniac

Dus ik denk dat Sjonnie zijn plannetje niet door kan gaan :bonk

Groet EricP
Walter Zander
Berichten: 28
Lid geworden op: 07 mar 2007, 17:50

Bericht door Walter Zander »

volgens mij heet Sjonnie niet voor niets Sjonnie (Flodder???????)
Tjo
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 jul 2007, 20:58

Bericht door Tjo »

Moet toch even kwijt dat ik het volkomen eens ben met Schildertje.
Manipuleren met de KM-teller is per definitie fout en hier moet je niet aan meewerken.
Je zult maar zo'n auto tweedehands kopen met je gespaarde centjes; dan heb je teveel betaald en dat is dus gewoon diefstal!
Vergelijkbare vraag zou zijn:
Hoe kan ik een T5 openkrijgen om de navigatie eruit te jatten.
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Bericht door Harry 341 »

Schildertje en Tjo....hele goede reacties!!
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Plaats reactie